چکیده :
مدل سنتی کانو با توجه به رويکرد قطعی در پرسشنامه و جدول ارزيابی آن، قادر به دريافت دقيق خواستههای جزئی مشتريان در مورد ويژگیهای مورد بررسی نيست. بههمين دليل در اين پژوهش، افزونبر بيان کاستیهای پرسشنامهی سنتی کانو و معرفی رويکرد فازی آن، جدول ارزيابی سنتی کانو نيز مورد بحث قرار خواهد گرفت و رويکرد فازی آن بهگونهای طراحی میشود که نتايجی که از تحليل پرسشنامههای فازی بهدست میآيد با تعريف ويژگیهای کيفيت کانو، هماهنگی بيشتری داشته باشد.
رويکرد پيشنهادی در شرکت پارس خزر بهمنظور طبقهبندی ويژگیهای پنکهی پايهبلند مورد بررسی قرار گرفت و نتايج آن با مدل سنتی کانو و مدل فازیای که لی در سال 2009 ارائه داده بود، مورد سنجش قرار گرفت.نتايج نشان دادرويکرد فازی ارائهشده در اين پژوهش،برخی از ويژگیهای «بیتفاوت» در مدلهای سنتی کانو و رويکرد فازی لی را بهگونهای متفاوت طبقهبندی میکند. درنهايت بهکمک درصدهای فازی محاسبه شده، ويژگیهای کيفيت رتبهبندی شدند.
نويسندگان:
دکتر محمد رضا صادقی مقدم ، ابوالقاسم زارعی دودجی ، علی اصغر صادقی مقدم
فصلنامه مدیریت بازرگانی
متن كامل
علاقه مندی ها (Bookmarks)