دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: روش مطالعه‌ی ترجمه و تعریب و درک مطلب

  1. #1
    کاربر جدید
    رشته تحصیلی
    کامپیوتر(مهندسی نرم افزار)
    نوشته ها
    70
    ارسال تشکر
    97
    دریافت تشکر: 124
    قدرت امتیاز دهی
    40
    Array

    پیش فرض روش مطالعه‌ی ترجمه و تعریب و درک مطلب

    روش مطالعه‌ی ترجمه و تعریب و درک مطلب


    (8 سؤال ترجمه و تعریب + 4 سؤال درک مطلب)


    1- بر خلاف تصور بسیاری از داوطلبان ( که نیازی به حفظ لغت‌های عربی 2و3 نمی‌باشد)، حفظ کردن لغت‌های عربی 2 و3، اولین گام در برخورد با ترجمه می‌باشد.


    2- استفاده از لغت‌ها در متن درس‌ها و تمرین‌ها و کار‌گاه‌های ترجمه‌ی کتاب جهت:


    الف) افزایش قدرت درک متن
    ب) تثبیت ذهنی لغت‌های حفظ شده و استفاده از آن‌ها در جمله می‌باشد.


    3-
    مطالعه و مقایسه‌ی تمام زمان‌های فعل‌ها (ماضی ساده- نقلی- استمراری- بعید...)


    4- مطالعه‌ی قواعد ترجمه‌ی ذکر شده در کارگاه‌های ترجمه‌ی کتاب‌های عربی1، عربی2 و عربی3


    5- زدن تست ترجمه و بررسی گزینه‌ها و علت غلط بودن گزینه‌ها و آشنایی با سبک و طرز تفکر طراحان و غلط‌های رایج موجود در گزینه‌ها (ترجیحاً تست‌های کنکورهای سراسری)


    6- زدن تست‌های درک مطلب کنکور‌های گذشته و مطالعه‌ی دقیق و تشریحی جواب‌ها (به ویژه در مورد درک مطلب، آشنایی با استراتژی و طرز نگرش طراح، بسیار کمک‌کننده است).

    روش مطالعه‌ی تجزیه (تحلیل صرفی)


    1- مطالعه‌ی قواعد و نکات مربوط به تجزیه‌ی فعل، اسم و حرف از روی یک کتاب کمک درسی خوب یا یک جزوه‌ی کامل

    2- تجزیه کردن تعداد زیادی فعل و اسم (ترجیحاً فعل‌ها و اسم‌های سخت و نکته‌دار کتاب درسی)


    3-
    زدن تست‌های تجزیه‌ی کنکورهای سراسری سال‌های قبل


    روش مطالعه‌ی ترکیب (فعلیه- اسمیه- مطلق- حال- تمییز- منادا- مستثنی)


    1- مطالعه‌ی مبحث به مبحث و سپس ترکیب کردن و تعیین نقش کلمات در تمرین‌های مربوطه، مثلاً در صورت مطالعه‌ی جمله‌ی اسمیه به میزان کافی، جمله‌ی اسمیه ترکیب شود تا تسلط کافی در تعیین مبتدا و خبر حاصل شود و نکات مربوطه، مرور و تثبیت شود.


    2- زدن تست‌های تفکیکی از مبحث مربوطه، پس از تسلط داوطلب در سه قسمت ترجمه و درک مطلب، تجزیه و ترکیب، باید شروع به زدن تست‌های تلفیقی و آزمون‌های جامع کند؛ که بهتر است ابتدا بدون در نظر گرفتن زمان و سپس در زمان استاندارد انجام شود.

  2. کاربرانی که از پست مفید heidari1372 سپاس کرده اند.


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 25th September 2010, 06:21 PM
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 9th September 2010, 10:08 AM
  3. مقاله: تعارض سازماني: تعريف، مباني، انواع و مديريت تعارض
    توسط MR_Jentelman در انجمن مجموعه مدیریت اجرایی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 29th June 2010, 02:43 PM
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 28th June 2010, 03:01 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •