دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: کارت امتیاز متوازن(bsc)

  1. #1
    دوست آشنا
    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    نوشته ها
    658
    ارسال تشکر
    2,879
    دریافت تشکر: 2,609
    قدرت امتیاز دهی
    1787
    Array
    میلاد صفری's: جدید107

    Ok کارت امتیاز متوازن(bsc)

    در سه دهه اخیر سیستم های ارزیابی عملکرد بسیاری مورد توجه قرار گرفته و سازمان های زیادی نیز از این سیستم ها برای مقاصد خود استفاده نموده اند. ولی با توجه به تمرکز اصلی این سیستم ها بر معیارهای مالی سنتی، امکان کنترل بر کل سازمان را سلب می کند. همچنین شواهد نشان می دهد که سیستم های ارزیابی عملکرد سنتی که مبتنی بر معیارهای مالی بودند در تشخیص عواملی که منجر به برتری سازمانی می شوند، ناتوان بوده و لزوم تغییر نگرش در تدوین و اجرای این سیستم­ها بدیهی می نماید. به طوری که چارچوب ها و روش های متعددی از جمله کارت امتیازی متوازن (BSC) پیشنهاد شده اند. این رویکرد توسط نورتون و کاپلان(Kaplan & Norton) (1992) ارائه گردید. کارت امتیازی متوارن(balanced score card)، یک سیستم اندازه گیری و ارزیابی عملکرد است که استراتژی و رسالت سازمان را به معیارهای عملکرد یکپارچه متوازن تبدیل می کند و شامل معیارهای عینی و ذهنی است که در چهار منظر زیر قرار می گیرند:۱) منظر مالی ۲) منظر مشتری ۳) منظر فرآیندهای داخلی کسب و کار ۴) منظر یادگیری و رشدمنظرهای فوق به طور خلاصه در ادامه تشریح می­گردند:منظر مالی: این منظر با معیارهای مالی عملکرد که معمولاً در ارتباط با سودآوری هستند، در ارتباط است. معیارهای عملکردی این منظر معمولاً شامل بهره وری، سود، جریان مالی، نرخ بازگشت سرمایه، و ارزش افزوده اقتصادی می­باشد.کارت امتیازی متوازن

    منظر مشتری: مشتری منبع بقا است. از این رو، رضایت­مندی مشتریان باید جزء اهداف مؤکد شرکت ها باشد. در این منظر، مدیران اهداف مورد نظر مشتریان و بخش بازار را برای واحدها تعیین می کنند و عملکرد واحدها را بر اساس اهداف این بخش مورد ارزیابی قرار می دهند. برخی از معیارهای این بخش شامل رضایت مشتری، حفظ مشتری، جذب مشتری جدید و سهم بازار می شود.منظر فرآیندهای داخلی کسب و کار: هدف این منظر، رضایت مندی سهامداران، مدیران و مشتریان از طریق برتری داشتن در آن دسته از فرآیندهای داخلی که دارای بیشترین تأثیر بر عملکرد می باشند.منظر یادگیری و رشد: هدف اولیه در این منظر فراهم کردن زیرساخت های لازم به منظور دستیابی به اهداف سه منظر دیگر و ایجاد رشد و بهبود بلند مدت از طریق افراد، سیستم ها و رویه های سازمانی است.کارت امتیازی متوازن طی سالیان گذشته به طور گسترده ای در تمامی فعالیت های مدیریتی و تمامی فعالیت های مرتبط با برنامه ریزی استراتژیک بخش های مختلف سازمان ها، استفاده شده است.

  2. 4 کاربر از پست مفید میلاد صفری سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. طراحی کارت امتیازی متوازن برای واحد حسابرسی داخلی
    توسط h.jabbari در انجمن حسابرسی و مديريت مالی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 8th September 2012, 10:30 AM
  2. اگه توانایی هر ورزشی رو داشتید، چه ورزش می کردید. چرا؟؟
    توسط بلدرچین در انجمن سایر موضوعات ورزشی
    پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: 11th March 2012, 04:00 AM
  3. لطفا این مساله ی تیر را برای من توضیح بدهید!
    توسط اسپارکل در انجمن بخش سوالات تالار مکانیک
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 18th February 2012, 04:17 PM
  4. آموزشی: آموزش فتوشاپ افکت متن تیره اما آشکار و واضح
    توسط آبجی در انجمن آموزش و ابزارهای فتوشاپ
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 1st July 2010, 08:42 PM
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 30th August 2009, 02:56 AM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •