آموزش گیتار
روش بکارگیری دست چپ و تمرین های آن
استفاده از انگشتان دست چپ نیز مانند انگشتان دست راست بر پایه گرفتن یک شی در میان انگشتان استوار می باشد البته با کمی اختلاف،مسئله قابل توجه حفظ حالت طبیعی دست و به کارگیری درست انگشتها توسط نوازنده است.
در این خصوص نکاتی را باید در نظر داشت به شرح زیر:
یک- بازوی دست چپ بیش ازحد به سمت چپ مایل نشود.
دو- مچ دست در حالت اولیه صاف وهمتراز با پشت دست قرارگیرد.
سه- درهنگام حرکت انگشتها به سمت سیمهای بم مچ دست تا حدی خم می شود.
چهار- نوک انگشتها رابایدروی سیمها قراردادوانگشت شست بدون خمیدگی ودربرابرانگشت دوم قرار گیرد.
پنج- همانطور که درتصویر زیرمیبینید انگشتان این دست به وسیله اعداد شماره گذاری می شوند:
برای آماده سازی انگشتهای دست چپ می توانید از تمرینهای زیر استفاده کنید؛
[font='times new roman',times,serif]برای آماده سازی انگشتهای این دست درآغازانگشت یک را پشت باره اول،انگشت دو پشت باره دوم،انگشت سه پشت باره سوم ، انگشت چهارپشت باره چهارسیم اول قرارگرفته و دقت کنید کفِ دست به لبه پایینی دسته گیتار برخورد نکند،وانگشت یک را طوری که سایر انگشتها تکان نخورند بلند کرده روی سیم دوم قرار می دهیم و به همین ترتیب تا انگشت چهارم ادامه می دهیم و به سیم ششم رفته و بر می گردیم.[/font]
این تمرین را می توانید با عوض کردن نوبت حرکت انگشتها(مثلاً به جای ترتیب یک دو،سه،چهار ترتیب دو،یک،سه، چهارو...)انجام دهید.
*این تمرین را باید هر روز انجام دهید*و بدین وسیله انگشتهای خود را گرم نمائیدبه این نوع نمرین ها تمرینهای Power finger نیز می گویند.
درتمرین بعدی انگشتها یک تا چهار را به ترتیب روی باره های پنج تا هشت قرار داده و دو انگشت دو انگشت به صورت یک در میان یعنی یک به سه و دو با چهار به سمت سیم ششم حرکت می کنیم به این تمرین حرکت خرچنگ هم می گوئیم.
درروش سوم می توانید انگشت چهار پشت باره دوازده بر روی سیم اول-انگشت سه پشت باره یازده بر روی سیم دوم-انگشت دو پشت باره ده بر روی سیم سوم-انگشت یک پشت باره نهم بر روی سیم چهارم قرارداده انگشت اول را یکباره به عقب حرکت داده و سپس انگشتهای دیگر را به همین ترتیب حرکت داده تا به سر دسته برسیم و سپس بر می گردیم به محل آغاز.
آموزش گیتار
آشنایی با تئوری مقدماتی در موسیقی
[font='times new roman',times,serif]برای نگارش و اجرای قطعات موسیقی،لازم هست تا خط و زبان ویژه آن را یاد بگیریم،بنابراین در آغاز باید با صداها و نت های موسیقی آشنا شویم.[/font]
یک- صداهای موسیقی (music tones)
صداهای موسیقی به صورت قراردادی و بین المللی توسط کلمات ویا حروف الفبا شناخته می شوند و برای تمامی صداهای موسیقی تنها هفت نام مورد استفاده قرار می گیرد.این هفت نام از چپ به راست نوشته وخوانده می شوند.
Do Re Mi Fa Sol La Si
سی لا سل فا می ر دو
C D E F G A B
از ut بجای (Do) و از (H) بجای (Si) نیز استفاده می گردد.
