راهکار آیبیام-ماریست برای برقراری تماس در حوادث طبیعی
در پیشامدهای طبیعی مانند توفان شدید ماه جاری در فیلیپین که با خسارتهای زیادی همراه بود، برقرار نگاهداشتن فعالیتهای کاری مراکز گوناگون از اهمیت زیادی برخوردار است و اگر سازوکارهای این مراکز، مستقیم یا غیرمستقیم، با خدمات امداد و نجات در ارتباط باشد اهمیت آن بیشتر میشود.
به نقل از فن آوری اطلاعات ایران، آیبیام و کالج ماریست (Marist College) با همکاری هم به راهکاری دست یافتهاند که براساس آن با استفاده از فناوری شبکههای نرمافزار-محور یا SDN، میتوان زمان موردنیاز جهت برقراری تماسهای صوتی و سرویسهای دیتا در مناطق حادثهدیده را کوتاهتر کرد.
در این راهکارِ نرمافزاری موسوم به SDN advancement متخصصان آیتی میتوانند با استفاده از تبلت یا اسمارتفون و با پشتیبانی یک کنترلر اپنسورس شبکه که در کالج ماریست طراحی شدهاست از راهدور به منابع شبکه دسترسی یابند و آنرا آنگونه که باید تغییر دهند.
بهگفته کازیمر دو-کوزاتیس از مهندسان آیبیام، پارسال توفان سندی به اشخاص و کسبوکارهای زیادی در منطقه نورثوست ایالات متحده آسیب زد و حتی برخی از مراکز داده را تقریباً به زیر آب برد. اما با راهکار جدید، اپراتورهای مراکز داده میتوانند ظرف چند دقیقه بهسرعت و سادگی دادهها و برنامههای کاربردی را به مراکز دادهای که خارج از منطقه آسیبدیده واقع شدهاند منتقل کنند.
بهزعم پیتر کریس مدیر موسسه پژوهشی ۴۵۱ Research، این راهکار مهم است و هرچند در نجات افراد حادثهدیده کاربرد مستقیمی ندارد اما دست کم میتواند در برقرار نگاهداشتن فعالیت کاری مراکز مختلف موثر باشد. بهگفته او پیش نیاز اینکار یک سیستم محاسباتی تکثیرشده (replica computing system) و تمهیدات مجازیسازی است که بتوان نسخهای از دادههای موجود را به جای دیگری انتقال داد.
کد خبر: 18106 گروه خبری: اخبار فناوری اطلاعات منبع خبر: iritn.com تاریخ خبر: 1392/09/09
علاقه مندی ها (Bookmarks)