بررسی احداث پل با پایه های بتنی به جای پل فرو ریخته فتح
شهردار تهران گفت : احداث پلی قوی تر با پایه های بتنی به جای پل فرو ریخته فتح ، در دست بررسی قرار دارد.
شهردار تهران گفت : احداث پلی قوی تر با پایه های بتنی به جای پل فرو ریخته فتح ، در دست بررسی قرار دارد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، دکتر محمد باقر قالیباف که در پانصد و هشتمین جلسه شورا حضور داشت درخصوص ریزش پل فتح در هفته گذشته توضیحاتی را ارائه کرد.
وی با تاکید بر اینکه باقی مانده پل فتح جمع آوری و پل جدید دیگری ساخته خواهد شد ، در خصوص علت حادثه گفت: در مجاورت پل فتح ، زیرگذر خط راه آهن تهران ـ تبریز درحال ساخت است که تغییر مسیر آب رودخانه از مسیر سیمانی به طرف گذر ماسه ای درجریان اجرای این پروژه و بارش باران و طغیان آب رودخانه و در نهایت شسته شدن پایه های پل راه آهن موجب شد پل فتح که در 30 تا 40 متری پل راه آهن قرار داشته از آثار تخریبی پل راه آهن مصون نماند و پایه های پل فتح تخریب شود.
شهردار تهران با بیان اینکه پل فتح در سال 74 ساخته شده است افزود: با توجه به خاک منطقه ضروری است که پل دیگری با پایه های بتنی قوی تر ساخته شود که این مهم در دست بررسی است.
مهندس مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهرتهران نیز با اشاره به فرارسیدن ایام ماه محرم با ابراز امیدواری در پیمودن راه سرور شهیدان امام حسین (ع) تاکید کرد: انقلاب ما با رهبری امام خمینی (ره) از عاشورا و محرم شروع و به سرانجام رسید. همچنین پیروزی در دفاع مقدس نیز با پیروی از راه شهادت طلبانه امام حسین (ع) میسر شد.
وی افزود: امیدوارم مسلمانان فلسطین در نوار غزه نیز با بهره گیری از راه شهادت طلبانه عاشورایی به پیروزی دست یابند.
چمران در ادامه همچنین به روز جهانی یاد بود کشته شدگان جاده ای اشاره کرد و گفت: براساس آمار جهانی سالانه بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر در سوانح جاده ای کشته می شوند که سهم ایران از این آمار سالانه بیش از 24 هزار نفر است.
وی افزود: برای کاهش تلفات جاده ای باید تلاش هایی در خصوص افزایش استاندارد جاده ها، خودروها و قانونمند کردن استفاده کنندگان از وسایل نقلیه صورت گیرد.
علیرضا دبیر عضوهیات رئیسه شورای شهر تهران نیز با اشاره به تخریب پل فتح به ضرورت ایجاد واحدی برای نگهداشت اتوبان ها و پل هایی که در شهر ساخته می شود تاکیدکرد .
وی افزود: اگر واحدی برای نگهداری تاسیسات و ابنیه شهری ایجاد شود کمتر شاهد تخریب معابر و تاسیسات شهری خواهیم بود چرا که این واحد موظف می شود در طول سال تمام تاسیسات شهری را بازرسی و بازبینی کند و درصدد رفع نقایص آن برآید.
همچنین در ادامه جلسه سوال رئیس کمیسیون توسعه وعمران شورای شهر تهران در خصوص اقدام شهرداری منطقه 3 برای صدور مجوز ساخت به پلاکی واقع در خیابان آفریقا مطرح شد.
دکتر شکیب در جریان طرح موضوع با اشاره به سابقه چگونگی تغییر کاربری ملک از مسکونی به اداری و کسری بیش از 112 واحد پارکینگ آن افزود: خوشبختانه با طرح موضوع از سوی شورای شهر و پیگیری شهردار تهران ادامه ساخت این ملک تا تامین پارکینگ در فاصله 250 متری ملک متوقف شده است.
وی مجددا از شهرداری تهران خواست تا در خصوص اجرای این تصمیم مجددانه پافشاری کند چرا که درخواست دیگری مبنی بر ساخت پارکینگ در 60 درصد فضای آزاد ملک از سوی مالک مطرح شده است.
شکیب خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ملک از مصوبه باغات استفاده کرده بنابراین 600 درصد باقی مانده که حیات ملک است ماهیت باغ را دارد.
دکتر قالیباف شهردار تهران نیز با تاکید بر اینکه اجازه چنین کاری داده نخواهد شد افزود: کمیسیون ماده 5 درسال 90 به این نتیجه رسیده است که ملک مذکور بایدکسری پارکینگ را در 200 متری پلاک تامین کند درغیر این صورت اجازه ادامه ساخت داده نخواهد شد.
وی در خصوص تغییر کاربری این ملک نیز یادآور شد تنها اجازه ای که کمیسیون ماده 5 برای این ملک صادر کرده تغییر کاربری از مسکونی به اداری بوده چرا که درمجاورت بانک قرار داشته است.
معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهرتهران نیز با اشاره به اینکه به تاخیر افتادن ساخت و سازها منجر به مسدود شدن برخی پیاده روها در سطح شهر می شود از شهردار تهران خواست تا تدبیری درخصوص آزاد سازی پیاده روها طی یک بازده زمانی مشخص صورت گیرد.
ابتکار در توضیح این درخواست گفت: با توجه به اینکه درخصوص تغییر چهره برخی پیاده روها در سطح شهر کارهایی صورت گرفته متاسفانه بحث اشغال پیاده روها توسط کارگاه های ساختمانی معضلی برای شهروندان ایجاد کرده است.
وی افزود: اشغال برخی مسیرهای پیاده روها در پاره ای از موارد به بیش از 2 سال کشیده می شود و مردم به خصوص دانش آموزان مجبورند در خیابان ها ادامه مسیر بدهند.
ابتکار از شهرداری خواست تا برای ساخت و سازها زمان مشخصی در هنگام صدور پروانه درنظر گرفته شود تا شاهد اشغال بیش از حد پیاده روها نباشیم.
شهردار تهران نیز یادآور شد :به دنبال رفع این معضلات هستیم ولی بدانید که کم عرض بودن برخی خیابانها و معابر و پیاده روها مالکین را مجبور به اشغال پیاده روهای حتی کم عرض می کند.
علاقه مندی ها (Bookmarks)