چکیده :
امروزه کسب و کارها به سوی الکترونیکی شدن میروند ولی در ایران علی رغم رشد چشمگیر جهانی، فروش اینترنتی آمار ناچیزی دارد و افراد تمایل کمی به خرید از خرده فروشیهای اینترنتی دارند.لذابایدتلاشی در جهت شناسائی عواملی که بر خرید اینترنتی و فروش اینترنتی تاثیردارندانجام گیرد. هدف از انجام این تحقیق بررسی تـأثیر عوامل انگیزش فردی بر خرید اینترنتی است.
روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی بوده و جامعه آماری را دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی که در سه ماه گذشته حداقل یک بار خرید اینترنتی داشته اند تشکیل داده است. روش نمونهگیری طبقه بندی نسبی و حجم نمونه 374 نفر بوده است. از مدل کو،کیم و لی (2007) در این تحقیق استفاده شده است.و از روشهای کولموگروف اسمیرونوف، ضریب همبستگی پیرسون و از تحلیل عاملی تاییدی برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شده است.
نتایج نحقیق برخلاف تحقیقات قبلی از جمله تحقیق کو،کیم و لی(2007) نشان داد که اگرمدیران بتوانند احتمال خرید مکرر رااز طریق ارائه اطلاعات با کیفیت بالا در خریداران خود افزایش دهند ، تمایل آنها برای بازگشت به سایت افزایش خواهد یافت. در این راستا میتوان به مدیران فروشگاههای آن لاین پیشنهاد داد که حس لذت جویی از زندگی را در خریداران تقویت کنند و از سویی دیگر به منظور پاسخ گویی به نیاز به برقراری روابط اجتماعی در افراد، امکانات چت و... را فراهم نمایند.
علاقه مندی ها (Bookmarks)