باستان شناس
17th November 2010, 10:12 AM
بازی با جان مردم
و فرار از مسوولیت
به روش قطار شهری کرج
بعد از كشته شدن سه نفر از كارگران قطار شهري كرج مديران این سازمان در جوابيه اي كه ابتدا به ساير سايتها و خبرگزاري ها و روز بعد آن به " البرز " ارسال کردند،نه تنها اتفاقات روي داده در رمپهاي 6، 7 و ايستگاه آزادگان كه بيش از دو هفته به خاطر كشته شدن اين كارگران تعطيل بود به گردن نگرفته بلكه با كمال تاسف كساني را مقصر دانسته اند كه در زمان وقوع حادثه هيچ مسئوليتي در شرکتهای تحت پوشش سازمان نداشته اند.
http://www.alborznews.net/files/fa/news/1389/8/17/18214_357.jpgبعد از انتشار خبري با عنوان"
قطار شهري كرج
قتلگاه يا كارگاه"
مديران اين سازمان به جاي عذر خواهي و رفع مشكلات بوجود آمده در قطار شهري همچون فعاليتهاي سابق خود روي به تخطئه و فرار از واقعيتهايي كه در قطار شهري كرج در حال روي دادن است آورده اند.
اين مديران در جوابيه اي كه ابتدا به ساير سايتها و خبرگزاري ها و روز بعد آن به سايت منتشر كننده خبر" البرز نيوز" جوابيه اي را ارسال كه در آن نه تنها اتفاقات روي داده در رمپهاي 6، 7 و ايستگاه آزادگان را كه بيش از دو هفته به خاطر كشته شدن اين كارگران تعطيل بود به گردن نگرفته بلكه با كمال تاسف كساني را مقصر دانسته اند كه در زمان وقوع حادثه هيچ مسئوليتي در سابير ( پيمانكار پروژه) هگزا ( مشاور پروژه ) و قطار شهري به عنوان كارفرما نداشته اند.
لذا به نظر مي رسد ذكر چند نكته در خصوص اين جوابيه لازم و ضروري است
اول : اينكه مديران سازمان قطار شهري مي بايست بدانند كه واگذاري پروژه به پيمانكار و مشاور به هيچ عنوان نافي وظايف كارفرما نيست بلكه اين نكته را تقويت مي كند كه كارفرما نتوانسته مديريت لازم در پروژه يعني بين پيمانكار و مشاور را نمايد و همين امر سبب شده تا سه كشته و يك آوار ريزي بزرگ كه در ان سه جان به شدت زخمي و مجروح شده اند در طي دو هفته روي دهد.
و اين موضوع مسلما نقطه منفي اي در مديريت سازمان قطار شهري در پروژه خط دو است. از ان گذشته يقينا كارفرما به قوانين جمهوري اسلامي ايران اگاه است و مي بايست پيمانكار پروژه را مكلف مي كرد به جاي استفاده از نيروهاي افاغنه اي كه هيچ گونه مجوزي فعاليتي را نيز نداشته اند از نيروهاي داخلي استفاده كند آيا اين موضوعات نيز در حيطه وظايف قطار شهري كرج نيست و در قرار داد eps ذكر گرديده است.
دوم: فرافكني و ديگران را مقصر جلوه دادن كه از جمله خصلتهاي مديران فعلي سازمان قطار شهري است كه ظاهرا از جمله خصلتهايي است كه از محل تحصيل خود به ارث برده اند(پيش از اين نيز در معاونت فني و عمراني شهرداري اين گونه رفتارها كاملا مشهود و قابل درك بود) به هيچ عنوان قطار شهري كرج را مصون از خطا نمي نمايد چرا كه مديران قطار شهري مي بايست دقت لازم در انتخاب مديرhSE هگزا و سابير كه به زعم مديران قطار شهري مديري موقت است صورت مي گرفت. نپذيرفتن مسئوليت از سوي قطار شهري يعني اينكه يا نظارت كافي بر مشاور نداشته اند و يا اگر هم نظارت داشته اند نتوانسته اند بنا به هر دليل ؟! مديريت لازم براي حفظ جان كارگران،كارمندان و مهندسان پروژه انجام دهند.
