دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: انگيزه فراتر از ضريب هوشي

  1. #1
    کـــــــاربر فــــعال
    رشته تحصیلی
    معماری
    نوشته ها
    12,119
    ارسال تشکر
    25,003
    دریافت تشکر: 20,366
    قدرت امتیاز دهی
    2458
    Array

    پیش فرض انگيزه فراتر از ضريب هوشي

    انگيزه فراتر از ضريب هوشي
    مترجم: فرهاد ابدالي
    نتايج يک تحقيق جديد نشان مي‌دهد که ضريب هوشي دانش‌آموزان، عامل تعيين‌کننده‌ي پيشرفت رياضي آن‌ها نيست، بلکه نقش اصلي در اين زمينه بر عهده‌ي انگيزه و عادات مطالعه است.
    اين تحقيق توسط محققان دانشگاه‌هاي مونيخ و بيلفلد صورت گرفته است. «کوموراياما» محقق فوق دکتراي روان‌شناسي دانشگاه کاليفرنيا (که در مقام سرپرست اين تحقيق در دانشگاه مونيخ حضور داشته است) مي‌گويد: «در حالي که ميزان ضريب هوشي در مراحل اوليه‌ي گسترش مهارت‌هاي رياضي از اهميت قابل توجهي برخوردار است، در مراحل بعديِ گسترش اين مهارت‌ها، انگيزه و عادات مطالعه نقش مهم‌تري دارند.»
    موراياما و همکارانش اطلاعات مربوط به يک تحقيق 6 ساله‌ي آلماني را که در خصوص ارزيابي مهارت‌هاي رياضي 3520 دانش‌آموز پايه‌هاي 5 تا 10 صورت گرفته بود بررسي کردند. آن‌ها به ارزيابي ميزان نقش انگيزه، عادات مطالعه و ضريب هوشي دانش‌آموزان در رشد رياضي آن‌ها در يک دوره‌ي ‌5 ساله پرداختند.
    نتايج بررسي نشان داد ضريب هوشي فقط در مراحل اوليه‌ي رشد مهارت‌هاي رياضي، عاملي تعيين‌کننده است. در مراحل بعدي اين روند، منحني يادگيري مهارت‌هاي دانش‌آموزان تابع انگيزه و عادات مطالعه‌ي آن‌هاست. زماني که آن‌ها احساس مي‌کنند در اين درس توانايي دارند فقط داشتن انگيزه‌هاي قوي دروني، به‌کارگيري مهارت‌هايي مانند حفظ کردن، توضيح دادن و ايجاد ارتباط با موضوعات ديگر مي‌تواند به رشد رياضي آن‌ها کمک کند. جالب اين است که در اين مرحله، رشد رياضي دانش‌آموزان هيچ ربطي به ضريب هوشي آن‌ها ندارد.
    موراياما مي‌گويد: «تحقيق ما نشان داد که توانايي دانش‌آموزان در يادگيري رياضي مربوط به عواملي است که ماحصل آموزش است. آن بخش از برنامه‌هاي آموزشي که مبتني بر انگيزه و عادات مطالعه‌ي دانش‌آموزان است مي‌تواند راهکار مناسبي براي پيشرفت آن‌ها در درس رياضي، مانند درس‌هاي ديگر، باشد.»
    ​​


  2. 2 کاربر از پست مفید وحید 0319 سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. مي خواهم انگيزه جوانان براي حضور در اين رشته شوم
    توسط داداشی در انجمن اخبار ورزشی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 7th August 2012, 12:34 PM
  2. درباره پرهيزکاران 1از4
    توسط majid71 در انجمن مذهبی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 13th March 2011, 12:22 PM
  3. شير پاستوريزه بخوريم يا استريليزه؟
    توسط AvAstiN در انجمن تغذیه
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 10th June 2010, 10:07 PM
  4. چگونه با انگيزه باشيم و بمانيم.
    توسط آبجی در انجمن خواندنی ها و دیدنی ها
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 9th November 2009, 02:23 PM
  5. خبر: آغاز رايزني‌ها براي كناره‌گيري كروبي
    توسط diamonds55 در انجمن اخبار سیاسی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 19th March 2009, 10:49 AM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •