دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: نقدی بر تبلیغ تلویزیونی بانک تجارت

  1. #1
    دوست آشنا
    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    نوشته ها
    658
    ارسال تشکر
    2,879
    دریافت تشکر: 2,609
    قدرت امتیاز دهی
    1787
    Array
    میلاد صفری's: جدید107

    Ok نقدی بر تبلیغ تلویزیونی بانک تجارت


    درطراحي پيام تبليغاتي هدف نهايي، يعني انتقال هرچه بيشتر مفهوم پيام به مخاطب است. درتبليغ بانك تجارت كه متأثر ازيك نقاشي قديمي است كه به شكل پله كاني مراحل عمر را از تولد تا اوج جواني وسپس پيري نشان مي دهد الهام گرفته است كه البته نبايد فراموش كرد كه امكانات فني كامپيوتري به عنوان يك عامل مهم، طراحي اين پيام را امكان پذيرمي كند.داستان پيام تبليغاتي ازاين قراراست كه دختري خردسال با گچ برروي زميني سيماني خطوط پله را تا نقطه اوج رسم وطرح را نيمه كاره رها مي كند وازصحنه خارج مي شود. سپس مردي كيف به دست برروي طرح پله ها قرارمي گيرد ويك يك پله ها را بالا مي رود. درخلال بالا رفتن از پله ها هرپله نمايانگر انواع سود ازيكساله تا پنج ساله بيان مي شود وزيرهرپله درصد سودآن نوشته مي شود، آخرين پله كه درفضا رها شده است بيانگرسود 19 درصد براي سپرده هاي پنج ساله است. دراين لحظه اين طور به نظرمي رسد كه شخص مورد نظر كه با بالا رفتن از پله ها درمقطع 19 در صد براي سپرده هاي پنج ساله بلاتكليف ايستاده است و راهي ندارد جزاين كه ازآن ارتفاع به پايين بپرد كه دراين لحظه دخترخردسال وارد صحنه مي شود و خط پله ها را افقي بسياركوتاه ادامه مي دهد كه كاملاً ناقص جلوه مي نمايد . اول به دليل اين كه اين نوع نقاشي برروي زمين درفرهنگ بازي كوكان هيچ شباهتي به بازي لي لي ندارد. دوم اينكه سفارش دهنده بدون توجه به فرهنگ مخاطب مغلوب ترفندهاي كامپيوتري شده است، كه امروزه بزرگترين صدمه را به تبليغات كشوروارد آورده است. استفاده ازترفندهاي كامپيوتري اگر متناسب با پيام تبليغاتي و فرهنگ مخاطب نباشد به پيام محوري تبليغاتي لطمه مي زند و نفوذ پيام را درمخاطبان ضعيف مي كند. درمورد پيام تبليغاتي بانك تجارت چون ابتدا خطوط ضعيف پله كاني با گچ توسط دختر خردسال روي زمين رسم شد وسپس با بهره گيري از كامپيوتر بشكل عمودي مورد استفاده قرارگرفت. تا با بالا رفتن شخصيت بازي روند بالا رفتن ميزان بهره با توجه به زمان سپرده گذاري طولاني مدت بيان گردد. ولي پس از سپرده گذاري پنج ساله با بهره 19درصد روند تصوير به بن بست مي رسد. پيش بيني تصويري براي مخاطب ناخودآگاه اين تصور را بوجود مي آورد كه شخصيت بازي بايد درمقطع سود 19 درصد ازآخرين پله كه ادامه ندارد بايد سقوط كند. البته دخترخردسال دراين لحظه خطي نيمه كاره مي كشد كه كامل كننده پيام تصويري نيست. درطراحي پيام هاي تبليغاتي هركادرتصوير بايد جايگاهي منطقي درجهت القاء پيام محوري تبليغاتي داشته باشد نكته قابل توجه درطراحي پيام تبليغاتي توجه آگاهانه به فرهنگ مخاطب است . اگر پيام تبليغاتي دربستر فرهنگي قابل درك مخاطب ، طراحي شود بيشتر به اهداف نهايي نزديك مي شود.

    نویسنده : خسرو یحیایی
    بین دوست داشتن و نداشتن یک لبخند فاصله اس میخندی یا بخندم

  2. 2 کاربر از پست مفید میلاد صفری سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. تبلیغ سه‌بعدی پروژکتوری تلویزیون‌های سه‌بعدی سامسونگ
    توسط Bad Sector در انجمن اخبار وب و اینترنت
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 7th May 2011, 02:29 AM
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 8th March 2010, 05:24 PM
  3. انتقاد عجیب از تبلیغ (مای بی بی) در تلویزیون
    توسط s@ba در انجمن طنز روزانه
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 18th February 2010, 08:25 PM
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 25th November 2009, 04:00 PM
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 7th February 2009, 03:20 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •