دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: قدرت جاذبه هنگام برقراری تماس تلفنی

  1. #1
    یار همیشگی
    رشته تحصیلی
    روانشناسی عمومی
    نوشته ها
    3,348
    ارسال تشکر
    31,663
    دریافت تشکر: 11,131
    قدرت امتیاز دهی
    29290
    Array
    zoh_reh's: جدید88

    پیش فرض قدرت جاذبه هنگام برقراری تماس تلفنی

    قدرت جاذبه هنگام برقراری تماس تلفنی




    بسیاری از ما فرصت قابل ملاحظه ای را صرف صحبت های تلفنی می کنیم . با شکل گیری تلفن های همراه ،در هر جایی که نگاه می کنید اشخاص را در حال صحبت تلفنی می یابید . ایجاد گیرایی به هنگام صحبت تلفنی ، می تواند در تاثیر مثبت شما در برخورد با دیگران بیفزاید . این مقاله ، روش های ساده و جالبی را به شما ارائه می دهد که می توانید امتحان کنید و نتیجه اش را مشاهده نمائید .


    اقدام شماره 1 : تأثیر اول

    حتما شما هم این را شنیده اید که می گویند فرصت دومی برای تأثیر گذاری اولیه به دست نمی آورید. این تأثیر گذاری اولیه گاهی رودر رو نیست ، بلکه به شکل تلفنی انجام می شود .
    بسیاری از فروشندگان حرفه ای و بازرگانان تقریبا هرگز طرف مقابل خود را حضوری نمی بینند ، بلکه معامله بیشتر تلفنی صورت می گیرد . آنها از این طریق به موفقیت می رسند زیرا شخصیت های تلفنی ایجاد می کنند که می توانند در دیگران تأثیر بگذارند .

    اقدام شماره 2: به طرز صحبت و گوش دادن اشخاص توجه کنید

    شروع صحبت تلفنی به شما اطلاعات قابل ملاحظه ای درباره طرز صحبت کسی که با او حرف می زنید ، مخابره می کند . به زودی متوجه می شوید او بر اساس اندیشه خود حرف می زند یا احساسش.
    کلماتی که اشخاص برای صحبت کردن از آن استفاده می کنند و طرز صحبتشان نشان می دهد که برای آنها چه چیزی در آن زمان اهمیت دارد . وقتی با کسی حرف می زنید یا به صحبتهای او گوش می دهید ، سعی کنید با آن شخص همخوانی کافی به دست آورید .



    جزئیات در برابر احساسات: برای مثال : وقتی به نظر می رسد کسی به بحث درباره جزئیات اطلاعاتی یک موضوع علاقه مند است ، باید از صحبت درباره احساسات و عواطف خودداری ورزید . عکس این مطلب هم صدق می کند . اگر احساس می کنید مخاطب شما به جنبه های احساسی و عاطفی بها می دهد ، از صحبت کردن درباره منطق خودداری ورزید تا آن شخص طرز صحبت را تغییر بدهد . باید سعی کنید روی طول موج مخاطب خود باشید . تصورش را بکنید ، کسی درباره زیبایی و هوای خوب یک منطقه کوهستانی و گذراندن مرخصی در آنجا حرف بزند ، و شما درباره شرایط جغرافیایی ، زمین شناسی و محصولاتی که در آن منطقه به عمل می آید حرف بزنید .
    او درباره احساسات حرف می زند ، و شما واقعیت به او تحویل می دهید . نتیجه آن می شود که گیرایی خاصی ایجاد نمی شود و صحبت نمی تواند روان باشد .

    اقدام شماره 3 : آنچه را که اشخاص می خواهند ، به آنها بدهید

    اگر می خواهید گیرایی داشته باشید ، به این نکته توجه کنید . موضوع درباره شما نیست . خودتان را فراموش کنید . طرف دیگر را مقید و ملزم کنید . وقتی با کسی تلفنی حرف می زنید ، تصور کنید که گوشی تلفن در حکم گوشهای مخاطب شماست . با گرمی و به آرامی حرف بزنید . این گونه صحبتهای شما صمیمانه تر به نظر می رسد .


    در این زمینه ، 22 نقطه نظر قدرتمند وجود دارد که به کمک آن می توانید در تماس های تلفنی از جاذبه ی کافی برخوردار گردید: 1. طرف مقابل را به صحبت کردن تشویق کنید . وقتی نوبت صحبت به شما می رسد ، از مخاطب خود سئوال کنید . هر چه بیشتر گوش بدهید ، جذاب تر به نظر می رسید .
    2. به روشنی ، سادگی و مستقیم حرف بزنید . اگر طرف مقابل از زبان معمولی استفاده می کند ، شما هم باید کار او را بکنید .
    3. با تمام وجود گوش بدهید زیرا این تنها راه یاد گرفتن است . اغلب مردم به جای گوش دادن حرف می زنند ، که این در صحبتهای تلفنی بیشتر دیده می شود .
    4. شنونده ی صبوری باشید . حتی اگر با چند کلمه حرفی که مخاطب شما می زند به موضوع پی بردید ، بگذارید که او حرفهایش را تمام کند .
    5. شنونده ی پویا باشید . از تأییدهای صوتی و کلامی استفاده کنید : « آها » ، « که این طور » ، « راستی ؟ » ، « نگو » ، « البته » و غیره .
    6. بدون توهین سخن او را قطع کنید . قطع کلام مخاطب می تواند بد برداشت شود . می تواند به نوعی تحقیر کننده به نظر برسد . اگر لازم است سخن مخاطب خود را قطع کنید ، به او بگویید :« مرا می بخشید که سخن شما را قطع می کنم ، اما نمی خواهم مطلبم را فراموش کنم .»
    7. از مثالها و حکایات کوتاه استفاده کنید . وقتی نوبت صبح به شما می رسد ، با حرفهایتان کمی نمایشی ظاهر شوید . تا می توانید رنگی و تصویری حرف بزنید .
    8. هرگز فرض نکنید . حتی اگر صحبت شما دوستانه است ، حرفی را که به پدر یا مادرتان نمی توانید بزنید ، به مخاطب خود نزنید

