دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: ساخت مسیر کمربندی بندر Lilas

  1. #1
    کـــــــاربر فــــعال
    رشته تحصیلی
    معماری
    نوشته ها
    12,119
    ارسال تشکر
    25,003
    دریافت تشکر: 20,366
    قدرت امتیاز دهی
    2458
    Array

    پیش فرض ساخت مسیر کمربندی بندر Lilas

    ساخت مسیر کمربندی بندر Lilas
    نیاز به پوشاندن مسیر کمربندی بندر Lilas پاسخی به درخواست مردم برای لذت بردن از کیفیت مناسب زندگی و محیط زیست شهری دوستانه بود.

    معماری نیوز: نیاز به پوشاندن مسیر کمربندی بندر Lilas پاسخی به درخواست مردم برای لذت بردن از کیفیت مناسب زندگی و محیط زیست شهری دوستانه بود.

    اصولاً آنها خواستار محیطی بودند که درخت و فضای سبز داشته باشد که بتوانند به راحتی قدم بزنند ، بازی کنند و از طبیعت و آرامش آن لذت ببرند.

    شهر پاریس مایل بود که لینک‌های شهری را بازسازی کند و یا با شهرهای همسایه Lilas و Pré Saint Gervais ارتباط برقرار سازد و به همین منظور ایستگاه اتوبوس ساخت و میزبان سیرک دائمی شد.

    این پروژه به منظور ایجاد ارتباط بین دو سمت مسیر کمربندی ارائه شد و تأکید آن بر استفاده از پیاده‌رو و دوچرخه بدون کم کردن ازدحام اطراف آن بود.
    شهر پاریس این پروژه را به شرکت خصوصی SEMAVIP، تیمی متشکل از برنامه‌ریزان شهری و معماران منظر، محول کرد .



    در ابتدا، آنها اندازه ، موقعیت باغ ، موقعیت ایستگاه اتوبوس و سیرک و مسیر پیاده‌رو را بررسی کردند.

    این طرح به صورت مسابقه بین چندین معمار منظر در سال 2004 آغاز و در سال 2005 TERRITORIES برنده آن شد.

    این پروژه ، طبیعت با زندگی شهری را در کنارهم می‌آورد. سنگ‌های بالای دیوارها و ساختمان‌ها و همچنین سقف منازل به گونه‌ای ساخته شده‌اند که آب باران را جمع می‌کنند و برای پر کردن استخر و آبیاری بوستان‌ و باغچه استفاده می‌شود.



    بذر گیاهان به وسیله باد از مسیر کمربندی آورده می‌شوند و این مسئله باعث تنوع گیاهی در این قسمت شده است.

    یک مسیر پیاده‌رو ساده عریض دو سمت را به هم وصل می‌کند. در نهایت یک دیدگاهی از جغرافیا و ترافیک پاریس در مسیر کمربندی ساخته خواهد شد.

    بوستانی در فضای باز و بزرگ در مرکز ایجاد خواهد شد که با نقشه طرح همخوانی دارد. پوشش گیاهی در هر دو طرف به چشم می‌خورد. فضای مرکزی چمن‌کاری شده است و بوستان‌ها در محوری قرار گرفته‌اند که بلوار را به مناظر مرتبط می‌کند.



    استخری که در مرکز قرار گرفته علاوه بر زیبایی برای مهار باران ساخته شده و تانکر بزرگی در زیر آن تعبیه شده است. در هر دو طرف، در زیر درختان مکان‌هایی برای بازی کودکان، کتابخانه و منازل باغبانان قرار دارد.

    طبیعت بوستان‌ها مصنوعی نیست و نیاز محیط را برآورده می‌سازد. تمام قسمت‌های این باغ و حتی دیوارها برای رشد گیاهان مناسب هستند. این باغ هنوز جوان و در نوع خود جدید بوده و انقلابی برای سبک و فضای زندگی ساکنان می‌باشد. ساکنان برای گذر از مسیر کمربندی هر روز از این باغ‌ها می‌گذرند.

    از طلوع تا غروب خورشید مردم انواع فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهند. در طول شب، در باغ بسته است و نور را از حد عادی کمتر کرده‌اند و در نتیجه نور ملایمی فضا را کمی روشن می‌کند.










    منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
    ​​


  2. کاربرانی که از پست مفید وحید 0319 سپاس کرده اند.


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 87
    آخرين نوشته: 8th June 2013, 01:22 PM
  2. ساخت مسیر کمربندی بندر Lilas
    توسط وحید 0319 در انجمن مجموعه معماری
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 26th November 2012, 09:05 PM
  3. ساخت مسیر کمربندی بندر Lilas
    توسط وحید 0319 در انجمن معماری منظر
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 15th October 2012, 09:48 PM
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 3rd August 2012, 12:17 AM
  5. معتقدان جدایی دین از سیاست، سیاستمدار نیستند
    توسط kamanabroo در انجمن اخبار سیاسی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 7th November 2009, 01:47 AM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •