من بسيار تنهايم اما اهميتی ندارد و من موهايم را می تراشم و من غمگين و افسرده نيستم بلکه ممکن است به خاطر آن چه شنيده ام سرزنش شوم...
سلام و خسته نباشید به دوستان
با عرض پوزش ویرایش شد
"در پناه حق"
ویرایش توسط *nura* : 21st July 2014 در ساعت 02:59 PM
حرفی را بزن که بتوانی بنويسی،چيزی را بنويس که بتوانی پای آنرا امضاء کنی و چيزی را امضاء کن که بتوانی پای آن بايستی!
"ناپلئون بناپارت"
سلام
با شما موافق نیستم. اونی که توبه میکنه نه تنها پاک هست بلکه عمل زشت هم گاهی به ثواب تبدیل میشه.
اگه این خانم توبه بکنه هیچ فرقی با بقیۀ دخترهای پاک نداره. خداوند خیلی توبه پذیر و مهربان هست و خودش جبران کننده.
این عمل یک عمل زشتی هست دین اسلام حد اعتدال رو در ارتباط با این مسائل پیش میگیره ینی اول تاکید به خویشتنداری میکنه بعد برا برخی افراد که این راه اشتباه رو رفتن اشاره میکنه ک توبه کنید و خدا جبران کننده است
اولا نباید طوری برخورد بشه که قبح و زشتی این کار از بین بره(تاکید فراوان به خویشتنداری) و ثانیا نباید طوری برخورد بشه که راه اون فردی که اشتباه کرده و در صدد جبران هست بسته بشه{تاکید بر توبه و جبران کنندگی عمل و اینکه خدا بسیار رئوف و مهربان و توبه پذیر فراوان(توّاب)}.
ویرایش توسط عبدالله91 : 31st January 2014 در ساعت 02:05 AM
الهی؛ تشنگی ام را در کسب علم و عملم را در آنچه رضایت توست قرار بده.
آمین
اینم یه توضیح مختصر و مفید
واژه توبه، که به شکلهای گوناگون، مانند "تاب" و "توّاب" در قرآن دیده میشود، در اصل به معنای رجوع و برگشتن است. این واژه، هم در مورد انسانها به کار رفته است، هم در مورد خداوند. منتها، چون رجوع از گناه درباره خداوند معنا ندارد، توبة خدا به این معناست که او به بنده با رحمت و مغفرت بازگشت کرده و او را در توبه توفیق میدهد، امّا توبة عبد به این معناست که با ترک معصیت و تصمیم عدم ارتکاب آن به سوی خداوند باز میگردد. در پایان دو نکته قابل ذکر است:
1. بازگشت خدای مهربان به سوی بنده از بازگشت بنده بیشتر است، از این رو صیغة مبالغة توّاب (=بسیار توبه کننده) همه جای قرآن صفت خداوند آمده است، مانند: "هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ ;(بقره،37 و...) ولی دربارة بندگان غالباً اسم فاعل آمده است، مانند "التَّغبُونَ الْعَـَبِدُون...;(توبه،112)
2. از آیات 117 و 118 سوره توبه به دست میآید که توبه بنده میان دو توبة خداوند است; یعنی اول خداوند به بنده رو آورده و به او توفیق توبه میدهد، سپس بنده توبه میکند، آنگاه خداوند توبة بنده را پذیرفته و او را میبخشاید.
(قاموس قرآن، سید علی اکبر قرشی، واژة "توب".)
ویرایش توسط عبدالله91 : 31st January 2014 در ساعت 01:52 AM
الهی؛ تشنگی ام را در کسب علم و عملم را در آنچه رضایت توست قرار بده.
آمین
لازم است است در تفسیر آیه شریفه، به تفاوت و تفکیک احکام تکوینی از تشریعی دقت و توجه شود. آیه شریفه در مقام بیان حکم تشریعی است (یعنی لازم است که اینگونه باشد که زنان بدکاره با مردانی چون خود ازدواج کنند)، و نه در صدد بیان حکم تکوینی (حتما اینگونه خواهد شد که زن فاحشه با مرد بدکار ازدواج می کند). بنابراین این بخش از فرمایش جنابعالی مورد پذیرش نیست.
که در اینجا اصلا فرد مورد نظر جزو نعوذبالله فاحشه ها حساب نمی شود. اولا این آیه در ارتباط با همۀ اقشار نیومده (ینی همۀ افرادی که این اشتباه رو یه بار کردند و بعد پشیمون شدند) ثانیا تشریعی بوده نه تکوینی
الهی؛ تشنگی ام را در کسب علم و عملم را در آنچه رضایت توست قرار بده.
آمین
یه پیشنهادی برای همۀ عزیزان که میخواهند در چنین مسائل حساس راه پیشنهاد بدهند:
بخاطر مهم بودن دوباره مینویسم اما نباید طوری برخورد بشه که قبح و زشتی عمل در اجتماع بشکنه و عادی دیده بشه و فرد چنین بپندارد که انجامش امکان بازگشت راحت داره. از طرف دیگه نباید با فردی که اشتباه کرده طوری برخورد بشه که بگه کارم تموم شد و با توبه هم نمیشه کاری کرد. هر دو روش خطاست.
در چنین مسائلی باید مواظب نظراتمون باشیم چون امکان دارد افرادی اشتباه بکنند و قصد برگشت داشته باشند و به مطالب و نظرات ما برسند.
خدا می فرماید مسئول حرفهایی هستید که می زنید و در مورد آنها ازتون سوال خواهد شد
الهی؛ تشنگی ام را در کسب علم و عملم را در آنچه رضایت توست قرار بده.
آمین
سلام عبدلله جان. خوبین انشالله؟
ببین یک معتاد به مواد مخدر شاید ترک کنه. شاید به زندگی برگرده (حداقل ظاهرا) ولی هرگز غیرت و یک سری چیز هایی رو که از دست داده نمیتونه به خودش برگردونه و این غیرقابل جبرانه. حال بگذریم از ضربات جسمی و... . توبه میتونه مجازات اخروی رو تقلیل بده وحتی پاک کنه اما هرگز نپندار که میتونه اثرات فیزیکی ودنیایی رو جبران کنه.
کسی که مرتکب قتل میشه با توبه شاید در اخرت قصاص نشه اما مقتول هم زنده نمیشه. در ضمن اینم یاداور شم که ما داریم رو بحث های پزشکی واجتماعی وفرهنگی وخانوادگی بحث می کنیم .بحث مذهب و توبه های مختلف بحث جدایی رو میطلبه که از حوصله دوستان خارجه
ممنونم.شب و روزت قرین الله![]()
![]()
سلام
تیمسار جان اینجوری نگین.این قضاوتی که میکنین شاید به دور از انصاف باشه.اونم انسان هست و حق یک زندگی خوب و سالم رو داره. از نگران بودنش مشخص هست که نعوذبالله خراب نیست.این فرد دنبال راهی برای جبران هست.ماها باید راه رو برای چنین افرادی هموار کنیم نه اینکه از جمع برانیم یا با حرفامون شکنجشون بدیم.
(البته انگار شما به دوستتون اشاره می کنید بنده منظورم افرادی هستند که از اشتباه پشیمون شدند.)
سلام مهدی جان.
مهدی جان بایدها و نبایدهای هر کسی رو مکتب فرد بهش میگه. مذهب و دین ما برای رسیدگی به چنین مسائلی هست؛دین و مذهب فقط برای آخرت ماها نیست دین بیشتر برای درمان این چیزهاست و آخرت درنهایت با انتخاب این راه ها تحقق می یابد.دین ایستا نیست بلکه خیلی پویاست و در تمامی زمینه ها راه رو نشون میده تا فرد راه خودشو پیدا بکنه و رشد بکنه.(دوستمون هم به آیه ای از قرآن اشاره کرده)
چون نظریات افراد و حتی دانشمندان در مورد انسان به هیچ عنوان نمیتونه کامل باشه اینجاست که مخترع خودش نظریات رو فرستاده تا تمامی حالات رو در نظر بگیره و داروی شفا بخشی بده. دانشمندان خود به ناتوانی اننسان برای درک مسائل روحی و روانی اقرار کرده اند. و معترفند که ما حتی جسم را که قابل رویت هست دقیق نمی توانیم شناسایی بکنیم چه برسد به روح و روان.
دین و مذهب برای تمامی زمینه ها باید پاسخگو باشد و یک مقوله ای جدا از فرهنگ و اجتماع و پزشکی و خانوادگی و... نیست بلکه مثه یه هاله ای تمامی این مقوله ها را در بر میگیرد و به آنها شکل می دهد. اگر مکتب اون فرد بهش نتواند پاسخگو باشد مکتب خوبی را انتخاب نکرده.
افرادی که دنبال جبران هستند به آغوش پرمهر و محبت اجتماع نیاز دارند تا خودشونو از نو بسازن.
ویرایش توسط عبدالله91 : 31st January 2014 در ساعت 09:11 AM
الهی؛ تشنگی ام را در کسب علم و عملم را در آنچه رضایت توست قرار بده.
آمین
ویرایش توسط *nura* : 23rd July 2014 در ساعت 02:27 PM
حرفی را بزن که بتوانی بنويسی،چيزی را بنويس که بتوانی پای آنرا امضاء کنی و چيزی را امضاء کن که بتوانی پای آن بايستی!
"ناپلئون بناپارت"
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)