هر سه ماه يك بار سرمايهگذاران از خود در مورد عملكرد گوگل ميپرسند. اما در سه ماهه جاري عملكرد موتور جستجوي بينگ نيز در اذهان مطرح شده است.
پنج شنبه هفته جاري گوگل نتايج مالي خود را اعلام ميكند و مايكروسافت نيز گزارشهاي عملكردي خود را درست يك روز بعد، يعني روز جمعه، منتشر خواهد ساخت. احتمال ميرود مايكروسافت آمار دقيق بينگ را اعلام نكند، اما بازي تخمين و پيگيري عملكرد اين موتور جستجو آغاز شده است. گزارشات اوليه حاكي است تبليغات مبتني بر جستجو رشد يافته و نرخ گسترش بينگ نيز رو به افزايش است.
به طور مثال گزارش شركت تبليغاتي Efficient Frontier حاكي است در مقايسه با سه ماهه پيشين مالي، مشتريان بينگ طي سه ماهه جاري پنج درصد بيشتر در حوزه تبليغات مبتني بر جستجو سرمايهگذاري كردهاند. گزارش ديگري توسط دو شركت Ignite Search و RBC Capital Markets بيانگر همين روند بوده است. بنابر آمار اين دو منبع، سرمايهگذاري در حوزه تبليغات مبتني بر جستجو 10 درصد افزايش يافته و تغيير محسوسي نسبت به سال گذشته نداشته است.
ديويد كارنشتدت، مديرعامل Efficient Frontier معتقد است وضعيت به حالت تعادلي بازگشته است و كليه بخشهاي صنعت با سرعت و نرخ مشابهي به تعادل ميرسند. هزينه در حوزه تبليغات مسافرتي 39 درصد نسبت به سال گذشته كاهش يافت، درحالي كه هزينه در كليه دستههاي ديگر افزايش يافته است. سهم تبليغات خردهفروشي دو درصد افزايش بيشتر شده و سهم كليكها در اين صنعت از 4.1 درصد به 4.8 درصد رسيده است.
گزارش Efficient Frontier بيانگر تداوم رشد تبليغات مبتني بر جستجوي مايكروسافت در كليه ماهها تا سپتامبر است. در حالي كه درآمد تبليغاتي گوگل پنج درصد رشد و درآمد تبليغاتي ياهو 25 درصد كاهش داشته، گزارش Ignite نشاندهنده رشد 15 درصدي درآمد بينگ نسبت به سال گذشته است.
روز دوشنبه شركت مالي Goldman Sachs تخمينهاي خود در مورد درآمد گوگل را افزايش داد و پيشبينيهاي مثبتتري در مورد اين شركت در سه ماهه جاري ارائه داد. تحليلگر Sachs پيشبيني كردد ارزش هر سهم گوگل به 585 دلار در هر سهم از 560 دلار برسد.
در حالي كه درآمد تبليغاتي گوگل عمدتاً از صنعت خردهفروشي حاصل ميشود، درآمد تبليغاتي بينگ عمدتاً مبتني بر دو صنعت مالي و سياحت است.
علاقه مندی ها (Bookmarks)