سلام
داری اشتباه می کنی. تو با اون آبه کاری نداشته باش اون فقط یه حامله برای انتقال چرک و کثافت.
اون اب دور ریخته نمیشه بلکه چرک درون آبه که توسط یه سیستم تصفیه جدا میشه.
اینجا اون ابه همون گاز فریونه و چرک هم گرماست.
گاز فریون بعد از جذب گرما دور ریخته نمیشه بلکه تو کندانسور خنک میشه و دوباره به سیستم بر می گرده.
واقعا فکر می کنی کندانسور کولر گازی توانایی خنک سازی این حجم گرما رو داره؟ قطعا یا نداره یا این که باید تو ظرفیت کاملش کار کنه.
اگه نتونه این گاز رو به اندازه کافی خنک کنه که تعادل سیستم به هم میخوره و دمای اتاق ماشین میره بالا.(یهو دیدی کولر شد سشوار)
اگر هم تو ظرفیت کامل کار کنه یعنی کندانسور فن داشته باشه و حسابی مصرف رو میبره بالا.(فن باید حجم هوای مورد نیاز برای خنک سازی کندانسور رو تامین کنه)
همه اینا واسه این بود که حرارت بی مصرف موتور رو بیشتر بدیم بیرون.
در حالی که میشد هوای ورودی به موتور رو خنک کنیم تا ضریب کمپرسش بره بالا و زور موتور بیشتر بشه تا
مجبور به افزایش مصرف سوخت و تولید گرمای بیشتر نداشته باشیم.
علاقه مندی ها (Bookmarks)