دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: سیستم اتوماتیک بزرگراه-ahs

  1. #1
    کاربر اخراج شده
    رشته تحصیلی
    مهندسی عمران
    نوشته ها
    0
    ارسال تشکر
    11,136
    دریافت تشکر: 25,270
    قدرت امتیاز دهی
    0
    Array
    M@hdi42's: لبخند

    smilee1 سیستم اتوماتیک بزرگراه-ahs

    سیستم اتوماتیک بزرگراه-ahs

    AHS: Automatic Highway System

    در سیستم های کاملا اتوماتیک خیابانها، رانندگان می توانند با خیال راحت با خودروهای هوشمند خود رانندگی کنند در حالیکه خودروی آنان نشانگرهای داخل بزرگراهها را ردیابی می کنند.
    در این سیستم نشانگرهای خاصی در جاده نصب شده و ردیابهای مغناطیسی نیز در داخل خودرو وجود دارد که جریان مغناطیسی را حس کرده و موقعیت آنها در جاده را مشخص کرده و خودرو را در مسیر مشخص هدایت می کند.
    این خودروها بصورت اتوماتیک در مسیر حرکت می کنند زیرا سیستم کامپیوتری بزرگراه،ترافیک ورودی و خروجی را محاسبه کرده و خودروها را در یک جریان یکنواخت و ثابت و پشت سرهم راهنمایی می کند.
    در این سیستم، نشانگرها در فاصله های مشخص نسبت به هم و در طول جاده قرار داده می شوند.
    دقت این سیستم 1 سانتی متر بوده و مگنتها در هر 1.2 متر از مسیر نصب می شوند.
    این سیستم هنوز مراحل تحقیقاتی را طی می کند و حتی می تواند با حسگرهای تصویری خط زرد بزرگراه را ردیابی کرده و در مسیر مشخص خودرو را هدایت نماید.







    درسیستم بزرگراههای اتوماتیک همه خودروهای موجود در مسیر می توانند توسط یک کامپیوتر اصلی در ارتباط باشند،این کامپیوتر می تواند از مدلهای ترافیکی برای تعیین سرعت و جریان ترافیک استفاده نماید.
    در سال 1994 کنسرسیوم ملی سیستم بزرگراه اتوماتیک شده National Automated Highway System Consortium (NAHSC) روشی را بنام اعزام کاروانی یا Platoonig مطرح کرده و در آزادراه کالیفرنیا 8 خودرو که مجهز به چرخ دنده های خاصی بودند را با استفاده از نشانگرهای مغناطیسی هدایت نمود.
    این خودروها با فاصله حدود 5 متر از هم بوده و دقت حفظ فاصله آنها در مسیر هموار 20 سانتی متر و در مسیر شیبدار 50 سانتی متر بوده است. این محددوده دقت بسیار مناسب است زیرا مسافرین اختلاف فاصله بین خودروها را احساس نکرده و گمان می کنند اتصال مکانیکی بین خودروها وجود دارد.
    با این روش کاروان 8 خودروی فوق با سرعت بالا و روان و ایمنی کامل،مسیر را موفقیت آمیز طی کردند. البته در این آزمایش سیستم فقط خودروهای روبرو را ردیابی نموده و هنوز قادر به تشخیص همه موانع و خطرات موجود در مسیر مثل خودروهایی که با سرعت زیاد از عقب نزدیک می شوند و یا موانع ایجاد شده در طول بزرگراه و یا برخورد پهلو به پهلو و رانندگان متخلفی که در جلو مسیر را قطع می کنند و.... نمی باشد. همین موانع باعث می شود تا چند دهه نتوان از این سیستم در سطح وسیع استفاده نمود.







    TTIC – سیما زینی

  2. کاربرانی که از پست مفید M@hdi42 سپاس کرده اند.


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. سیستم کانتیننتال تلفن هوشمند جایگزین کلید اتومبیل
    توسط ایده پرداز در انجمن مهندسی خودرو
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 26th July 2013, 02:27 PM
  2. سیستم هیدرولیک اتوماتیک
    توسط ریپورتر در انجمن مجموعه انتقال قدرت خودرو
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 21st October 2010, 12:06 PM
  3. مقاله: سیستم کنترل اتوماتیک و از راه دور گلخانه
    توسط بانوثریا در انجمن مهندسی کشاورزی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 31st March 2010, 10:40 PM
  4. سیستم هیدرولیک اتوماتیک
    توسط ریپورتر در انجمن مجموعه ترمز و چرخ و فنر بند
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 7th April 2009, 07:46 PM
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 15th January 2009, 05:18 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •