دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: لاستیک تیوبلس (Tubeless tire)

  1. #1
    کـــــــاربر فــــعال
    رشته تحصیلی
    اقتصاد
    نوشته ها
    8,281
    ارسال تشکر
    21,844
    دریافت تشکر: 45,916
    قدرت امتیاز دهی
    82823
    Array
    Almas Parsi's: جدید94

    Lightbulb لاستیک تیوبلس (Tubeless tire)

    لاستیک تیوبلس (Tubeless tire)


    استفاده از تیوب در داخل تایر گاهی باعث بروز مشکلاتی نظیر قابل استفاده نبودن مجدد تیوب در هنگام پنچری و عدم امکان رانندگی در مسافت‎های بسیار کوتاه می‎شود. این روزها، لاستیک‎های تیوبی به دلیل کیفیت پایین تیوب و پنچری زود به زود، به کلی منسوخ شده‎اند و به جای آن‎ها، تایرهای بدون تیوب یا همان لاستیک‎های تیوبلس پیشنهاد شده است. در این تایرها، کیفیت ساخت بالاتر است و دیگر نیازی با استفاده از تیوب نیست. بنابراین پنچری به ندرت اتفاق می‎افتد و با اطمینان بیش‎تری می‎توان در سرعت‎های بالا رانندگی کرد. در ادامه، به اختصار ساختار و ساختمان این لاستیک‎ها را مورد بررسی قرار می‎دهیم.

    1carدر سطح داخلی لاستیک تیوبلس، لایه‎ای از جنس بوتیل (یک ماده شیمیایی) وجود دارد که از نشت هوای داخل تایر به خارج جلوگیری می‎کند. این لایه در واقع از جنس همان تیوب معمولی است. بنابراین هنگام استفاده از تایر تیوبلس، نیازی به استفاده از تیوب نیست.

    همان‎طورکه می‎دانید، در لاستیک‎های عادی با فرو رفتن اشیاء نوک تیز به داخل آن‎ها، سوراخ و پنچر می‎شوند و هوای آن‎ها به سرعت خارج می‎شود. درحالی‎که در لاستیک‎های تیوبلس، با ورود جسم برُنده، پیرامون محل سوراخ شده به سرعت آب بندی می‎شود و دیگر هوا از آن خارج نمی‎شود و خود جسم خارجی به عنوان درپوشی برای جلوگیری از خروج هوای داخل تایر عمل می‎کند. استفاده از تایرهای تیوبلس که در حقیقت نصب آن‎ها در مقایسه با تایرهای متداول آسان‎تر است، موجب کاهش وزن خودرو، عمر بیش‎تر تایر، تعادل بیش‎تر در هنگام پیچ، ضریب ایمنی بالاتر، عدم ورود اشیاء ریز به داخل تایر، عدم وجود پنچری، و کاهش صدمات وارده به جلوبندی خودرو می‎گردد. در شکل زیر اجزای مختلف این لاستیک نشان داده شده است. تایرهای ران فلت (Run Flat Tyres) که در واقع همان تایرهای تیوبلس هستند، این امکان را برای راننده فراهم می‎آورند تا بتواند پس از پنچر شدن و خالی شدن باد تایر، تا یک مسافت مشخصی را بدون نیاز با تعویض چرخ در همان حالت طی کند. در داخل این تایرها لایه‎ای وجود دارد که حجم هوا را درون چرخ کاهش می‎دهد و وظیفه اصلی آن این است که هنگام پنچر و خالی شدن باد چرخ، از چسبیدن کامل آن به زمین جلوگیری می‎کند. به همین دلیل راننده می‎تواند با سرعت محدود و با چرخ پنچر مسافتی را بدون مشکل طی کند و خود را به محلی مناسب برای تعویض یا تعمیر چرخ معیوب برساند.



اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. خبر: رتبه بندی زبان های برنامه نویسی توسط تیوب (Tiobe)
    توسط Steve Jobs در انجمن سایر اخبار کامپیوتر
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 26th November 2012, 07:14 PM
  2. سوال: تیوری معدنی 2و گزارش کار
    توسط 8933321036 در انجمن بخش سوالات تالار شیمی عمومی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 7th November 2012, 12:12 PM
  3. تصویر: رعد و برق درآبشار کاتیور
    توسط golden3 در انجمن گالری عکس طبیعت
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 24th November 2011, 06:29 PM
  4. بویلرهای فایر تیوب
    توسط redonly در انجمن نرم افزارهای مکانیک
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 7th September 2010, 12:08 PM
  5. آموزشی: 10 نکته درباره DomainTrust اکتیودایرکتوری
    توسط moji5 در انجمن مقالات و آموزش های شبکه
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 25th November 2009, 10:30 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •