گوگل میخواهد دلیل کلیک نکردن شما بر روی تبلیغاتش را بداند! از حالا به بعد اگر صدای تبلیغات قرار داده شده توسط گوگل در صفحات اینترنتی را قطع کنید ممکن است با پرسشنامه کوچکی از جانب گوگل روبرو شوید! این غول بزرگ تکنولوژی اعلام کرده که قصد دارد سوالاتی از کاربران برای جویا شدن دلیل عدم توجه آنها به تبلیغات خود مطرح کند! به نقل از فارنت؛ امکان قطع کردن صدای تبلیغات از پارسال ایجاد شد. مایکل آیلو (Michael Aiello) از کارمندان گوگل در وبلاگی اعلام کرد که میلیونها کاربر صدای تبلیغات این شرکت را قطع میکنند و بیانگر این امر است که تبلیغات گوگل باید کارآمد باشد. وی تاکید کرده بود که در چند هفته گذشته ما راههای انتقال نظر کاربران در کشورهای انگلیسی زبان را گسترش دادیم تا نظر آنها در خصوص تبلیغات را جویا شویم.
در مثالی از این نظر سنجیها، گوگل پرسیده است که آیا تبلیغات آنها تکراری و مزاحم است و حواس کاربران را پرت میکند. کاربران همچنین میتوانند تبلیغاتی را که از رعایت سیاستهای گوگل تخطی داشتهاند، گزارش دهند. جمعآوری این اطلاعات به گوگل کمک میکند تا تبلیغاتی که سیاستهای گوگل را رعایت نکردهاند مشخص کند و در کمک به بهینهسازی تبلیغات این شرکت و گسترش چرخه تبلیغات گوگل موثر باشد.
گوگل همچنین گزارشی سالانه از مبارزات این شرکت بر علیه تبلیغاتی که در آنها از کلمات نامناسب استفاده شده بود منتشر کرد. بر طبق این گزارش گوگل در سال ۲۰۱۳ بیشتر از ۳۵۰ میلیون تبلیغ را که در آنها از کلمات نامناسب استفاده شده بود حذف کرده است و این در حالی است که در سال قبل ۲۲۰ میلیون تبلیغ حذف شده بود. تبلیغاتی که به عنوان ابزار آنلاین اقدام به سو استفاده از کاربران و فریب آنها میکردند در میان تبلیغات حذف شده از جانب گوگل قرار دارند.
گوگل تبلیغات بیشتر از ۴۰۰ هزار سایت که آلوده به بدافزار بودهاند را به همراه ۱۰ هزار سایت که با وعده درآمدزایی سریع، کلاهبرداری میکردند و هزار و ۸۰۰ سایت که از راه دور توسط افراد شیاد اداره میشد را متوقف کرده است. بیشتر از ۲ میلیون تبلیغ مربوط به دارویهای تقلبی نیز حذف شدهاند!
کد خبر: 18983 گروه خبری: اخبار فناوری اطلاعات منبع خبر: farnet.ir
علاقه مندی ها (Bookmarks)