Rez@ee
8th February 2011, 11:52 AM
(http://www.konjkav.com/photogallery/8827-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%86-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D9%88%D9%86%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7.html)
(http://www.konjkav.com/photogallery/8827-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%86-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D9%88%D9%86%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7.html?tmpl=component&print=1&layout=default&page=)
(http://www.konjkav.com/component/mailto/?tmpl=component&link=aHR0cDovL3d3dy5rb25qa2F2LmNvbS9waG90b2dhbGxlc nkvODgyNy3Yqti12KfZiNuM2LEt2LPZgdixLdio2Yct2K%2FYs dmI2YYt2KjYstix2q%2FYqtix24zZhi3YqtmI2YbZhC3YqNin2 K%2FbjC3Yr9mG24zYpy5odG1s) http://www.konjkav.com/images/image.php?w=200&h=200&url=/images/news/untitled1297093813.jpegگروهی از خبرنگاران موفق شدند سفر کمیابی را به داخل لوله های فولادی به قطر 24 متر انجام دهند که بزرگترین تونل بادی دنیا را می سازند.
به گزارش خبرگزاری مهر، این تونل بادی عظیم در مرکز ملی تحقیقات هوا فضا در "مودان" فرانسه واقع شده است. وزن هر از یک ملخهایی که این باد عظیم را تولید می کنند بیش از یک تن است. اما با وجود این اندازه بزرگ، این پنکه ها می توانند با سرعت 230 دور در دقیقه (حدود 4 دور در ثانیه) بچرخند.
این چهار تونل در مودان برای تست هواپیماهای مافوق صوت وزارت دفاع به کار می روند. این سازه عظیم که دور از دید با دقت بسیار بالایی ساخته شده بود پس از جنگ جهانی دوم کشف شد.
ژان- پل بکلا مدیر آزمایشات در سایت "مودان" واقع در شرق فرانسه اظهار داشت: "یک ماموریت نظامی فرانسوی در سال 1945 یک تونل بسیار بزرگ را که در اتریش توسط آلمانها ساخته شده بود کشف و سپس این تونل را به فرانسه منتقل کردند."
وی افزود: "این سایت که برای سنجش کیفیت هوا انتخاب شده است مزایایی دارد که یکی از آنها نزدیکی به سد است که می تواند انرژی لازم برای باد تونلها را تامین کند. این تونلها به تنهایی یک هزارم توان برق کشور را مصرف می کند."
براساس گزارش دیلی میل، پاتریک واگنر، مدیر سایت مودان که پیش از این آخرین بار در سال 2003 درهای این مرکز را به روی خبرنگاران گشوده بود درباره این تونلها توضیح داد: "به خاطر این تونلها، تستهای پرواز نزدیک به شرایط واقعی انجام می شوند. به این ترتیب کیفیت هواپیماها بهبود یافته و مصرف سوخت آنها کمتر می شود."
http://www.konjkav.com/images/stories/tbaad2.jpg http://www.konjkav.com/images/stories/tbaad3.jpg
(http://www.konjkav.com/photogallery/8827-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%86-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D9%88%D9%86%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7.html?tmpl=component&print=1&layout=default&page=)
(http://www.konjkav.com/component/mailto/?tmpl=component&link=aHR0cDovL3d3dy5rb25qa2F2LmNvbS9waG90b2dhbGxlc nkvODgyNy3Yqti12KfZiNuM2LEt2LPZgdixLdio2Yct2K%2FYs dmI2YYt2KjYstix2q%2FYqtix24zZhi3YqtmI2YbZhC3YqNin2 K%2FbjC3Yr9mG24zYpy5odG1s) http://www.konjkav.com/images/image.php?w=200&h=200&url=/images/news/untitled1297093813.jpegگروهی از خبرنگاران موفق شدند سفر کمیابی را به داخل لوله های فولادی به قطر 24 متر انجام دهند که بزرگترین تونل بادی دنیا را می سازند.
به گزارش خبرگزاری مهر، این تونل بادی عظیم در مرکز ملی تحقیقات هوا فضا در "مودان" فرانسه واقع شده است. وزن هر از یک ملخهایی که این باد عظیم را تولید می کنند بیش از یک تن است. اما با وجود این اندازه بزرگ، این پنکه ها می توانند با سرعت 230 دور در دقیقه (حدود 4 دور در ثانیه) بچرخند.
این چهار تونل در مودان برای تست هواپیماهای مافوق صوت وزارت دفاع به کار می روند. این سازه عظیم که دور از دید با دقت بسیار بالایی ساخته شده بود پس از جنگ جهانی دوم کشف شد.
ژان- پل بکلا مدیر آزمایشات در سایت "مودان" واقع در شرق فرانسه اظهار داشت: "یک ماموریت نظامی فرانسوی در سال 1945 یک تونل بسیار بزرگ را که در اتریش توسط آلمانها ساخته شده بود کشف و سپس این تونل را به فرانسه منتقل کردند."
وی افزود: "این سایت که برای سنجش کیفیت هوا انتخاب شده است مزایایی دارد که یکی از آنها نزدیکی به سد است که می تواند انرژی لازم برای باد تونلها را تامین کند. این تونلها به تنهایی یک هزارم توان برق کشور را مصرف می کند."
براساس گزارش دیلی میل، پاتریک واگنر، مدیر سایت مودان که پیش از این آخرین بار در سال 2003 درهای این مرکز را به روی خبرنگاران گشوده بود درباره این تونلها توضیح داد: "به خاطر این تونلها، تستهای پرواز نزدیک به شرایط واقعی انجام می شوند. به این ترتیب کیفیت هواپیماها بهبود یافته و مصرف سوخت آنها کمتر می شود."
http://www.konjkav.com/images/stories/tbaad2.jpg http://www.konjkav.com/images/stories/tbaad3.jpg