دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: اثر انسان بر زمین

  1. #1
    کاربر اخراج شده
    رشته تحصیلی
    الکترونیک
    نوشته ها
    1,528
    ارسال تشکر
    11,753
    دریافت تشکر: 9,183
    قدرت امتیاز دهی
    0
    Array
    setayesh shb's: خوشحال3

    پیش فرض اثر انسان بر زمین

    تصاویر زیر توسط فیلیکس فاراند چنز خلق شده اند که نشان میدهند تأثیرات گوناگون انسان، از جاده و خط آهن گرفته تا کابلهای اینترنت و خطوط هوایی چگونه الگوهایی پدید می آورند که سطح زمین را میپوشانند.

    زمین



    مسیرهای ترافیک هوایی در اروپا اسیا



    حضور فناوریهای انسانی در آفریقا


    حضور فناوریهای انسانی در استرالیا


    مسیرهای ترافیک هوایی اطراف آمریکای شمالی و جنوبی


    حضور فناوریهای انسانی در آمریکای شمالی


    شبکه های عمده شوسه و خط آهن در استرالیا، خطوط انتقال برق، و کابلهای دیتا زیر آب


    شبکه های عمده شوسه، و خط آهن در آفریقا، خطوط ارتباطی و کابلهای دیتا زیر دریا


    شبکه های شوسه و خط آهن در آمریکای جنوبی


    شبکه های شوسه و خط آهن، روشنایی شهرها، خطوط ارتباطی و کابلهای انتقال دیتا زیرآبی در اروپا


    کمی درباره ترافیک هوایی
    ترافیک هوایی که از اجتماع هواپیماها در مسیرهای هوایی ایجاد می‌شود، تفاوت‌های بسیاری با ترافیک زمینی دارد. برخی از آنها عبارتند از:

    شما به‌عنوان خلبان در زمانِ پرواز نمی‌توانید سرعت هواپیما را از مقدار معینی کمتر یا بیشترکنید.
    شما هرگز نمی‌توانید در نقطه‌ای از آسمان متوقف شوید!
    شما به تنهایی نمی‌توانید با انحراف به چپ یا راست، از هواپیماهای دیگر سبقت بگیرید!
    به‌رغم وجود ترافیک، هرگز هواپیمایی را چند متر جلوتر از هواپیمای خود نمی‌بینید.

    همان طور که می‌دانید، هواپیماها در آسمان فقط در مسیرهای مشخصی می‌توانند پرواز کنند که این مسیرها توسط کارشناسان مراقبت پرواز طراحی می‌شوند و براساس ملزوماتی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. به‌دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای که کشور ما از آن بهره‌مند است، فضای هوایی ایران یکی از کوتاه‌ترین و به صرفه‌ترین مسیرها و به عبارتی دروازه دسترسی کشورهای اروپایی به کشورهای آسیای شرقی و بر عکس محسوب می‌شود؛ از این‌رو بیش از 110 مسیر هوایی شامل مسیرهای بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی در فضای کشور طراحی شده است که تداعی‌کننده شاهراه حیاتی راه ابریشم در جهان امروز است. شاخص‌ترین مسیرهای بین‌المللی در آسمان ایران، دو گروه هستند؛ یکی مسیرهایی که از شمال غرب وارد کشور می‌شوند و با عبور از شهرهای زنجان، تهران، کرمان و زاهدان به جنوب شرق کشور- مرز هوایی پاکستان- می‌پیوندند و دیگری مسیرهایی که از شمال و شمال غرب وارد می‌شوند و در مرز جنوب به مسیرهای هوایی کشورهای حوزه خلیج‌فارس می‌پیوندند.

    هم‌اکنون در هر شبانه روز در فضای ایران نزدیک به 1200پرواز انجام می‌شود که از این تعداد، بیش از 400 پرواز، آنهایی هستند که فقط از فضای هوایی کشور عبور می‌کنند و در فرودگاه‌های کشور نشست و برخاست ندارند. علاوه بر مسیرهای بین‌المللی، در برخی از مسیرهای داخلی نیز به‌علت تقاضای زیاد، حجم ترافیک زیادی از هواپیماها جریان دارد؛ مسیرهای تهران- مشهد، تهران- کیش و تهران- شیراز از جمله این‌مسیرهای پرترافیک محسوب می شوند.

    علاقه‌مندان برای آشنایی بیشتر با مسیرهای هوایی و ساختار فضای هوایی کشور می‌توانند نقشه مسیرهای هوایی را از پورتال اداره اطلاعاتِ هوانوردی اداره کـل مراقـبت پرواز، بـه آدرس http://ais.airport.ir دریافت کنند. همچنین‌به‌منظور درک بهتر از معنای ترافیک هوایی و حجم پروازها، می‌توانید به سایت اینترنتیwww.flightradar24.com که به‌طور خاص فضای هوایی قاره سبز را پوشش می‌دهد، مراجعه کنید. این سایت با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین صنعت هوانوردی، اطلاعات هواپیماهای در حال پرواز بر فراز قاره اروپا و بخش‌هایی از آمریکا را به‌صورت زنده ارائه می‌کند. شما می‌توانید با کلیک روی هر هواپیما، اطلاعاتی از قبیل نوع هواپیما، شرکت بهره‌بردار، ارتفاع، سرعت، موقعیت دقیق و مسیر آن را مشاهده کنید.

    در حالت عادی، هواپیماها حین پرواز در مسیرهای هوایی با گره‌های ترافیکی مواجه می‌شوند که با توجه به قابلیت‌های هواپیماها و ناتوانی آنها به‌منظور توقف در پهنه آسمان بیکران، قبل از شروع پرواز، وجود چنین گره‌هایی توسط کنترلرهای ترافیک هوایی محاسبه شده و حین پرواز، دستورالعمل‌های مفیدی درباره چگونگی فرار هواپیماها از ترافیک و پیشگیری از برخورد آنها با یکدیگر، توسط کنترلر به خلبان‌ها ارائه می‌شود. کنترلرها با در نظر گرفتن سرعت، ارتفاع، جهت و مسیر هواپیماها، زمان رسیدن آنها را به نقاط خاص محاسبه می‌کنند و درصورت نیاز، با تغییر ارتفاع، سرعت یا جهت هواپیماها، از برخورد آنها با یکدیگر پیشگیری می‌کنند. براساس آخرین آمار مرکز کنترل فضای کشور، ترافیک هوایی همچنان سنگین است. لطفاً با سرعت به پرواز خود ادامه دهید!

    کمی درباره خطوط ارتباطی و کابلهای دیتا زیر دریا
    ابتدا لازم است بدانید که در کل شبکه اینترنتی تقریبا ۱ درصد از تمام داده های اینترنتی وانتقال داده ها در جهان از طریق سیستم اتصال های ماهواره ای و بی سیم صورت می پذیرد وتقریبا " ۹۹ درصد ترافیک این شبکه جهانی توسط کابل های فیزیکی از طریق زیر دریا و زیر زمین انتقال پیدا می کند .و برقراری و تضمین امنیت اطلاعات از این طریق ارزان تر و راحت تر صورت می پذیرد و در آینده نزدیک با گسترش روز افزون قدرت سرور های انتقال دیتا و پیشرفت دانش و تکنولوژی امنیت شبکه و انتقال داده از طریق بی سیم و یا خطوط انتقال برق این نحوه توزیع و انتقال داده شکل و ماهیت جدیدی پیدا می نماید .
    شاید بارها از اخبار و جراید شنیده باشیم که به دلیل اصابت کشتی ها و یا زیر در یایی ها به کابل های اینتر نت شبکه اینترت کشور قطع و یا دچار اختلال گردیده است . این موضوع با توجه با مسیر کابل کشی بین المللی اینترنت ایران از طریق دریایی عمان و خلیج نیلگون فارس دور از واقعیت نیست .
    شما می توانید هر یک از کابل هایی که به ایران در حقیقت اینترنت رسانی می کنند از کجا کشیده شده اند و به غیر از ایران به چه کشورهای دیگری نیز اینترنت رسانی می کنند از سایت SubmarineCableMap.com که توسط کمپانی PriMetrica راه اندازی شده است سر بزنید و بازدید کنید

  2. کاربرانی که از پست مفید setayesh shb سپاس کرده اند.


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •