poune
17th May 2011, 01:32 PM
http://konjkav.com/images/image.php?w=200&h=200&url=/images/news/1008663981141305613655.jpeg كاوشگران محل دفن احتمالي الگوي تابلوي «لبخند ژكوند» داوينچي موفق به كشف دخمه و راهپلهاي شدند كه آنها را به سمت دومين مقبره دفن شده در صومعه قرون وسطاي فلورانس هدايت كرد.
به گزارش فارس، سخنگوي تيم باستانشناسي گفت: آنچه در اين مكان كشف شد، با دانستههاي پيشين باستانشناسان از اسناد تاريخي و نتايج اوليهاي كه به كمك دستگاههايي پيشرفته موقعيتياب به دست آمده بود مطابقت داشته و يك گام آنها را به كشف واقعيت نزديكتر كرده است.
«استفينا رومانو» افزود: اين دستگاهها كه همان تجهيزات راداري هستند به منظور شناسايي موقعيت جمجمه «ليزا جرارديني دل گيوكوندو» كه به اعتقاد مورخان مدل نقاشي معروف «داوينچي» بوده و در سال 1542 در شهر فلورانس درگذشته، به كار گرفته شدند.
باستانشناسان درصددند پس از كشف جمجمه، از طريق تجهيزات رايانهاي چهره احتمالي آن را ترسيم كرده و با پرتره مشهور «داوينچي» مطابقت داده و پرده از راز چند صد ساله اين تابلو بردارند.
علاوه بر آن براي اثبات هويت واقعي جسد دفن شده در صومعه، دي.ان.اي آن را با فرزندانش كه در كليساي «سانتيسيما آنونزياتا» شهر رم دفن شده اند مورد آزمايش و بررسي قرار خواهند داد.
با اين وجود برخي معتقدند، نقاشي «داوينچي» مخلوطي از چندين چهره بوده است. بزرگ بودن دستهاي زن نقاشي شده در تابلو گروهي از مورخان را به اين نتيجه رسانده كه هويت اصلي فرد نشسته، يك مرد بوده است. برخي نيز لبخند پنهان شده در چهره اين زن را يكي ديگر از نكات اسرار آميز تابلو دانستهاند.
علي رغم تمام نكته سنجيها، اما، بسياري از باستانشناسان صاحب «لبخند ژكوند» را همان همسر تاجر ابريشم فلورانس، «گيسپه پالانتي» ميدانند كه پس از مرگ او به عنوان راهبه در خدمت صومعه فلورانس درآمده و تا زمان مرگ خود در آنجا زندگي كرد.
سخنگوي اين تيم باستانشناسي گفت: در صورت كشف اسكلت، تمام اجزاي آن توسط باستانشناسان، مورخان هنري، متخصصان آناتومي، ديرينهشناسان و زيستشناسان مورد بررسي قرار گرفته و در صورت تاييد تمام يافتهها در معرض ديد عموم قرار خواهند گرفت.
به گزارش فارس، سخنگوي تيم باستانشناسي گفت: آنچه در اين مكان كشف شد، با دانستههاي پيشين باستانشناسان از اسناد تاريخي و نتايج اوليهاي كه به كمك دستگاههايي پيشرفته موقعيتياب به دست آمده بود مطابقت داشته و يك گام آنها را به كشف واقعيت نزديكتر كرده است.
«استفينا رومانو» افزود: اين دستگاهها كه همان تجهيزات راداري هستند به منظور شناسايي موقعيت جمجمه «ليزا جرارديني دل گيوكوندو» كه به اعتقاد مورخان مدل نقاشي معروف «داوينچي» بوده و در سال 1542 در شهر فلورانس درگذشته، به كار گرفته شدند.
باستانشناسان درصددند پس از كشف جمجمه، از طريق تجهيزات رايانهاي چهره احتمالي آن را ترسيم كرده و با پرتره مشهور «داوينچي» مطابقت داده و پرده از راز چند صد ساله اين تابلو بردارند.
علاوه بر آن براي اثبات هويت واقعي جسد دفن شده در صومعه، دي.ان.اي آن را با فرزندانش كه در كليساي «سانتيسيما آنونزياتا» شهر رم دفن شده اند مورد آزمايش و بررسي قرار خواهند داد.
با اين وجود برخي معتقدند، نقاشي «داوينچي» مخلوطي از چندين چهره بوده است. بزرگ بودن دستهاي زن نقاشي شده در تابلو گروهي از مورخان را به اين نتيجه رسانده كه هويت اصلي فرد نشسته، يك مرد بوده است. برخي نيز لبخند پنهان شده در چهره اين زن را يكي ديگر از نكات اسرار آميز تابلو دانستهاند.
علي رغم تمام نكته سنجيها، اما، بسياري از باستانشناسان صاحب «لبخند ژكوند» را همان همسر تاجر ابريشم فلورانس، «گيسپه پالانتي» ميدانند كه پس از مرگ او به عنوان راهبه در خدمت صومعه فلورانس درآمده و تا زمان مرگ خود در آنجا زندگي كرد.
سخنگوي اين تيم باستانشناسي گفت: در صورت كشف اسكلت، تمام اجزاي آن توسط باستانشناسان، مورخان هنري، متخصصان آناتومي، ديرينهشناسان و زيستشناسان مورد بررسي قرار گرفته و در صورت تاييد تمام يافتهها در معرض ديد عموم قرار خواهند گرفت.