مقاله در زمینه ی مصالح بالاست و تاثیر آن در فرآیند تعمیر و نگهداری خطوط ریلی
[IMG]http://www.*************/files/1xvo2yd497o3p2yvk7bp.jpg[/IMG]
برای دانلود این مقاله اینجا را کلیک کنید
حجم فایل : ۸۱۲ کیلو بایت در فرمت پی دی اف
تهیه شده توسط آقایان سید مسعود نصر آزادانی ( استادیار دانشکده ی مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران) و مسعود فتحعلی (فارغ التحصیل رشته ی مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران )
چکیده :
خطوط کنونی راه آهن در ایران دارای قدمت چندین ساله است که تواما با افزایش ترافیک خطوط ( تناژ و سرعت) میزان استهلاک خطوط نیز به مروز زمان رو به فزونی گذارده است . لذا تعمیرات اساسی و نگهداری سالیانه خطوط راه آهن از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است . این موضوع بویژه صرفه جویی غیر مستقیم ناشی از افزایش ظرفیت و کاهش تاخیرها را به دنبال خواهد داشت . دراین راستا نیروی انسانی مجرب، ماشین آلات تخصصی ، مصالح اختصاصی و علی الخصوص زمان نگهداری و انجام تعمیرات ، مورد توجه خاص می باشد . مصالح بالاست به عنوان یکی از اجزا مهم روسازی سنتی خط آهن ، عمده تاثیر را برفعالیت های تعمیر و نگهداری می گذارد . بطوریکه اکثر فعالیت های نگهداری خطوط سنتی به دلیل وجود این لایه بوده و بخش عمده ای از هزینه های نگهداری صرف اصلاح عیوب ناشی از لایه می شود .این درحالی است که هزینه ی ساختن این لایه در مقایسه با سایر اجزا روسازی راه آهن ناچیزاست . در این مقاله ضمن معرفی کلی مصالح بالاست و عیوب مربوط به آن به بیان تاثیر این مصالح برفرآیند تعمیر و نگهداری خطوط ریلی می پردازیم.
علاقه مندی ها (Bookmarks)