Mexican American Cultural Center, Austin
Mexican American Cultural Center
طرح برپایی یک مکان فرهنگی برای هنرمندان لاتین و مردم عامه در اوایل دهه ی ۱۹۶۰ در شهر آستین (شهری در ایالت تگزاس) ارائه شد.
جشن کلنگ زنی پروژه در نوامبر ۲۰۰۵ زده شد و پروژه در ژانویه ی ۲۰۰۶ شروع شد.
سرانجام یک رویای ۳۰ ساله در ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۷ به همراه بازگشایی بزرگ یک مرکز فرهنگی مکزیکی امریکایی تبدیل به آجر و ملات شد.
مارتین دل کمپو در سخنرانی خود برای گروهی که از طرف شهر برای انتخاب معمار برگزیده شده بودند سخنرانی خود را در مورد چگونگی تصوراتش نسبت به خورشید و ماه از زمانی که به طراحی MACC فکر می کرده توضیح می دهد پس از آن De Leon منظره را تصویر کرده و پیش فرضی به شکل هلال ماه ارائه می دهد، جایی که فضای اداره و کلاس ها باید جا داده شوند و به وسیله ی سه هرم متصل شوند.
این تیم طراحی بعد از گرفتن پروژه برای طراحی با مردم شهر درمورد احتیاج آنها برای توسعه ی پلان اصلی مصاحبه کردند، همچنین جلساتی با سران جامعه ترتیب دادند تا احتیاجات آنها را دریابند به این دلیل که طبق گفته ی خود هیچ تفکر واضحی از اینکه پروژه چه چیزی باید باشد نداشتند.
MACC توسط معمار مکزیکی تئودور گنزانس د لئون، دارنده جوایز زیادی شامل مدال طلای ۲۰۰۸ از اتحادیه بین المللی معماران طراحی شده است و این تنها ساختمان او در ایالت متحده است.
آنچه که تئودور گنزانس در این پروژه در پی آن بود هنری است که شامل پیامدهای انتزاعی، ارتباطات تناسبی، نور و سایه، اهمیت (مادیت) بتن و خلق یک اثر ماندگار معماری است.
تهیه پیش نویس طرح به صورت آزادانه و مدل های مطالعاتی با جزئیات زیاد روش های طراحی بود که تئودور گنزانس د لئون برای گسترش طراحی شماتیک مورد استفاده قرار داد.
این پروژه در دو طبقه سازماندهی شده است. بلوک های هلالی شکل به سمت جنوب شرقی است که یک سطح افقی برای پروژه سازماندهی و درست می کند و یک میدان بزرگ به سمت رودخانه نیز ایجاد شده است.
تکمیل فاز ۱ مرکز فرهنگی امریکایی مکزیکی (MACC) به دلیل داشتن قسمت های فرهنگی شهر آستین و فضاهای سرگرمی به خلاقیت، محافظت، ارائه و ترقی میراث و هنرهای فرهنگی مکزیکی- امریکایی اختصاص داده شد.
این مکان به عنوان منبعی برای جامعه ی محلی و بازدیدکنندگانی از میان اعضای جامعه و محصلان، به پرورش فهم و ارتقا فرهنگ اسپانیایی همانند خصوصیات فرهنگ جاه طلبانه ی بومیان امریکا متمرکز است.
برنامه ها و برنامه های تحصیلی در MACC شامل هنرهای بصری، تئاتر، رقص، ادبیات، موسیقی، چند رسانه ای و هنرهای آشپزی است.
فاز ۱ پروژه:
فاز ۱ پروژه شامل یک میدان بیرونی، یک ساختمان دو طبقه با اداره ها (دفاتر)، کلاس ها و اتاق های ملاقات و همچنین پارکینگ همکف ، فضاسازی و یکی از سه سازه ی سایه ای برای میدان است.
Mexican American Cultural Center
فاز ۲ پروژه:
اضافه کردن یک سالن تئاتر ۳۰۰ نفره، ملحقات کلاسها و اداره ها (برای تحصیل، نمایشگاه ها، فضای تمرین نمایش، و دفاتر) و دو سازه ی سایه ای دیگر.
Mexican American Cultural Center
فاز ۳ پروژه:
کلاس های اضافی و اداره ها،یک سالن تئاتر ۸۰۰ نفره و پارکینگ…
Mexican American Cultural Center
پالت مصالح MACC ،همانند اکثر کارهای گنزانس د لئون عملا محدود شده است. در اینجا اکثر مواد سفید هستند، پوشش آشکار سنگدانه ای بتن، جداگرهای سفید، دستگیره (نرده های) آلومینیومی یا شیشه ای، ویترین شیشه ای یا آلومینیومی،چوب های رنگ روشن یا فرش های طوسی.
قاب بندی سازه ای و مجاری مکانیکی در استودیوها و کلاس ها کاملا مشخص است.
حائل های عمودی بتنی پیش ساخته ی شیب دار طوری طراحی شده اند که وقتی از جلو به آنها نگاه شود شفاف و وقتی از زاویه ها به آنها نگاه شود مات به نظر می آیند.
تئودور گنزانس د لئون:
من معتقدم که MACC باید بنایی ویژه برای معرفی جامعه ی امریکایی مکزیکی باشد و باید یک نقطه ی مرجع شهری در نقطه ای بسیار خوب در سواحل دریاچه ی Lady Bird ایجاد کند.
من یک مجموعه طراحی کردم، یک اثر کلی از اشکال سفید، یک حجم منحنی، یک شکل هلالی، یک استوانه و منشورهای سه ضلعی در سایزهای مختلف. همه ی آنها یک ترکیب هنری مطلق، منحصربفرد و کاملا مدرن به وجود می آورد.
بدنه ی منحنی شکل و هلالی فضای میدان را در برمی گیرد و چشم ها را به سمت دریاچه هدایت می کند. همه ی منحنی ها (گردش ها) و دسترسی ها به آن فضا است.
این مجموعه به عنوان مکان ملاقات است. منحنی ها به عنوان گردشگاه معماری که از چشم اندازهای متفاوت در میدان و منظره ی دریاچه برخوردار است طرح ریزی شده است.
Mexican American Cultural Center
Mexican American Cultural Center
» منبع : وب سایت تخصصی معماری ساینار –www.sainar.net
علاقه مندی ها (Bookmarks)