معاون شرکت مخابرات ایران از پیشنهاد این شرکت برای تغییر نرخ مکالمات تلفن ثابت به شورای رقابت با توجه به افزایش تورم خبر داد و گفت: براساس فرمول تعرفه گذاری شورای رقابت که در سال گذشته ابلاغ شده تعرفههای تلفن ثابت باید متناسب با تورم تعیین شود. مهر نوشت: داوود زارعیان با بیان اینکه تغییر تعرفههای تلفن ثابت براساس فرمول تعرفه گذاری سال گذشته شورای رقابت صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: برای اجرای این فرمول تعرفهگذاری، باید از شورای رقابت استعلام دریافت کنیم که منتظر پاسخ این شورا هستیم.
وی با بیان اینکه شورای رقابت سال گذشته فرمولی برای تعیین نرخهای مکالمات تلفن ثابت داده بود که باعث تغییر نرخهای مخابراتی در سال 91 شده ادامه داد: برای سال جاری نیز از شورای رقابت استعلام شده که بر مبنای همین فرمول نرخ های سال 92 را عملیاتی کنیم و یا خیر.
معاون شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه براساس این فرمول، کیفیت خدمات و نرخ تورم در قیمت پایه مکالمات تلفنی تاثیر خواهد داشت، افزود: با توجه به تورم حدود 33 درصد در کشور ممکن است در نرخ مکالمات تلفن ثابت مشترکان حدود 8 تا 10 درصد تغییر ایجاد شود.
زارعیان با بیان اینکه براساس فرمول مدنظر شورای رقابت نرخ تعرفهها باید متناسب با تورم تعیین شود، اظهار داشت: این تغییر تعرفهها مربوط به مکالمات تلفن ثابت است و در زمینه مکالمات تلفن همراه افزایش تعرفه نداشتهایم.
وی با بیان اینکه برای اعمال نرخهای جدید منتظر پاسخ شورای رقابت هستیم، افزود: براساس اصل 44 قانون اساسی فرمول نرخ مکالمات باید توسط شورای رقابت تعیین شود و در این راستا مخابرات الزامی برای ارائه این پیشنهاد به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ندارد.
شورای رقابت در هشتاد و پنجمین جلسه خود در اول آبان ماه سال 90 دستورالعمل تعرفه گذاری نرخهای مخابراتی را برای سال 91 مصوب کرد که در این فرمول عواملی همچون نرخ تورم در صنعت مخابرات، نرخ بهره وری، نرخ تغییر کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان، شاخص سقف قیمت در دوره قبلی و نیز سهم خدمت از کل بازار خدمات مخابراتی دیده شده است.
براساس این دستورالعمل، شرکت مخابرات ایران چنانچه درخواست تغییر نرخ خدمات خود را داشته باشد باید سه ماه پیش از شروع دوره درخواستی، پیشنهاد خود همراه با گزارش توجیهی و استدلالی مربوطه شامل بررسی تغییرات قیمتها در بازار مخابرات و تاثیر آن بر هزینه تولید و ارائه خدمات، گزارش تغییرات بهرهوری، گزارش تعییرات کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان به همراه گزارشهای هیات مدیره به مجمع عمومی و گزارشهای مالی شرکت که با تایید حسابرس و بازرس قانونی شرکت رسیده باشد را به شورای رقابت ارسال کند.
علاقه مندی ها (Bookmarks)