توجه:
[font='times new roman',times,serif] صداهای نامبرده،نسبت به وسعت (صدادهندگی)صدای انسان یا یک ساز در فرکانسهای گوناگون قابل تکرارمی باشند.به عبارت دیگر بعد از نت هفتم دوباره از اول نام آنها تکرارمی گردد.[/font]
دو- [font='times new roman',times,serif]نت های موسیقی (music notes)[/font]
[font='times new roman',times,serif]نت های موسیقی،مانند صداهای موسیقی،هر کدام دارای یک شکل و یک نام ویژه خود هستند که با شناختن آن ها می توان به ارزش زمانی هر نت نسبت به نت دیگری پی برد.[/font]
توجه:
هر گاه بیشترازیک نتِ چنگ(دولاچنگ،سه لاچنگ و ....) در پی هم قرار بگیرند می توانیم آنها را با یک خط به هم وصل نموده و پرچمها را حذف کنیم وازیک،دو،سه و... خط استفاده نماییم.
سه- خطوط حامل (staff lines)
برای نوشتن نت های موسیقی از[font='times new roman',times,serif]خطوطی استفاده می کنیم که به آنها خطوط حامل می گویند:[/font]
الف- خطوط حامل پنج خط افقی و موازی با فاصله یکسانند.
[font='times new roman',times,serif]ب- خطوط حامل،از پایین به بالا شماره گذاری می شوند.[/font]
ج- نت ها بر رو،بین و بالا و پایین خطوط حامل قرارمی گیرند.
د- پنج نت روی خطوط ،چهار نت بین خطوط ،یک نت بالای خط پنجم و یک نت نیز پایین خط اول قراردارند.
ه- نت ها از[font='times new roman',times,serif]سمت چپ به راست نگارش واجرا می شوند .[/font]
د- دربالاوپایین خطوط حامل،می توان نت های دیگری را با خطوط کمکی مشخص نمود.
[font='times new roman',times,serif]چهار- کلید موسیقی (music key)[/font]
[font='times new roman',times,serif]برای مشخص نمودن جایگاه صداهای موسیقی بر روی خطوط حامل،نیازبه علامت دیگری به نام "کلید"می باشد.[/font]
"کلید"علامتی است که درسمت چپ خطوط حامل قرارمیگیرد جایگاه صداها و وسعت(صدا دهندگی)صدای انسان یا ساز را مشخص می کند.
به خاطرگوناگونی سازها و وسعت صدا دِهنگی متفاوت آنها از نظر ایجاد صداهای زیر و بم کلیدهای مختلفی نیز برای هر یک از خانواده ی سازها در نظر گرفته شده است.
برای اجرای قطعات موسیقی با گیتار ما از"کلید سُل"استفاده می کنیم.
کلید سُل[font='times new roman',times,serif](sol clef) معمولترین کلیدهاست ومبنای این کلید خط دوم حامل پنج خطی است و هر نت را که روی این خط قرار گیرد سُل می نامند و با مبنای قرار دادن نت سل روی خط دوم حامل دیگر نت ها را روی خطوط حامل پیدا می کنیم.[/font]
لازم به توضیح است:میله نتها تا بین خطوط دوم و سوم به طرف بالا و از خط سوم به بعد به سمت پایین کشیده می شوند همچنین برای مشخص نمودن نتهایی که بالا و پایین خطوط حامل قرارمی گیرند از خطوط کوتاهی استفاده می کنیم که به آنها خطوط کمکی گفته می شود.
پنج- میزان و خط میزان(measure & measure line یا bar & bar line)
هرجمله موسیقی از نظر زمان به بخش های برابر تقسیم می گردد هر یک از این بخش ها را میزان و خط قائمی که آنها را از هم جدا می کند"خط میزان"می گویند.
شش- دولا خط تکرار و دولا خط پایان (repeat sign &end of piece sign)
دولا خط تکرار دو خط موازی - یکی ضخیم و دیگری نازک - عمود بر حامل با دو نقطه در بین خطوط دوم و سوم ،سوم و چهارم می باشد که با دیدن آن باید به اول قطعه برگشت و دوباره اجرا نمود .
دولا خط پایان دو خط افقی و موازی -یکی ضخیم یکی نازک-[font='times new roman',times,serif]عمود بر حامل است نشان دهنده پایان قطعه یا یک بخش از آن می باشد.[/font][font='times new roman',times,serif] [/font]
[font='times new roman',times,serif]هفت- سکوت (rest)[/font]
[font='times new roman',times,serif]برابر با ارزش زمانی نتها علائمی برای سکوت ها نیز به همان نامها و ارزش زمانی وجود دارد و با دیدن علامت سکوت در میزان باید طوری عمل کرد که هیچ گونه صدایی از ساز و یا انسان ایجاد نگردد.[/font]
نت سفید:
ارزش زمانی (دیرند)نت سفید،دوضرب(دوبرابرسیاه)است .یعنی درهنگام اجرا،انگشت بایددوضرب سرجای خودباقی بماند.
نت گرد:
ارزش کشش نت گرد،چهارضرب(دوبرابرنت سفید)می باشد.یعنی درهنگام اجرا،انگشت بایدچهارضرب سرجای خودباقی بماند.
اموزش گیتار
[font='Times New Roman',serif]آشنایی با ساز گیتار[/font]
[font='Times New Roman',serif]گیتار نوعی ساز زهی است که با پیک یا انگشت نواخته میشود و از این جهت که سیمهای آن در اثر ارتعاش تولید صدا میکند به سازهای گروه کوردوفون (به انگلیسی: [/font][font='Times New Roman',serif]Cordophones[/font][font='Times New Roman',serif]) یا زهصدا تعلق دارد. این ساز علاوه بر داشتن قدمت تاریخی قابل توجه (چه از لحاظ ساختار آن و چه از لحاظ تکنیکهای نوازندگی) توانستهاست همگام با تحولات موسیقی غرب پیشرفت چشمگیری داشته باشد؛ که در نتيجه گونههای متفاوتی از آن بوجود آمده و هم اكنون جایگاه ویژهای در موسیقی جهان دارد.[/font]
[font='Times New Roman',serif] واژه [/font][font='Times New Roman',serif]guitar[/font][font='Times New Roman',serif] در زبان انگلیسی، [/font][font='Times New Roman',serif]gitarre[/font][font='Times New Roman',serif] در آلمانی و [/font][font='Times New Roman',serif]guitare[/font][font='Times New Roman',serif] در فرانسوی همگی مشتق شده از واژه [/font][font='Times New Roman',serif]guitarra[/font][font='Times New Roman',serif] در زبان اسپانیایی هستند که آن خود از واژه قیثاره در زبان عربی اندلوسی مشتق شده است. این واژه نیز خود مشتق شده از واژه لاتین [/font][font='Times New Roman',serif]cithara[/font][font='Times New Roman',serif] است که نسبت آن به واژه [/font][font='Times New Roman',serif]κιθάρα kithara[/font][font='Times New Roman',serif] در یونانی باستان میرسد. این واژه یونانی به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم از واژه پارسی کهن سیهتار (سهتار) آمده است.[/font]
[font='Times New Roman',serif] روايت هاي متفاوتي در مورد تاريخچه گيتار وجود دارد عده ای بر این عقیده اند که گیتار از مصر سرچشمه گرفته است و عده ای نیز بر این نظرند که آن از سیتارای یونانی-آشوری ([/font][font='Times New Roman',serif]Greek Assyrian Cithara[/font][font='Times New Roman',serif]) که بوسیله رومی ها به اسپانیا آورده شده گرفته شده است. گیتار نتیجه تحول لوت در اروپا است. لوت نیز خود تحول یافته عود (به عربی العود=چوب) و بربط است. گفته میشود زریاب نامی عود را به اندلس آورد و از آن پس این ساز در اسپانیا و دیگر مناطق اروپا رایج شد.[/font]
