منافع حاصل از آموزش و بهسازی
هر سازمانی به افرادآموزش دیده و با تجربه نیاز داردتا ماموریت خود را به انجام برساندو به اهداف خود دست یابد.اگر توانائیهای کارکنان موجود پاسخگوی نیاز سازمان باشد ،آموزش ضرورت چندانی ندارد*،اما اگر افراد سازمان فاقد مهارت ،توانایی و انطباق پذیری با شرایط سازمان باشند،ضرورت آموزش پدیدار می گردد.
با گسترش علوم و فن آوری و پیچیده تر شدن مشاغل ،بر اهمیت آموزش افزوده شد .زمانی که مشاغل ساده بود به راحتی فرا گرفته می شد،اما هرچه بر پیچیدگی مشاغل افزوده گردد،انتقال فنون ان با دشواری بیشتری همراه خواهد بود و این فشار امروزه بر سازمانها بیشتر احساس می گردد،به ویزه در پنجاه سال اخیر که حدود نیمی از مشاغل موجود،زاده شده اند و تغییر شغل و حرفه را برای مردم عادی جلوه داده است.احتمال اینکه فردی حرفه ای را بیاموزد وتا چهل سال آینده به یادگیری مهارت دیگری نیاز نداشته باشد ،بسیار ضعیف است.تحول شگرف سرعت دگرگونی نه تنها مطلوب است بلکه نیازمند تخصیص منابع سرمایه ای برای انتقال نظریات و اموزش به کارکنان می باشد (1).
منافع حاصل از آموزش و بهسازی هم به سازمان بر می گردد وهم به خود افراد.به منافعی که به سازمان میرسد بهبود سازمان و به منافعی که به افراد میر سد بهبود مدیریت گویند.
علاقه مندی ها (Bookmarks)