شمارش معکوس تا آغاز سیزدهمین جشنواره بینالمللی تئاتر عروسکی
”بهروز غریب پور”: در شرایط فعلی جشنواره تئاتر عروسکی تریبون ظرفیتهای این نوع تئاتر است
"بهروز غریبپور"معتقد است:« در شرایط فعلی جشنواره بینالمللی نمایش عروسکی تریبون ظرفیتهای تئاتر عروسکی است که در ارزشمند شدن آثار کمک زیادی کرده است.»
غریبپور که از چهرههای مطرح عرصه تئاتر عروسکی است و چند اپرای عروسکی او در دنیا شناخته شده است، در گفتوگو با سایت ایران تئاتر تصریح کرد:« جشنواره مثل هر پدیدهای دچار تغییرات و افت و خیزهایی میشود که به هر حال این تغییرات بستگی به تغییر مدیران، شرایط و افرادی دارد که مسوول هستند. نتایج حداقلی و حداکثری برگزاری این 12 دوره غیر قابل کتمان است و در مجموع به اعتقاد من برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی تهران- مبارک و جشنواره تئاتر عروسکی دانشگاهی مفید است.»
غریب پور افزود:«در شرایط فعلی جشنواره نمایش عروسکی تریبون ظرفیتهای تئاتر عروسکی است که در ارزشمند شدن آثار کمک زیادی کرده است.»
او درباره انتظارش از جشنواره سیزدهم تئاتر عروسکی تصریح کرد: «به هر حال این جشنواره در شرایطی برگزار میشود که داشتههای دوازده دوره قبلی را پیش روی دارد و همین باعث شده تا از گروههایی دعوت شوند که از سابقه خوب و چشمگیری برخوردار هستند.»
این کارگردان اضافه کرد: «شکل گستردهای برای جشنواره اخیر در نظر گرفته شده و به لحاظ کمی و کیفی میتوان انتظار داشت که جشنواره در خوری برگزار شود. برگزاری سمینارها، نشستها و کارگاههای آموزشی هم نشان میدهد که فعلا همه چیز خوب است و من امیدوارم که در جریان برگزاری نیز چنین اتفاقی عملی شود.»
غریبپور که خود دبیری هفتمین دوره جشنواره بینالمللی تئاتر عروسکی را به عهده داشته، به سایت ایران تئاتر گفت: « در میان 12دوره گذشته، هفتمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران- مبارک شاخصترین دوره بوده است. چون من در این دوره کوشش کرده بودم که ویترینی از نمایشهای عروسکی ایران را تهیه کنم که تاثیر بینالمللی داشته باشد. هدفم این بود که با جذب طیف گستردهای از مخاطبان عام و خاص، آنان را با گستردگی دنیای عروسکی آشنا کنم.»
این مدیر فرهنگی اضافه کرد: «از دوره هفتم مرکز هنرهای نمایشی حمایت تام و تمامی از برنامه عروسکی میکرد.»
تا شرکتکنندگان ایرانی و خارجی را ترغیب کند که آثار متنوعی ارائه کنند و همین باعث ایجاد یک نقطه درخشان شده بود و از تمام ظرفیتهای موجود و تالارهای نمایشی استفاده شد و از آن دوره از نیروها و استعدادهای نمایشی ایران به نیکی یاد میشود و همین عاملی بوده تا غریبپور بتواند در مجامع بینالمللی حرف خود را به کرسی بنشاند.
ایران تئاتر
علاقه مندی ها (Bookmarks)