دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: نمونه ای برای یادمان بین الملل سوم؛ تجسد مفهومی انقلاب شوروی در هنر انتزاعی

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1
    کـــــــاربر فــــعال
    رشته تحصیلی
    معماری
    نوشته ها
    12,119
    ارسال تشکر
    25,003
    دریافت تشکر: 20,366
    قدرت امتیاز دهی
    2458
    Array

    پیش فرض نمونه ای برای یادمان بین الملل سوم؛ تجسد مفهومی انقلاب شوروی در هنر انتزاعی

    نمونه ای برای یادمان بین الملل سوم؛ تجسد مفهومی انقلاب شوروی در هنر انتزاعی
    بعد از انقلاب روسیه, تاتلین مسئول برنامه ی رهبر بلشویک ولادیمیر ایلیچ لنین برای " تبلیغ یادمان" کمپینی به منظور حذف یادمان های منعکس کننده ی دوره ی تزار از خیابان های جمهوری شوروی و جایگزین شدن آنها با نمونه ای جدید توسط ایده های از رژیمی که در حال روی کار آمدن است, بود. زمانی که تاتلین این برنامه را به عهده گرفت, تمامی یادمان ها می بایست تندیس های تمثیلی با مورد توجه قرار دادن قهرمان های انقلابی را نمایش می دادند, و معتقد بودند که هنر فرهنگ جدید در واقع باید جدید باشد.تاتلین به جای ارائه ی یک یادمان اتنزاعی یک سازه ی باز برج مانند از آهن و شیشه که ارتفاع آن تقریباً به 1300 پا می رسید و با گشودگی پایه هایش بر رودخانه ی نوا در مسیر خود به لنین گراد ایستاده بود خلق کرد. این برج نه تنها یاد انقلاب را زنده نگاه داشت بلکه برای خدمت در جایگاه ستاد بین الملل سوم یا کامینترن - سازمان بین المللی احزاب کمونیست - که خودش را وقف ترویج انقلاب جهانی می کرد در نظر گرفته شد.هر چهار حجم شیشه ای حامل نشانی از کامینترون بودند و در یک سرعت متفاوت می چرخیدند: مکعب بزرگ نشانگر پارلمان بود و انقلاب هر ساله را نمایش می داد, هرم هر ماه یک بار می چرخید, استوانه نماینده ی مطبوعات بود و دوره ی چرخش آن روزانه بود و نیم کره ی فوقانی ایستگاه رادیو را نمایندگی می کرد و چرخش آن ساعتی یک مرتبه رخ می داد. این مونومان هرگز به منصه ی ظهور نرسید وصرفاً به واسطه ی تصاویر از یک مدل چوبی که تاتلین با همراهی گروهی از دانشجویانش در سال 1920 ساختند, شناخته شد.هر دو مارپیچ مرکزگرای پویا متعلق به مدل با اتصالات چوبی, ماحصل کشتی ساز بودن تاتلین بود. دیگر مدل های برج به شکل گسترده ای در دهه ی 20 به نمایش گذاشته شد و حتی در خیابان های روسیه به رژه درآمد. در حالی که هیچ یک از مدل های اولیه حفظ نشدند, اما این بازسازی در مرکز پمپیدو در پاریس به سال 1979 ظاهر شد و بیشتر به شاخصه های اثراصلی تاتلین نزدیک بود
    ...


    ​​


  2. کاربرانی که از پست مفید وحید 0319 سپاس کرده اند.


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. آموزشی: تزریق چربی و فیلر صناعی (تزریق ژل)
    توسط poune در انجمن پوست
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 1st December 2012, 10:29 AM
  2. مرکز دانش و کتابخانه محلی ، مجارستان ؛ محل تفکر انتزاعی
    توسط وحید 0319 در انجمن معماری- معماری
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 23rd October 2012, 04:17 PM
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 13th August 2012, 06:40 PM
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 13th August 2012, 06:14 PM
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 4th August 2010, 11:17 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •