For 1955, Mercedes put the 190SL roadster into production, basing most of its chassis and running gear on the W120. But the 190SL also introduced a new overhead cam, 1.9-liter four. This thoroughly modern (by 1950s standards) power plant made a credible 120 horsepower while breathing through two carburetors in the roadster, and it was inevitable that it would find its way into the sedan. In 1956, it made that migration and the 190 sedan was born with 75 horsepower available through its single carburetor 1.9-liter four. In '57 the 180 also got a version of the new engine, this time rated at 65 horsepower. Then, in October 1958, a dieselized version of the 190 power plant was introduced in the new 190D, making 50 horsepower. Finally for the 1959 model year, a 190b model was introduced that got 90 horsepower from its four
این هم متن ترجمه ی یکی دیگر از عزیزان هست
در سال 1955، مرسدس بنز 190sl اسب بخاری را وارد خط تولید خود کرد . مبنای آن را از شاسی و چرخ دنده ها گرفتند .
و نیز دارای بادامک جدیدی بود که 1.9 لیتر گنجایش داشت . این ( استانداردهای 1950s ) را نیز دارا بود . نیروگاه مدرن ساخته شده 120 اسب بخار را داشت و در حالی که هواگیری ( تنفس ) از طریقه دو کاربراتور بود که مسدود شدن راه آنها اجتناب نا پذیر بود .در سال 1956 موتوری 75 اسب بخاری که از طریق کاربراتور 1.9 لیتری دردسترس بود تولید شد . و در چند سال بعد نیز یک نسخه از موتور جدید 65 اسب بخاری زاده شد که رتبه نسبتا بالایی را کسب کرد . در اکتبر 1958 نسخه dieselized 190 در 190d جدیدی معرفی شد . که دارای 50 اسب بخار بود و در نهایت در سال 1959 یک مدل 1990 b معرفی شد که 90 اسب بخار را دارا بود .
علاقه مندی ها (Bookmarks)