بودجههای مطالعاتی شهرداری هدر میرود
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران از انجام پروژههای مطالعاتی بی ثمر در مرکز مطالعات شهرداری تهران انتقاد کرد. به گفته حمزه شکیب 2 هزار و 600 پروژه مطالعاتی در این مرکز در حال انجام است که برخی از آنها «در حد یک سمینار دانشجویی» هم نیست.
شکیب با اشاره به اینکه هنوز یک دستورالعمل استاندارد برای گودبرداریها در شهرداری وجود ندارد، هزینهکرد بودجههای مطالعاتی شهرداری را مورد انتقاد قرار داد و عملکرد شهرداری را موجب هدررفتن این بودجهها دانست.
رسول خادم، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران هم از بودجههای پراکنده برای مطالعات در بخشهای مختلف شهرداری گلایه کرد. به گفته او گاهی این هزینههای پراکنده به گونهای است که بهتر است هیچ اعتباری برای انجام مطالعات تصویب نشود.
اما روز پر انتقاد شورا با این حرفها تمام نشد. تامین اتوبوس برای ناوگان اتوبوسرانی تهران هم از دیگر موارد پر بحث شورا بود. شورای شهر از 320 میلیارد تومان اعتبار برای بخش جاری اتوبوسرانی، 70 میلیارد تومان آن را به خرید اتوبوسهای جدید اختصاص داده است.
معاون مالی و اداری شهرداری معتقد است که بخشی از بودجه اتوبوسرانی باید برای ترخیص اتوبوسهای وارداتی هزینه شود اما نایب رئیس شورای شهر تهران گفت که شرکتهای داخلی امکان تامین اتوبوسهای مورد نیاز برای پایتخت را دارند، تنها لازم است که شهرداری از آنها حمایت کند.
به گفته معاون شهردار تهران تا امروز 300 دستگاه اتوبوس در گمرک منتظر ترخیصاند. حسین محمد پورزرندی معتقد است که خودروسازان داخلی توان تامین نیازهای شهرداری در اتوبوسرانی را ندارند. به گفته او امکان تولید اتوبوس دو کابین در داخل کشور وجود ندارد.
معصومه ابتکار از همکاراناش در شورا خواست که دو تبصره به بودجه شرکت واحد اضافه شود تا بر اساس آن اولویت تامین ناوگان به تولید ملی اختصاص یافت و از سوی دیگر اتوبوسهای خریداری شده از آخرین استانداردهای زیست محیطی برخوردار باشند.
به گفته رییس کمیته محیط زیست شورای هم اکنون برخی از خریدهای انجام شده، منهای تجهیزات آلایندگی صورت میگیرد که این امر باید متوقف شود. خودروهای جدید باید دارای فیلترهای مناسب باشند که از ذرات معلق زیر 2.5 میکرون بکاهند و به کاهش آلودگی هوای پایتخت کمک کنند.
علاقه مندی ها (Bookmarks)