نقل قول نوشته اصلی توسط انوبانی نی نمایش پست ها
فکر میکنم یا بیان من ناقصه وگویا نیست یا پیچ وگرداب توی بحث افتاده .یه مثال ساده . پدری داره با یه افتابه اب شیشه ماشینشو میشوره پسرش داره با استفاده از ابی که روی کاپوت میریزه چراغهای جلو رو هم تمیز میکنه .به همین سادگی . شما داخل ماشینت نشستی کولر ماشینت رو روشن میکنی وموتورکولرگازی ماشینت به کار میفته یک شبکه از لوله ها که داخل اتاق ماشینت هستن خنک میشن وباد یه فن کوچولو خنکی رو داخل اتاق ماشینت پخش میکنه واحساس خنک شدن میکنی تا اینجا ok ؟ حالا این گاز که توی لوله های پشت داشبورد چرخید وخنکی ایجاد کرد باید دوباره به موتور کولر برگرده با یک لوله به اسم لوله برگشت .تمام مسئله اینجاست . این لوله (برگشت) هنوز سرما داره وبا استفاده از سرمای اون میشه رادیاتور اب رو که به علت استفاده شما از کولر خیلی داغ شده رو هم خنک کرد.سرمای این لوله به هدر میره . یعنی اب روی کاپوت روی زمین میریزه !!!!!؟؟؟؟
سلام
داری اشتباه می کنی. تو با اون آبه کاری نداشته باش اون فقط یه حامله برای انتقال چرک و کثافت.
اون اب دور ریخته نمیشه بلکه چرک درون آبه که توسط یه سیستم تصفیه جدا میشه.
اینجا اون ابه همون گاز فریونه و چرک هم گرماست.
گاز فریون بعد از جذب گرما دور ریخته نمیشه بلکه تو کندانسور خنک میشه و دوباره به سیستم بر می گرده.
واقعا فکر می کنی کندانسور کولر گازی توانایی خنک سازی این حجم گرما رو داره؟ قطعا یا نداره یا این که باید تو ظرفیت کاملش کار کنه.
اگه نتونه این گاز رو به اندازه کافی خنک کنه که تعادل سیستم به هم میخوره و دمای اتاق ماشین میره بالا.(یهو دیدی کولر شد سشوار)
اگر هم تو ظرفیت کامل کار کنه یعنی کندانسور فن داشته باشه و حسابی مصرف رو میبره بالا.(فن باید حجم هوای مورد نیاز برای خنک سازی کندانسور رو تامین کنه)
همه اینا واسه این بود که حرارت بی مصرف موتور رو بیشتر بدیم بیرون.
در حالی که میشد هوای ورودی به موتور رو خنک کنیم تا ضریب کمپرسش بره بالا و زور موتور بیشتر بشه تا
مجبور به افزایش مصرف سوخت و تولید گرمای بیشتر نداشته باشیم.