[font='Times New Roman',serif]در زمان حکومت اسلام در اروپا، این ساز توسط [/font]زریاب دارابگردی[font='Times New Roman',serif] و چند تن از شاگردانش به آندلس برده شد. در آن زمان به گیتار، کیتارا یا قیتارا میگفتند و نام کنونی آن برگرفته از همین نام است. در واقع وجود پسوند تار در نام گیتار میتواند موید این باشد که [/font]گیتار سازی ایرانی است[font='Times New Roman',serif].[/font]
[font='Times New Roman',serif]زریاب[/font][font='Times New Roman',serif] در ابتدا در اسپانیا شروع به آموزش گیتار کرد. در آن زمان اسپانیاییها خود سبکی غنی بنام فلامنکو داشتند که با سازهایی از جمله کاستانت، کاخون با همراهی پالماس، بایلا (رقص فلامنکو) و کانته (آواز فلامنکو) نواخته میشد.[/font]
[rtl]
[font='Times New Roman',serif]جد بزرگ تمام سازهایی که ما به عنوان کوردوفون از آنها یاد کردیم یک کمان موسیقی مي باشد که تنها یک سیم ساده به دو سر آن متصل بوده است که با کشیدن و رها کردن سیم صدایی در کمان ایجاد می شده و این صدا بوسیله یک تقویت کننده صوت که به آن متصل بوده تقویت می شده است. از آنجائیکه این سیم تنها یک صدای ساده ایجاد میکرده برای داشتن چندین صدا ابتدا یک سیم دیگر و سپس چندین سیم به اندازه های کوتاهتر به کمان بسته شده و از این طریق چندین صدا تولید گردیده است. ازدیاد این سیمها و افزوده شدن یک جعبه تشدید صوت منجر به اختراع چنگ کمانی ([/font][font='Times New Roman',serif]Harp Arquee[/font][font='Times New Roman',serif]) گردید. سپس سازی، متشکل از مجموعه ای از سیمها به نام لیر ظهور کرد که در آن سیمهایی به طول مساوی کار گذاشته شده بود. یونانیها دو نوع لیر داشتند، یکی به نام لیرا و دیگری به نام کیتارا، کیتارا بوسیله رومی ها تغییر شکل یافت؛ نام گیتار نیز از همین کلمه گرفته شده است . بعدها رو می ها برای نخستین بار سازهایی چون سیتارا، پاندورا [/font][font='Times New Roman',serif]Pandora[/font][font='Times New Roman',serif] و فیدیکولا [/font][font='Times New Roman',serif]Fidicula[/font][font='Times New Roman',serif] را نواختند و از این راه آلات کوردوفن در تمام اروپا رواج یافت؛ در واقع نخستین گیتارهای واقعی در آغاز دوره رنسانس به ظهور رسید؛ این گیتار ها به دلیل داشتن بدنه ای باریک و شکلی مدور متمایز بودند. به تدریج در قرنهای چهارده و پانزده پسوندهای موریسکا و لاتینا حذف شد و در سراسر اروپا آلات موسیقی خانواده گیتار با اسم هایی از قبیل: گیتارا، گیترنه، گیترن ([/font][font='Times New Roman',serif]Giteren[/font][font='Times New Roman',serif])(سازی سیمی مفتولی و منسوخ شده شبیه به گیتار که به زبان فرانسوی گیترنه و به زبان اسپانیایی گیتارا گفته می شد.) و شیتارا معین شدند. در همان زمان گروه زیادی از سازهای خانواده کوردوفن، با اسمهایی از قبیل: ویهوئلا ([/font][font='Times New Roman',serif]Vihuela[/font][font='Times New Roman',serif]) در اسپانیا و ویولا ([/font][font='Times New Roman',serif]Viola[/font][font='Times New Roman',serif]) در ایتالیا خوانده می شدند. كه بعضی از این سازها با آرشه ([/font][font='Times New Roman',serif]de arco[/font][font='Times New Roman',serif])، بعضی با مضراب ([/font][font='Times New Roman',serif]de penola[/font][font='Times New Roman',serif]) و بضی دیکر هم با انگشت ([/font][font='Times New Roman',serif]de mano[/font][font='Times New Roman',serif]) نواخته می شدند. بعدها از ویهوئلای انگشتی ([/font][font='Times New Roman',serif]Vihuela de mano[/font][font='Times New Roman',serif] ) نوعی گیتار بوجود مي آيد. درطی قرنهای چهارده و پانزده در شکل گیتار و ویهوئلاي انگشتي تغییرات قابل توجه ای بوجود مي آيد، به تدریج در پهلوهای آنها فرورفتگی ایجاد مي شود و در قرن شانزده هر دو ساز آشکارا شبیه گیتار مي شوند. در قرن شانزده این دو ساز در اسپانیا بسیار رایج بودند و نوازندگی با انگشت به حدی عمومیت پیدا کرد که پسوند انگشت ([/font][font='Times New Roman',serif]de mano[/font][font='Times New Roman',serif]) در این کشور به کلی از اسم این سازها حذف شد. از آن پس گیتار بدنه ای بزرگتر و شکلی مدورتر به خود گرفت.[/font][/rtl]
دوستان عزیز توجه فرمایید لطفا برای اموزش کامل یادگیری گیتار به ادامه مطلب مراجعه کنید
۱. headstock: سردسته
۲. nut: خرک
۳. Machine heads: گوشی
۴. Frets: پرده
۷. Neck: گردن
۸. Heel: پاشنه
۹. Body: بدنه
۱۲. Bridge: پل
۱۴. Bottom deck: عرشه پایین
۱۵. Sound board: تخته آوا
۱۶. Body sides: پهلوی بدنه
۱۷. Sound hole، with rosette inlay: دایره خروج صدا و رزیت
۱۸. Strings: تارها
۱۹. Saddle or Bridge nut: زین
۲۰. Fretboard: تخته پرده
دراین پست میخوام نت های سیم های اول رو بذارم!!!!
سه نت سیم اول عبارتند از((می))،((فا))،((سل)).
هنگامی که سیم اول رابدون تماس هیچ یک ازانگشتان دست چپ،برروی دسته گیتار بنوازید،نت((می))را نواخته ایدودرصورتی که فرت اول رابگیرید،نت ((فا))وفرت سوم،نت((سل))را به صدا دراورده اید.
نت می :دست باز
نت فا:فرت اول انگشت اول
نت سل:فذت سوم انگشت سوم
پس نشستن صحیح،نوک انگشتان خودرا به صورت عمودبرروی سیم هاقراردهید.دقت کنید انگشتتان پشت فرت قرارگیردوبا انگشت خود،فشارلازم را برسیم واردکنید.
درصورتی که انگشت،روی قسمت فلزی قرارگیردیافشارلازمبرسیم واردنشود،صدای((وز))می دهد.اگرازفرت زیادفاصله بگیریدبایدفشاربیشتری وارد شود.درنتیجه حتماسعی کنید که انگشتان خودرادقیقا پشت فرت قراردهید.
تابعدبای!!!!!!!!
نظریادت باشه بذاری مرسی!!!!!!!!
بسیاری از نوازندگان گیتار بخصوص افراد مبتدی ، غالبا از درد کتف یا کمر شکایت می کنند. علت این درد و ناراحتی را باید در نحوه نشستن و به دست گرفتن گیتار در این افراد جستجو نمود. مانند هر کار و عمل دیگری در نوازندگی نیز استقرار صحیح بدن را باید پایه شروع آموزش دانست.
- بخاطر داشته باشید همیشه کمر خود را راست نگه دارید. این کار در ابتدا برای هنرجویان مشکل می باشد زیرا برای دیدن فرت بورد و حرکت دستانشان مجبورند به جلو خم شوند اما به مرور زمان و با تمرین بیشتر دیگر نیازی به دیدن دستان خود نخواهید داشت.
- برای افراد راست دست بهترین شیوه، قرار دادن گیتار روی پای راست می باشد. توجه داشته باشید که طوری باید گیتار را نگه دارید که روی ران پای شما سر نخورد و ثابت نگه داشته شود. برای کنترل ساز فشار بیش از حد به بدن وارد نکنید.