    9. شتاب به خرج ندهید . آرام حرف بزنید . از صدای عمیق تر استفاده کنید . این بهتر از سریع و بلند حرف زدن است .


    10. از مکثها استفاده کنید . وقتی شما یا مخاطب شما به فکر کردن احتیاج دارید ، از مکث استفاده کنید . بگویید: « یک لحظه به من فرصت بدهید تا در این باره فکر کنم .
    11. اطلاعات بیش از اندازه ندهید . به اشخاص در حد نیازشان اطلاعات بدهید ، نه بیشتر .
    12. با روحیه و نگرانیهای مخاطب خود همدردی نشان دهید . اگر ناخشنود هستید ، به خاطرشان ناخشنود باشید . و اگر خوشحال هستید ، شما هم ابراز خوشحالی کنید .
    13. با انرژی صحبت کنید . لحن و بلندی صدایتان را تغییر بدهید . سرعت ادای کلمات را تغییر بدهید . روی موضوعات مهم تر، از سرعت خود بکاهید . وقتی به جزئیات می رسید ،سرعت بیشتری بگیرید . چیزی از یکنواخت صحبت کردن خسته کننده تر نیست .
    14. احساسات خود را ابزار کنید . صدا و طرز گفتار شما باید اشتیاقی در دیگران ایجاد کند . باید خوشایند و هیجان بخش باشد .
    15. در تلفن لبخند بزنید . تبسم را می توان شنید و احساس کرد . با تغییر کردن شکل لبها و دهان خود ، تبسم به راحتی مخابره می شود . صدایتان گرم و دوستانه تر می شود .
    16. آنچه را که از اشخاص می خواهید ، به آنها بدهید . اگر می خواهید هیجان زده شوند ، باید هیجان زده به نظر برسید . اگر می خواهید آنها را متقاعد کنید ، باید متقاعد به نظر برسید .
    17. روی حرفهایی که شنیدنش برای مخاطب شما جالب است تأیید کنید . مطمئن شوید که نقطه نظرها ، عقاید و مشغله های ذهنی او را رعایت نمایید .
    18. توصیه نکنید و پند و اندرز ندهید . این نکته ای است که به هنگام صحبتهای تلفنی هم باید آن را رعایت کنید . اگر کسی از شما نظر خواست ، بهتر است از او بپرسید : « به نظر خودتان چه باید بکنید .»
    19. همیشه اجازه بدهید . وقتی آنها از شما نظر خواهی نکرده اند اما شما می دانید که آنها چه نیازی دارند ، بگویید :« می توانم نظر بدهم ؟»
    20. به خشم و پرخاشگری با ملایمت جواب بدهید . اگر شما هم مانند آنها حرف بزنید ، ممکن است در بحث برنده شوید ، اما جنگ جاذبه را باخته اید .
    21. تا آخرین لحظه ای که صحبت می کنید ، گیرا ظاهر شدن را فراموش نکنید . سعی کنید در هر حرفی که می زنید ، گیرا ظاهر شوید . حتی در خداحافظی هم این موضوع را رعایت کنید . آیا تا کنون با کسی تلفنی حرف زده اید که ناگهان تماس را قطع می کند ؟
    22. تصور کنید که شنونده را راهنمایی می کنید . سعی کنید در نقش بهترین مرشدان و مربیان ظاهر شوید . آگاه ،صبور ، مهربان ، پر توجه ، علاقه مند ، گرم و هماهنگ ظاهر شوید . سعی کنید تا حد امکان گرم و دوستانه باشید .



    ابزار شما برای تأثیر گذاری بر دیگران از امروز تصمیم بگیرید ، به هنگام صحبت تلفنی ، عالی ظاهر شوید . پیشنهادات ارائه شده را روی کاغذ بنویسید و هرگاه تلفنی حرف می زنید ،آنها را در برابر چشمان خود قرار بدهید . گهگاه این توصیه ها را رعایت کنید و مترصد فرصتی شوید که آنها را به کار ببرید .
    دوم ، هر مکالمه ی تلفنی را چونان یک جلسه مهم ارزیابی کنید . اجازه ندهید ، عواملی حواس شما را پرت کنند .
    با کمی اندیشه و تمرین ،این مهارت ها ، در حکم ابزاری قدرتمند و پر ارزش در زمینه های زندگی اجتماعی و شغلی و حرفه ای شما می شوند ، و ان شاءالله کیفیت روابط شما را متحول می سازند .

    تبیان

    قوانین تالار روانشناسی



    الهی مرا آن ده که مرا آن به...

  2. 2 کاربر از پست مفید zoh_reh سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •