هشدار وزیر به اپراتورها
وزیر ارتباطات و فناوری با اعلام این خبر که به اپراتورها دو ماه برای اصلاح عملکرد مهلت دادهاند، گفت:هیچ اپراتوری حق ندارد بخشنامه وزیر درباره توقف تعرفههای جدید را نادیده بگیرد.
محمود واعظی با تشریح برنامههای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از افزایش پهنای باند اینترنت کشور از 72 گیگاهرتز برثانیه به 97 گیگاهرتز بر ثانیه در هفته دولت خبر داد و گفت: این روند رو به رشد در آینده نیز ادامه خواهد داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خدمات پستی در کشور متحول و متنوع میشود گفت : باید تلفیقی میان اینترنت، الکترونیک و پست صورت گیرد تا پست جایگاه اصلی خود را پیدا کند.
واعظی افزود: از آنجا که بشر برای همه نیازمندی های خود به اینترنت وابسته است باید کاری کنیم که نیازمندی را از اینترنت انتخاب، خرید و وجه آن را پرداخت و با پست دریافت کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه لزومی ندارد برای انجام هر کاری به خیابان برویم گفت: تلفیق اینترنت، الکترونیک و پُست این مشکل را حل می کند و برای همین پُست را متحول و متنوع خواهیم کرد.
وی با تاکید بر اینکه پست در کشور ما باید جایگاه خود را پیدا کند و معتمد مردم باشد، افزود: این دولت بدون کمک مردم قطعا موفق نیست و از آنجا که مشکلات، زیاد است از مردم می خواهیم قدری صبر پیشه کنند و به خادمان خود کمی فرصت دهند.
وی تاکید کرد: به مردم تعهد می دهیم که هر چه در توان داریم صادقانه برای خدمت انجام دهیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شرکتهایی هستند که بیش از حد معمول تعداد مشترکین اینترنت را روی یک خط قرار می دهند و مشکل کاهش سرعت اینترنت را به وجود می آورند.
محمود واعظی افزود: زمانی که ترافیک کاربر زیاد می شود سرعت اینترنت کاهش می یابد و انواع و اقسام تعبیرها از سوی مردم به کار می رود و فکر می کنند دولت مقصر است در صورتی که اینطور نیست.
وی گفت: رسیدن به سرعت واقعی اینترنت و اصلاح عملکرد اپراتورهایی که خدمات اینترنت می دهند یکی از برنامه های جدی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات است.
واعظی تاکید کرد: نظارت جدی بر اپراتورها برای افزایش کیفیت و خدمات دهی مناسب و مطلوب به مردم راهی است که در پیش گرفتهایم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : هم اکنون نمی توانم زمان دقیق اصلاح این ساختارها را اعلام کنم چرا که تازه کار خود را آغاز کرده ام اما پس از بررسی های لازم زمان را اعلام خواهم کرد.
واعظی با اشاره به اینکه خدمات اپراتورها در مناطق محروم، روستاها، کمتر توسعه یافته و مناطق مرزی با مشکل مواجه است افزود : اپراتورها به این مناطق به علت اینکه برای آنها مانند شهرهای بزرگ درآمد بالایی ندارند کمتر توجه می کنند اما سیاست ما این است که یک اپراتور برای همه ایران است نه اینکه فقط مانند قلک از مردم پول دریافت کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی تلفن گویای این وزارتخانه در یک ماه آینده خبر داد.
محمود واعظی افزود: با راه اندازی این سامانه مردم می توانند مشکلات خود را مستقیم با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در میان بگذارند تا پیگیری و رفع شود.
وی با اشاره به اینکه در برخی موارد تلفنهای همراه در جایی آنتن میدهد و در جای دیگر آنتن ندارد گفت : درباره اینترنت نیز چنین مشکلی برای مردم وجود دارد که در حالیکه با اینترنت دارای سرعت 128 کیلوبایت بر ثانیه کار می کنند گاهی سرعت آن به 32 کیلوبایت بر ثانیه یا کمتر از آن می رسد که در اینگونه موارد هرکدام از ما می توانیم نقش یک بازرس را ایفا کنیم و می توانیم این مشکلات را از طریق تلفن گویای وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات پیگیری کنیم.
واعظی افزود: بر این اساس از همکاران خود در سازمان تنظیم مقررات به جد خواسته ایم مرتب بر عملکرد اپراتورها نظارت کنند و دو ماه هم به اپراتورها فرصت دادیم تا عملکرد خود را اصلاح کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : از آخر مهر نقاط ضعف و قوت و پیشرفت اپراتورها را هر ماه به مردم اعلام خواهیم کرد.
واعظی افزود: مردم مطمئن باشند در دولت یازدهم تنها به کمیت اهمیت نمی دهیم بلکه در پی توسعه و خدمات دهی و کیفیت بالا نیز هستیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : اپراتورها نباید تنها به فکر درآمدزایی باشند بلکه باید به حقوق مردم توجه و با کیفیت مناسب به مردم خدمات رسانی کنند.
محمود واعظی افزود: روز نخست که کارم را آغاز کردم در جلسات با همکاران خود متوجه شدم در اواخر دولت قبل تصمیمی گرفته شد که با توجه به آن مردم در فیش تلفن شهریور خود باید دو برابر هزینه بپردازند اما با توجه به اینکه عنایت بیشتر به مردم، پایین آوردن هزینههای اضافی، توجه به معیشت مردم و کاهش فشار به اقشار جامعه از شعارهای دولت یازدهم است با هماهنگی با رئیس جمهور این تصمیم را لغو کردم.
وی با اشاره به اینکه اپراتورها این ابلاغ را اجرا کردهاند از مردم خواست فیش جدید خود را با فیش قبل مقایسه کنند و اگر تغییراتی در آن مشاهده کردند حتما به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اطلاع دهند تا سریعا رسیدگی و با متخلفان برخورد شود. واعظی با تاکید بر اینکه هیچ اپراتوری قطعا نمی تواند و حق ندارد دستور و بخشنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را نادیده بگیرد گفت : اگر چنین اتفاقی از سوی اپراتوری صورت گیرد ابزار گوناگونی در وزارتخانه وجود دارد که آن اپراتور بر مبنای آن و با اعلام ما خدمات دهی عادی خود را نیز از دست خواهد داد.
وی تاکید کرد: درباره آن چیزی که حق مردم است تعارفی با کسی نداریم و کوتاه نخواهیم آمد.
علاقه مندی ها (Bookmarks)