يقينا هنگامي كه مسئول ايمني قطار شهري همسر يكي از مديران فعلي سازمان باشد كه ليسانس مديريت داشته و در كمتر از سه ماه گذشته توانسته دوره كارداني Hse خود را آنهم در دانشگاه علمي كاربردي به پايان برد نمي توان انتظار مديريتي بهتر از اين بر پروژه داشت.
سوم: در جوابيه سازمان قطار شهري كه به تاييد نامه روابط عمومي اين سازمان از سوي مسئول Hse اين سازمان تهيه گرديده اشاره شده است"اخبار منتشره توسط سایتهای خبری باید از منابع موثق تهیه شود که متاسفانه این مهم در متن خبر یاد شده لحاظ نگردیده به عنوان مثال فرد نامبرده در متن خبر (آقای رضا مصفایی) نه تنها مهندس نمی باشد بلکه خود به علت عدم تخصص و کارکرد ضعیف از سوی شرکت سابیر از کار برکنار گردیده و شاید بیان مطالب توسط ایشان به نوعی غرض ورزی تلقی گردد."
ذكر دو نكته خالي از لطف نيست
1- منبع خبر فوق به هيچ عنوان فرد مذكور نمي باشد
2- ثانيا مطلب منتشر شده از ايشان صرفا به جهت مسئوليت وي بوده و در خصوص علل اين اتفاق مصاحبه گرديده يقينا اگر قطار شهري مديريت قوي و منسجمي داشت مي توانست اين تغيير و تحولات را در اختيار رسانه ها قرار دهد تا رسانه ها نيز به سراغ اين افراد نمي رفتند ضمن اينكه پيشنهاد مي گردد تا خبر درج شده از سوي اين سايت يكبار ديگر و با حوصله توسط مديران قطار شهري مرور شده تا متوجه اين موضوع گردند كه در متن خبر ذكر شده كه وي مدير سابق HSE بوده است. به نظر مي رسد انداختن تقصيرها گردن كسي كه دو ماه پيش از آن شركت به تعبير قطار شهري اخراج شده هم خجالت آور است و هم تاسف بار.
چهارم: پايان دادن به كار 7 تن از كساني كه در بخش ايمني فعال بودند موضوعي نيست كه از چشمها پنهان بماند و يا گوشها نشنود كه مديران قطار شهري مدعي اند اخراج اين 7 نفر كذب محض است.
از آنجايي كه احتمال مي رود با ذكر نام اين هفت نفر همچون مدير سايق ايمني سابير نام آنها نيز در رسانه هاو نقل محال گردد از اعلام نام اين 7 نفر معذوريم اما كليه سوابق و مسئوليتهاي اين افراد در دفتر خبرگزاري محفوظ است.
پنجم: اينجا ايران اسلامي است و نه همچون انگلستان كه به گفته مديران فعلي قطار شهري "كوچه كوچه انرا مي شناسند" و ابرو انسانها همچون خون انسان محترم.
درج خبر مذكور توسط اين پايگاه خبري نه براي تخريب كه در راستاي توجه دادن مديران به آنچه كه در قطار شهري مي گذرد صورت گرفته و هيچ يك از مسئولين كنوني و سابق قطار شهري ، سابير و هگزا نامي به ميان نياورده است لذا از كساني كه نامشان توسط سازمان قطار شهري در جوابيه آنها آوردشده عذرخواهي نموده و سعي دارد تا بعد از اين بيشتر به موضوعات قطار شهري ، سابير كه شركتي است كه چراغ خاموش حركت كرده و هيچگونه اطلاع رساني در بخشهاي مختلف نداشته بپردازد تا ضمن شفاف سازي آنچه كه در زير زمين روي مي دهد از اتفاقات اينچنيني كه منجر به كشته شدن و زخمي و مجروح شدن هموطنان و همشهريانمان مي شود جلوگيري نمايد.
در انتها ذكر اين نكته خالي از لطف نيست
كه مديران قطار شهري اگر فرصت اضافه اي در كارهاي خود داشتند به جاي پرداختن به ايرادات لفظي و ادبي اخبار و تقيدات كلامي!!!! و بعضا جدول حل كردن به وظيفه اصلي و خطير خود بپردازند تا كرج شاهد از دست دادن سه نفر و مجروح شدن بيش از 16 نفر از همشهريان خود نباشد.
