PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ترفند تاثیر رنگها در طراحی سایت و یا انتخاب رنگ در طراحی چه اندازه موثر است



ElaBel
16th May 2011, 11:43 PM
طراحی سایت و شناخت رنگها
ما در این مقاله قصد داریم نکات بسیار مهمی در تاثیر رنگها در طراحی سایت و شناخت بیشتر تاثیرات رنگها بر کابران را مورد بررسی قرار دهیم.




http://noonva.ir/wp-content/uploads/2010/12/color-effect-for-site-design.jpg

رنگها معمولا در ۱۰ ثانیه اول تاثیر بسیار زیادی در احساسات مخاطبان بر جای میگذارند، پس انتخاب رنگ در طراحی سایت اهمیت فراوانی دارد.

اثر رنگ می تواند کاربر وب سایت را ترغیب به خریدن جنس و حتی منجر به کم کردن ارزش آن جنس در ذهن کاربر کند.



رنگها در طراحی سایت تنها باعث تشدید احساس کاربران در یک موضوع نمی شوند بلکه تاثیر مستقیم در رفتار آنان دارد.
اثر گذاری رنگ در وب سایت ها باید با توجه به فرهنگهای مختلف باشد. چراکه هر ملیت و هر حرفه در هر منطقه ای از سلیقه رنگی متفاوتی برخوردار است.
رنگها همیشه حامل پیام هستند هر رنگی که در وب سایت خود به کار برده اید رساننده ی هدف خاصی خواهد بود.

نمونه ای از تاثیر رنگهای مختلف در احساسات افراد در زیر آورده ایم:


سفید: حامل انرژی است و خستگی را از ذهن کاربران سایت می برد. اشاره دارد به صداقت، پاکیزگی، صمیمیت، ملایمت و معاصر بودن دارد. و بهترین رنگ برای پس زمینه وب سایت هاست.
سیاه: ایده آل برای رنگ متون در زمینه روشن است. اشاره به ظرافت، قدرت، دلیری و مهارت و باستان بودن چیزی دارد.
قرمز: رنگی است که بیشترین احساس را در کاربران برانگیخته می کند وباعث بالا رفتن هیجان و تنفس در کابران می شود. در اولین نگاه توجه کاربر را در وب سایت جلب می کند و نشانگر هیجان، سرعت، توانائی و احساسات شدید است.
آبی: نشانگر امنیت، اعتماد، مسئولیت پذیری، عظمت و مقام و سرماست. در تجارت ضمانت مالی را در کابران برانگیخته خواهد کرد. و یکی از همه پسندترین رنگهاست.
سبز: این رنگ معمولا در وب سایت ها راحت تر به چشم می آید و نماد تندرستی، فراوانی، حاصلخیزی، آزادی و طبیعت و پیشرفت است. در تجارت نمادی از مقام و ثروت است.
قهوای: رنگ کره خاکی است و بسیار در طبیعت دیده می شود.نشان دهنده توانگری مالی و کمک کننده بودن است و از تاثیر گذاری بالای نیز برخوردار است.
خاکستری: در تجارت به معنی سنت گرائی بوده و نماد کار های علمی، نفوذ و اعتبار و نشانه صمیمیت بالاست.
بنفش: دارای وقار، معنویت، شاهانه رفتار کردن ، عیش و نعمت و از نمادهای اعتبار و نفوذ است. نشانه ی بزرگی و طرفدار هنر و سبکهای هنری در تجارت است.
صورتی: دارای ملایمت خاصی است و نشانه ظرافت ، شیرینی ، زنانگی ، بی گناهی و پرورش کودک وگل است.
نارنجی: نشانه هیجان سرزندگی و شوخی، لذت و خوش گذرانی، علم ، چالاکی و نیرو، تحمل و بلند همتی در میان رنگ هاست.
زرد: رنگ خورشید و باعث افزایش تمرکز و یادگیری است و نشانه ، خوشی، نامردی، ترسوئی و حسادت بوده و برای تاکید نیز به کار می رود .
طلایی: در علم تجارت نشانگر پرستیژ و گران بودن است.
نقره ای: نشان دهنده علمی بودن کار و دارای پرستیژ ویژه و به وب سایت اعتبار می بخشد.
طراحی وب سایت با انتخاب رنگ آمیخته است. زمانی که می خواهید طراحی وب سایت خود را انجام دهید حتما باید به هدف خود بیاندیشید که چه احساسی را می خواهید به کابران منتقل کنید، به پیامی که به صورت بصری از طریق رنگها منتقل می کنید دقت کنید که تا چه اندازه تاثیر آن رنگ بر دهنیت کاربر می تواند موثر باشد ، بعد رنگ سایت خود را انتخاب کنید.

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد