diamonds55
23rd December 2008, 03:34 PM
موتور جستوجوي ياهو مدت نگهداري اطلاعات شخصي كاربران اينترنت را از 13 ماه به سه ماه كاهش ميدهد.
به گزارش بخش خبرشبكه فن آوري اطلاعات ايران،از سايت ايسنا، اين شركت اينترنتي تحت سياست جديد، اطلاعات شخصي كاربران را با استثناءهاي محدود براي كلاهبرداري، الزامات امنيتي و حقوقي پس از 90 روز نامشخص خواهد كرد.
همچنين سياست جديد ياهو علاوه بر جزييات مربوط به جستوجو شامل مشاهده صفحه، كليك برروي صفحه، مشاهده و كليك برروي تبليغات نيز خواهد بود.
بر اساس بيانيه ياهو، اين سياست جديد رابطه اعتماد ياهو با 500 ميليون كاربر جهانياش را بهبود بخشيده و پيشرو بودن دراز مدت اين شركت در زمينه حريم خصوصي را افزايش ميدهد.
ياهو و ساير شركتهاي اينترنتي از سوي گروههاي مدافع حريم خصوصي در آمريكا و اروپا تحت فشارند تا زماني را كه اطلاعات جستوجو و اطلاعات مربوط به آدرس اينترنتي منحصر كاربر را نگهداري ميكنند كاهش دهند.
غول اينترنتي گوگل در ماه سپتامبر اين زمان را از 18 ماه به 9 ماه كاهش داد و غول نرمافزاري مايكروسافت نيز اعلام كرده در صورت موافقت شركتهاي اينترنتي ديگر آماده است تا اين زمان را به شش ماه كاهش دهد.
شركتهاي اينترنتي در بحث مربوط به نگهداري اطلاعات كاربران استدلال ميكنند ثبت جستوجوهاي گذشته به آنها كمك ميكند كارآمدي موتورهاي جستوجوي خود را ارتقاء دهند.
اما به گفته مدافعان حريم خصوصي، اين شركتها بهمنظور نمايش تبليغات هدفمند كه منبع اصلي درآمد آنها است از اطلاعات مذكور براي گردآوري اطلاعات مربوط به عادتهاي كاربران استفاده ميكنند
به گزارش بخش خبرشبكه فن آوري اطلاعات ايران،از سايت ايسنا، اين شركت اينترنتي تحت سياست جديد، اطلاعات شخصي كاربران را با استثناءهاي محدود براي كلاهبرداري، الزامات امنيتي و حقوقي پس از 90 روز نامشخص خواهد كرد.
همچنين سياست جديد ياهو علاوه بر جزييات مربوط به جستوجو شامل مشاهده صفحه، كليك برروي صفحه، مشاهده و كليك برروي تبليغات نيز خواهد بود.
بر اساس بيانيه ياهو، اين سياست جديد رابطه اعتماد ياهو با 500 ميليون كاربر جهانياش را بهبود بخشيده و پيشرو بودن دراز مدت اين شركت در زمينه حريم خصوصي را افزايش ميدهد.
ياهو و ساير شركتهاي اينترنتي از سوي گروههاي مدافع حريم خصوصي در آمريكا و اروپا تحت فشارند تا زماني را كه اطلاعات جستوجو و اطلاعات مربوط به آدرس اينترنتي منحصر كاربر را نگهداري ميكنند كاهش دهند.
غول اينترنتي گوگل در ماه سپتامبر اين زمان را از 18 ماه به 9 ماه كاهش داد و غول نرمافزاري مايكروسافت نيز اعلام كرده در صورت موافقت شركتهاي اينترنتي ديگر آماده است تا اين زمان را به شش ماه كاهش دهد.
شركتهاي اينترنتي در بحث مربوط به نگهداري اطلاعات كاربران استدلال ميكنند ثبت جستوجوهاي گذشته به آنها كمك ميكند كارآمدي موتورهاي جستوجوي خود را ارتقاء دهند.
اما به گفته مدافعان حريم خصوصي، اين شركتها بهمنظور نمايش تبليغات هدفمند كه منبع اصلي درآمد آنها است از اطلاعات مذكور براي گردآوري اطلاعات مربوط به عادتهاي كاربران استفاده ميكنند