عرض انـدام خـودروهای پـاک در موتـورشو توکیـو 2013
چهل و سومین نمایشگاه بینالمللی خودرو توکیو در 20 اکتبر 2013 در حالی افتتاح شد که تاکید این نمایشگاه بر خودروهای دوستدار محیط زیست است. نمایشگاه توکیو که به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت، هماکنون محلی برای عرض اندام خودروسازان ژاپنی و همچنین نمایش آخرین دستاوردها در زمینه صنعت خودروی دنیا است؛ بطوریکه به گفته دست اندرکاران این نمایشگاه، توکیو هماکنون به مکانی تبدیل شده که خودروسازان ژاپنی آخرین فنآوریهای زیستمحیطی و الکترونیکی خود را در آن به نمایش گذاشتهاند.
نمایشگاه خودرو توکیو هر دوسال یکبار برپا میشود. گفتنی است این نمایشگاه اولین بار در سال 1954 در پایتخت ژاپن برگزار شد. این در حالیست که برخی از متخصصان صنعت خودرو همزمان با برگزاری این نمایشگاه پیشبینی میکنند که نمایشگاه امسال با هیجانها و رکوردشکنیهای جدیدی همراه باشد که میتواند آن را به یکی از متفاوت ترین نمایشگاههای برگزار شده در صنعت خودرو تبدیل کند. این نمایشگاه عرصهای برای رقابت و قدرت نمایی شرکتهای بزرگ خودروسازی آسیا از جمله نیسان، سوزوکی، میتسوبیشی، هوندا، هیوندا و سوبارو است. بدون تردید ژاپن در صنعت خودرو پیشگام است و نمایشگاه خودروی توکیو فرصتی برای معرفی بهترینهایی است که این کشور به نمایش میگذارد؛ از خودروهای سبز تا ابرخودروها و فناوریهای پیشرفته در صنعت خودرو از مهم ترین موضوعات بررسی شده در نمایشگاه امسال است.
در همین حال بزرگترین خودروسازان محلی یعنی تویوتا، هوندا و نیسان که به تازگی به علت عملکرد خوب مالی ناشی از کاهش ارزش ین در وضعیت مطلوبی به سر میبرند تلاش دارند در خانه خود جدیدترین خودروهای ساخت خود را ارائه دهند. خودروسازان اروپایی به ویژه آلمانی که خودروهای لوکس آنها در ژاپن طرفدار دارد و همچنین شرکتهای رنو و پژو- سیتروئن فرانسه نیز در این نمایشگاه حضور دارند. اما این خودروسازان باید برای به دست گرفتن بازار ژاپن که پس از چین و آمریکا دومین بازار خودرو جهان محسوب میشود و خارجیها تنها 5 درصد آن را در اختیار دارند، تولیدات ممتازی ارائه دهند.
در همین حال در مجموع 177 شرکت از 12 کشور جهان در چهل و سومین نمایشگاه بینالمللی خودرو توکیو شرکت کرده اند. این نمایشگاه بیش از همه عرصه رقابت خودروسازان در زمینه تولید خودروهای "دوستدار محیط زیست" است، خودروهایی که تنها با برق یا بنزین و برق یا پیل سوختی حرکت میکنند. پیل سوختی فنآوری است که میتواند ستاره این نمایشگاه شود. بر این اساس تویوتا، بزرگترین تولید کننده خودروی جهان، نسخهای از این نوع خودروها را ارائه کرده است که با گاز هیدروژن حرکت میکند. این شرکت امیدوار است تا دو سال دیگر مدل تجاری آن را عرضه کند. نیسان هم از خودروی ورزشی برقی خود به نام بلدگلیدر(BladeGlider) رونمایی کرد. میتسوبیشی نیز چندین نوع خودروی برقی یا دو گانه سوز (برق و بنزین) خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است.
نمونه هایی از خودروهای مفهومی هم در این نمایشگاه در
معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته اند. هرچند خودروهای مفهومی معمولا عمر کوتاهی دارند و پس از رونمایی در نمایشگاههای بینالمللی در نمایشگاههای محلی به ایستگاه آخر میرسند. البته گاهی نیز بخت با آنها یار است و پس از نمایشگاههای محلی به موزهها منتقل میشود تا نمایشگر تاریخی از صنعت خودرو باشد اما این بار نمایشگاه خودروی توکیو برای زنده نگهداشتن یاد این مدلهای مفهومی راهی پیدا کرده است و آن هم اینکه فرصتی فراهم کند تا این خودروها با تغییراتی اندک بار دیگر در نمایشگاههای معتبر فرصت حضور پیدا کنند. چون در حقیقت، مدلهای مفهومی به نوعی بیانگر آینده صنعت خودرو بوده و هدف از معرفی آنها نوآوری در جهت پیشرفت صنعت خودرو است.
http://maghroor.ir/showthread.php?t=...=4290#post4290
تصاویر - بوفیلند
علاقه مندی ها (Bookmarks)