مازراتی کواتروپورته
خبرآنلاین: کمپانی ماشین سازی مازراتی از نمونه تازه کواتروپورته این شرکت که به مناسبت پنجاهمین سال تولید این سدان زیبا رونمایی کرده است. کواتروپورته جدید در آغاز سال جدید میلادی در نمایشگاه خودروی دیترویت به شکل رسمی رونمایی خواهد شد.
در طراحی خارجی این خودرو تغییرات چشمگیری به چشم نمیخورد. هنوز کاپوت خودرو شیبدار و سپر جلو مشبک طراحی شده است؛ اما میتوان تغییراتی را در شکل سقف خودرو و شیشه جلو که با شیب بیشتری طراحی شده مشاهده کرد. علاوه بر این خودرو کشیدهتر شده و فاصله محوری چرخها بیشتر از پیش شده است. بیشترین تغییرات در قسمت عقب خودرو صورت گرفته که شامل بازطراحی چراغها و اگزوز میشود و میتواند بدنه مرسدس بنز E63 ای.ام.جی را برای فرد تداعی کند. در قسمت مرکزی بخش کنترل و هدایت این سدان از یک صفحه نمایش لمسی استفاده شده و نمونهای با ابعاد مشابه برای استفاده سرنشینان عقب خودرو به عنوان بخش اطلاعات و سرگرمی تعبیه شده است.
شنیدهها حاکی از این است که موتور این خودرو جدید که به گفته کارشناسان متعلق به نسل تازهای از موتورهای ساخت فراری در مارانللو است، قدرت و شتاب بیشتری را برای مازراتی به ارمغان خواهد آورد. سازندگان این خودرو میگویند فضایی را برای این موتور پیشبینی کردهاند که میتواند توسط طیف وسیعی از موتورها با طراحیهای گوناگون مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از آنها موتور تازه ۸ سیلندر و ۵۳۰ اسببخاری با آرایش V8 است و احتمالا موتورهای دیگر آرایش V6 و قدرتی حدود موتور کنونی مازراتی که ۴۲۰ اسببخار است، خواهند داشت. جعبهدنده پیشبینی شده برای مازراتی کواتروپورته ۲۰۱۳ هشتدنده و اتوماتیک است.
هرالد وستر، مدیرعامل مازراتی میگوید: «مازراتی امروزه در جایگاهی بینظیر از رشد استراتژیک و صنعتی ایستاده که ما را امیدوار میکند تا سال ۲۰۱۵/۱۳۹۴ تولیدات این شرکت را به سالانه ۵۰هزار دستگاه در جهان برسانیم. ما داریم این شرکت را به آرامی برای این رشد و چالشهای تازه ناشی از آن آماده میکنیم. این رشد مبتنی بر طراحی، زیبایی، کیفیت و بهرهوری است که مازراتی را به آن در دنیا میشناسند. ما برای تبدیل این شرکت که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد به یکی از بازیگران جهانی بازار خودرو تولید را در دو کارخانه مجزا در دو قاره متفاوت آغاز کردهایم. طراحی و ساخت کواروپورته ۲۰۱۳ اولین قدم در این راه خواهد بود».
این سدان لوکس و زیبا از طراحی ایتالیایی و زبان طراحی مازراتی بهره برده است. به عمد در این خودرو بخشی از طراحی پیشین حفظ و مؤلفههای تازه به آن اضافه شدهاند. در هارمونی، ظرافت و شکل داینامیک نمونههای پیشین تغییری ایجاد نشده و تلاش شده در کنار حفظ طبیعت اسپورت این خودرو، فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار داده شود. خط افقی سرتاسری تازه باعث شده این کواتروپورته تازه شکل تهاجمیتری به خود بگیرد و طراحی مشترک موتور توسط فراری و مازراتی به تولید موتورهایی قدرتمند و دوستدار محیطزیست منجر شده است.
علاقه مندی ها (Bookmarks)