- برای جلو گیری از ایجاد خستگی و درد در گردن سعی کنید که همیشه گردنتان را هم مانند کمر راست نگه دارید. برای این منظور جهت خواندن کتاب نت، از پایه نگه دارنده استفاده کنید و هیچگاه کتاب نت خود را پایین تر از صورت خود قرار ندهید زیرا در اینصورت مجبور خواهید بود برای دیدن نتها گردن خود را به سمت پایین خم کنید.
- در صورتیکه صندلی شما بلند است و گیتار به درستی روی پای شما قرار نمی گیرد می توانید از پایه های مخصوصی که در بازار موجود است استفاده نمایید.
آموزش گیتار
بخش سوم
چگونگی کوک کردن گیتار
اولین نکته ای که یک گیتاریست بایدبه آن توجه داشته باشد چگونگی کوک کردن سازش است ک ه به روشهای زیر امکان پذیر است:
یک-استفاده از دیاپازون(diapason)
دیاپازون نیز خود دو نوع است:
الف- نوع اول ،یک میله دو شاخه که به وسیله ضربه زدن به ارتعاش درآمده و صدای نت مورد نظر را تولید می کند که توسط آن می توان سیمهای گیتار را کوک کرد.
[font='times new roman',times,serif]ب- نوع دوم ،وسیله ای است که با دمیدن در هریک از لوله ها یاا سوراخهای آن می توان صدای نت دلخواه را تولید کرد.[/font]
[font='times new roman',times,serif]دو- تیونر(tuner)[/font]
[font='times new roman',times,serif]دستگاهی الکترونیک که با تنظیم هر یک از صداها میتوان سیم مورد نظر را با آن کوک کرد بدین گونه که صدای سیم مورد نظررا روی دستگاه تنظیم نموده و سیم را به ارتعاش درمی آوریم و زمانی که عقربه دستگاه در مکان درست قرارگرفت سیم کوک شده است.این دستگاه مطمئن ترین وسیله برای کوک کردن است.[/font]
[font='times new roman',times,serif]سه- کوک کردن به وسیله انگشت گذاری[/font]
[font='times new roman',times,serif]اگر دیاپازون و یا تیونر نداشتیم می توانیم به روش زیرعمل می کنیم:[/font]
[font='times new roman',times,serif]الف- سیم ششم (E) [/font][font='times new roman',times,serif]را به صورت دقیق یا نسبی کوک می کنیم انگشتمان را روی باره پنجم گذاشته و صدای نت (A) را می شنویم و سیم پنجم را طوری کوک می کنیم که با صدای تولید شده هم صدا شود.[/font]
[font='times new roman',times,serif]ب- با انگشت روی باره پنجم سیم پنجم صدای نت (D) را در آورده وسیم چهارم را با آن کوک می کنیم.[/font]
[font='times new roman',times,serif]ج- [/font][font='times new roman',times,serif]با انگشت روی باره پنجم سیم چهارم صدای نت (G) را در آورده وسیم سوم را با آن کوک می کنیم.[/font]
[font='times new roman',times,serif]د- [/font][font='times new roman',times,serif]با انگشت روی باره چهارم سیم سوم صدای نت (B) را در آورده وسیم دوم را با آن کوک می کنیم.[/font]
[font='times new roman',times,serif]ه-[/font][font='times new roman',times,serif]با انگشت روی باره پنجم سیم دوم صدای نت (E) را در آورده وسیم اول را با آن کوک می کنیم.
[/font]
[ltr]ریتم 4/2:[/ltr]
در اين ريتم یک ضربه با انگشت i بر روي تمامسيم ها و ضربه دوم با انگشت i از پايين به بالا ( برگشت ) بر روي سيم هاي تريبل وضربه سوم از بالا به پايين بر روي سيم هاي تريبل كه همراه با زدن اين ضربه با كفهدست خفه ميكنيم و ضربه سوم هم با انگشت i از پايين به بالا بر روي سيم هاي تريبلزده مي شود .
[rtl]» نمای شماتیک ریتم :[/rtl]
[img=0x17]file:///C:%5CUsers%5Chassan%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5Cmso htmlclip1%5C01%5Cclip_image002.gif[/img]
[img=0x17]file:///C:%5CUsers%5Chassan%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5Cmso htmlclip1%5C01%5Cclip_image002.gif[/img]
ریتم4/3 (والس):
در اين ريتم یک ضربه با انگشت p بر روي سيمهاي باس زده ميشود و دو بار بصورت متوالي با انگشت i بر روي سيمهاي تريبل مي زنيم.
[rtl]» نمای شماتیک ریتم :[/rtl]
[img=0x17]file:///C:%5CUsers%5Chassan%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5Cmso htmlclip1%5C01%5Cclip_image004.gif[/img]
ریتم 4/4:
در این ریتم یک ضربه از بالا به پایین با انگشت i بر روی سیم های باس سپس دو ضربه از پایین به بالا بر روی سیم های تریبل و در ضربه سوم از بالا به پايين بر روي سيم ها كه همراه با زدن اين ضربه با كف دست خفه ميكنيم.و در ضربه اخر از پایین به بالا بر روی سیم های تریبل ضربه میزنیم.
[img=0x17]file:///C:%5CUsers%5Chassan%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5Cmso htmlclip1%5C01%5Cclip_image005.gif[/img]
[img=0x17]file:///C:%5CUsers%5Chassan%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5Cmso htmlclip1%5C01%5Cclip_image005.gif[/img]
[img=0x17]file:///C:%5CUsers%5Chassan%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5Cmso htmlclip1%5C01%5Cclip_image005.gif[/img]
[img=0x17]file:///C:%5CUsers%5Chassan%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5Cmso htmlclip1%5C01%5Cclip_image006.gif[/img]
[img=0x17]file:///C:%5CUsers%5Chassan%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5Cmso htmlclip1%5C01%5Cclip_image006.gif[/img]
[rtl]ریتم 8/6 شاد ( سرعتی (:[/rtl]
نوع ديگر ريتم 8/6 داراي سرعت بيشتري است وحالت ريتميك در آن بيشتر ديده ميشود.شكل كلي اين ريتم را در تصوير زيرميبينيد.همانطور كه در تصوير ميبينيد اولين ضربه رو به پايين ضربه اي است كه برويسيم باس گيتار برخورد كرده و ضربه دوم (ضربه رو به پايين) بروي سيم تريبل گيتاراجرا مي شود که بايد بگونه اي اجرا شود كه صداي تك تك سيمها شنيده شود ( تکنیکراسگادو ) و بعد از آن نوبت ضربه سوم كه ضربه رو به بالا و بروي سيمهاي تريبل اجراميگردد و سپس ضربه رو به پايين كه بروي سيم تريبل اجرا ميشود و ضربه آخر ضربه رو بهبالا كه بروي سيم تريبل اجرا ميگردد.
» نمای شماتیک ریتم : ( منظور از حروف انگلیسی انگشتان دست راست هست کهباید راسگادو زده شود . ) دایره سیاه به اشتباه بر روی ضرب دوم قرار گرفته که بایدبرروی ضرب اول باشد دقت کنید.
[rtl][/rtl]
[img=0x17]file:///C:%5CUsers%5Chassan%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5Cmso htmlclip1%5C01%5Cclip_image008.gif[/img]
[rtl]ریتم 8/6 اسلو راک ( سنگین(:در این ریتم ضربه اول را با انگشت p بر روی سیم های باس و دو ضربه به صورت رفت و برگشتی با انگشت i بر روی سیم های تریبل میزنیم.سپس در ضربه ششم با انگشت p از بالا به پایین بر روی سیم ها باس و در ضربه بعدی با انگشت i از بالا به پایین بر روی سیم های تریبل ضربه می زنیم.[/rtl]
دوستان این همه مطلب در باره اموزش کامل گیتار منبعش از وبلاگ
GUITAR_ACORDS.ROZBLOG.COM
علاقه مندی ها (Bookmarks)