۳ راه غلبه بر رقبا
این خبر در تاریخ ۱۲ام بهمن ۱۳۹۱ بە نقل از منبع ذکر شده، در پرتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است
همیشه در هر فعالیت، رقیبانی وجود دارند که هرچند نمیتوان فعالیت آنها را کنترل کرد، میتوان تاثیر فعالیتهایشان بر بازار و کسب و کار خود محدود نمود.
همیشه در هر فعالیت، رقیبانی وجود دارند که هرچند نمیتوان فعالیت آنها را کنترل کرد، میتوان تاثیر فعالیتهایشان بر بازار و کسب و کار خود محدود نمود.
در این نوشتار با ارایهی سه روش ساده، راه افزایش فروش و مطرح شدن در بازار، با کمترین یا حتی بدون رقابت با دیگران نشان داده میشود.
● از روشهای بازایابی غیر قراردادی، غیر کلیشهای و نامتعارف استفاده کنید
متاسفانه در بیشتر کسب و کارها از روشهای بازاریابی مشابه آنچه سایر رقبا بە کار میبرند، استفاده میشود. سعی کنید از روشهای تازه و غیر کلیشهای برائ متمایز کردن خود از رقبا استفاده کنید. اگر روش بازایابی شما منحصر بە فرد باشد، بە طور قطع توجه بیشتری را بە خود جلب میکنید و فروش شما افزایش خواهد یافت.
برای نمونه، بیشتر کسب و کارهای اینترنتی فقط از روشهای بازایابی online برائ ایجاد ترافیک روی وب پایگاه اینترنتیهایشان استفاده می کنند. با استفاده از بعضی روشهای بازاریابی offline، می توانید بر رقابت سنگین و تنگاتنگ online پیروز شوید و ترافیک بیشتری را روی وب پایگاه اینترنتی خود ایجاد و فروشتان را بیشتر کنید.
برای نمونه، بهترین و کوچکترین تبلیغ خود را روی یک کارت پستال چاپ کرده و از طریق پستهای معمولی غیرالکترونیکی برائ مشتریان مورد نظر و بازار هدف بفرستید.
کارت پستالها هنوز هم کم هزینه ترین، موثرترین و آسانترین روش بازایابی بە شمار میآیند. بە یاد داشته باشید که بیشتر دریافتکنندگان این کارتها، پیامهای تبلیغاتی کوتاه را بر خلاف نامههای طولانی، با اشتیاق میخوانند.
● بازارهای ناب، دست نخورده و زیر پوشش قرار نگرفته
وقتی برائ تسخیر مشتریان یا بازارهایی مشخص هدفگذاری بازاریابی میکنید، بە یاد داشته باشید که رقبای شما هم همین عمل را انجام میدهند، در این حالت شما هرگز نمیتوانید از رقابت دوری کنید. سعی کنید در جستوجوی بازارهای ناب و دست نخوردهای باشید که هنوز مورد توجه رقبای شما قرار نگرفتهاند. شما میتوانید با کمترین تلاش یا حتا بدون دردسر در رقابت این بازارهای ناب را تسخیر کنید.
تبلیغات، آگهیها، صفحات وب و پیامهای دیگر خود را بە نحوی تجدیدنظر و اصلاح کنید که بە طور اختصاصی علایق منحصر بە فرد و نیازهای مشتریان آینده را که از یک گروه تازه دست نخورده می باشند، تامین کنید. برائ نمونه یک بازاریاب شبکه میتواند ۳ بازار تازه دستنخورده و جداگانه در دامنهی کاری خود هدفگذاری کند و در نظر داشته باشد. این بازاریاب میتواند رویکرد فروش را در هریک از این بازارها با تاکید بر بخشی از سودمندیهای خاص و متفاوت، تغییر دهند.
▪ زنان خانه دار و مادرانی که بیشتر در خانه می باشند: برائ این گروه سودمندیهای کار نیمهوقت در منزل را شرح دهید.
▪ کارمندان شرکتها: از فرصتهایی که در اختیاردارند و خود از آن بیخبرند، بگویید و شرح دهید که چگونه میتوانند با کنده شدن از محیط کارمندی، برائ کسب و کار مستقل راه بیندازند و “خود اشتغالی” داشته باشند.
▪ بازنشستگان: برا آنها فرصتها و منافعی را که در اختیار دارند توضیح دهید.
▪ سعی کنید همواره حرفهای رفتار کنید
یکی از موثرترین روشهای پیروزی در یک رقابت این است که در زمینهی کاری خود متخصص و حرفهای باشید و این امر را بە مخاطبتان ثابت کنید. مشتریان آیندهی شما یک فرد حرفهای را بە چشم یک کارشناس خبره مینگرند و اطمینان دارند که او دانش و آگاهی لازم را در زمینهی کاری مورد نظر، برائ کمک بە مشتریان دارد.
البته شما مجبور نیستید که نظام بازاریابی فعلی خود را بە اثبات حرفهای بودن خود محدود کنید.
کافی است که محصول یا خدمت منحصر بە فردی را انتخاب کنید که مطمئن میباشید میتوانید بە بهترین شکل ممکن آن را ارایه کنید. سپس بر روی بازایابی آن تمرکز و تاکید کنید. در این میان، برائ کامل کردن اقدامات بازاریابی خود، تفاسیر، تمجیدها و سپاسهای مشتریان خود و نیز عناوین، نشانها، استانداردها، گواهینامهها و مدارکی را که از مجامع تخصصی و معتبر دریافت کردهاید و نشانگر اعتبار شماست، بە نمایش بگذارید.
یک کسب و کار خدماتی و حتی یک شرکت تولیدی که کیفیت خدمات یا کالاهایش برائ مشتریان ثابت شده باشد، اغلب میتواند قیمتهای بالاتری را دریافت کند.
بسیاری از مشتریان انتظار دارند در مقبال پرداخت وجه بیشتر ا محصول یا خدمت تخصصیتری دریافت کنند. حتا گروهی از مشتریان نرخهای بالای شما را نشانهای بر تخصص بالا قلمداد میکنند.
به یاد داشته باشید تا زمانی که کسب و کارتان ادامه دارد، رقیب هم خواهید داشت و ناگریز باید رقابت کنید. اما این سه راهحل میتواند تاثیر رقبا را بر کار شما بە کمترین میزان برساند. با بە کار بردن این روشها خواهید توانست راحتتر و بازحمت کمتر (حتی گاه بدون دغدغههای رقابت با دیگران) فروش خود را افزایش دهید و بر رقیبان خود چیره شوید.
سایت خبرنو|خبر نــو
علاقه مندی ها (Bookmarks)