به عنوان یک مدیر عامل چقدر از بازاریابی آنلاین اطلاع دارید؟ آیا در مقام یک مدیر فروش، از فعالیت خود رضایت کامل را دارید و یا گاهی اوقات میگویید: چرا وضعیت خوب نیست؟ و شاید هم در مقام یک مدیر بازاریابی، نارضایتیهای مدیر مجموعه خود را در این ایام با تمام وجود حس میکنید؟
هیچ راهی بهتر از حضور آنلاین در فضاها و شبکههای مجازی برای رسیدن به دهها و هزاران مشتری بالقوه وجود ندارد. بازاریابی کسبوکار، کالا یا خدمات شما به دانش و البته برخی تلاشهای ویژه احتیاج دارد که از جمله آنها عبارتند از:
1. ایجاد محتوای متمرکز
خیلی شرکتها و سازمانها سایت دارند و در شبکههای اجتماعی حضور دارند اما در ارتباطی که با کارشناسان و مدیران این شرکتها دارم، دائماً گلایه میکنند که چندان راضی نیستند. به نظر شما علت چیست؟
بگذارید مثالی برایتان بزنم: اگر شما دستهگلی داشته باشید، آن را به فردی هدیه میدهید و یا محکم به طرف دیواری!!! پرت میکنید؟
کار بسیاری شرکتها و مدیران بازاریابی و فروش مانند پرتاب دستهگل به سمت دیوار است؛ آن هم با شدت تمام!
ترافیکها و ارتباطات زیاد هستند اما رضایت برانگیز نیستند و فروشی را در نهایت در پس خود ندارند.
اگر میخواهیم محتوای متمرکزی به منظور یک روابط عمومی قوی مبتنی بر بازاریابی و فروش داشته باشیم، باید از حضور یک مشاور خبره در فضای مجازی کمک بگیریم.
مشاور خبره در کنار شما و به طور مستمر، نیاز و خواسته مخاطب و مشتریان بالقوه را درک و بر روند تولید محتوا نظارتی حرفهای میکند.
ممکن است لایک کمتر، دوستان کمتر و پیامهای کمتری داشته باشید اما در عوض فروش بالاتری خواهید داشت.
2. یک کاسه کردن بازاریابی آنلاین
یکی از سادهترین راهها برای افزایش انعطافپذیری بازاریابی شما در فضای مجازی، این است که با همکاری یک مشاور، اطمینان حاصل کنید هر یک از اجزای آمیخته بازاریابی شما، در حال کامل کردن اجزای دیگر است. یک مثال ساده در این زمینه، کارت ویزیت شماست:
چقدر از کارت ویزیت خود رضایت دارید؟
چقدر احتمال میدهید مخاطب کارت شما، به آدرس سایت شما سری بزند یا احتمالاً ایمیلی برایتان ارسال نماید؟
آیا کارت ویزیت شما، زنجیره بین بازاریابی و فروش قطعی را کامل میکند؟
ملاحظه میکنید که دم زدن از بازاریابی آنلاین بسیار ساده است اما: به عمل کار برآید، به سخندانی نیست!
3. وززززز...وزززز +!
آیا میشود از صدای وززز...وزز احساس خوبی پیدا کرد؟
پاسخ من یک عبارت است: در بازاریابی آنلاین حرفهای میشود. چطور میشود؟
باید عرض کنم که همه ما به خوبی میدانیم هیچ چیز همانند پاداش دادن، فردی را علاقهمند به کار یا فعالیتی نمینماید. در رابطه به بازاریابی آنلاین هم به همینگونه است:
هیچ چیز مثل جایزه، مشتری را به مشاهده مجدد از سایت و ویترین آنلاین محصولات یا خدمات شما تشویق نمیکند:
چطور میتوانیم مشتریان را روزانه و هفتگی، به بازدید از محتوای آنلاین خود تشویق بکنیم؟
چطور باید جایزه و پاداش بدهیم؟
من میگویم باید طوری با مشتری خود ارتباط بگیرید که همیشه یاد شما هم چون یک وززز...وززز(از نوع خوبش) در ذهن آنها قرار داشته باشد.
4. برخورد با مشتری از طریق بلاگنویسی تجاری
مشتری عاشق مطالبی است که به او کمک کند؛ آن هم یک کمک صادقانه، نه یک مطلب صرفاً تبلیغاتی که از شرکت شما و خدمات آن بگوید.
از مقاله و مطالب به نحوی استفاده کنید که به مشتری خود کمک کرده باشید.
5. بازخورد از مشتریان
در هر فضایی از اینترنت قرار دارید(ایمیل، شبکه اجتماعی، سایت، وبلاگ و...) سعی کنید به طرز حرفهای با مشتری خود ارتباط بگیرید. توصیه میکنم حضور یک مشاور خبره در این زمینه را دست کم نگیرید.
شاید زمانی عضویت و فعالیت در شبکه اجتماعی یا ایمیل مارکتینگ کار فوقالعادهای برای روابط عمومی یا بازاریابی محسوب میشد، اما الان آن زمان گذشته است.
امروز شرکتها و مدیرانی در فضای مجازی به معنی واقعی موفق هستند که مشاوری خبره، کاربلد و با تجربه را در کنار خود دارند.
امروز بازاریابی شرکتهایی منجر به افزایش فروش میشود که حضوری هوشمندانه و تخصصی در وب داشته باشند.
امروز مدیرانی موفقترند که انتقادات و شکایات مشتریان خود را حرفهایتر بنگرند و با آن برخورد نمایند.
منبع : وبلاگ بازرگان مدیسه
علاقه مندی ها (Bookmarks)