كدخبر: ۳۱۱۹۸
تاريخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۵
http://www.alborznews.net/fa/pages/?cid=31198
و فرار از مسوولیت
به روش قطار شهری کرج
بعد از كشته شدن سه نفر از كارگران قطار شهري كرج مديران این سازمان در جوابيه اي كه ابتدا به ساير سايتها و خبرگزاري ها و روز بعد آن به " البرز " ارسال کردند،نه تنها اتفاقات روي داده در رمپهاي 6، 7 و ايستگاه آزادگان كه بيش از دو هفته به خاطر كشته شدن اين كارگران تعطيل بود به گردن نگرفته بلكه با كمال تاسف كساني را مقصر دانسته اند كه در زمان وقوع حادثه هيچ مسئوليتي در شرکتهای تحت پوشش سازمان نداشته اند.
http://www.alborznews.net/files/fa/news/1389/8/17/18214_357.jpgبعد از انتشار خبري با عنوان"
قطار شهري كرج
قتلگاه يا كارگاه"
مديران اين سازمان به جاي عذر خواهي و رفع مشكلات بوجود آمده در قطار شهري همچون فعاليتهاي سابق خود روي به تخطئه و فرار از واقعيتهايي كه در قطار شهري كرج در حال روي دادن است آورده اند.
اين مديران در جوابيه اي كه ابتدا به ساير سايتها و خبرگزاري ها و روز بعد آن به سايت منتشر كننده خبر" البرز نيوز" جوابيه اي را ارسال كه در آن نه تنها اتفاقات روي داده در رمپهاي 6، 7 و ايستگاه آزادگان را كه بيش از دو هفته به خاطر كشته شدن اين كارگران تعطيل بود به گردن نگرفته بلكه با كمال تاسف كساني را مقصر دانسته اند كه در زمان وقوع حادثه هيچ مسئوليتي در سابير ( پيمانكار پروژه) هگزا ( مشاور پروژه ) و قطار شهري به عنوان كارفرما نداشته اند.
لذا به نظر مي رسد ذكر چند نكته در خصوص اين جوابيه لازم و ضروري است
اول : اينكه مديران سازمان قطار شهري مي بايست بدانند كه واگذاري پروژه به پيمانكار و مشاور به هيچ عنوان نافي وظايف كارفرما نيست بلكه اين نكته را تقويت مي كند كه كارفرما نتوانسته مديريت لازم در پروژه يعني بين پيمانكار و مشاور را نمايد و همين امر سبب شده تا سه كشته و يك آوار ريزي بزرگ كه در ان سه جان به شدت زخمي و مجروح شده اند در طي دو هفته روي دهد.
و اين موضوع مسلما نقطه منفي اي در مديريت سازمان قطار شهري در پروژه خط دو است. از ان گذشته يقينا كارفرما به قوانين جمهوري اسلامي ايران اگاه است و مي بايست پيمانكار پروژه را مكلف مي كرد به جاي استفاده از نيروهاي افاغنه اي كه هيچ گونه مجوزي فعاليتي را نيز نداشته اند از نيروهاي داخلي استفاده كند آيا اين موضوعات نيز در حيطه وظايف قطار شهري كرج نيست و در قرار داد eps ذكر گرديده است.
دوم: فرافكني و ديگران را مقصر جلوه دادن كه از جمله خصلتهاي مديران فعلي سازمان قطار شهري است كه ظاهرا از جمله خصلتهايي است كه از محل تحصيل خود به ارث برده اند(پيش از اين نيز در معاونت فني و عمراني شهرداري اين گونه رفتارها كاملا مشهود و قابل درك بود) به هيچ عنوان قطار شهري كرج را مصون از خطا نمي نمايد چرا كه مديران قطار شهري مي بايست دقت لازم در انتخاب مديرhSE هگزا و سابير كه به زعم مديران قطار شهري مديري موقت است صورت مي گرفت. نپذيرفتن مسئوليت از سوي قطار شهري يعني اينكه يا نظارت كافي بر مشاور نداشته اند و يا اگر هم نظارت داشته اند نتوانسته اند بنا به هر دليل ؟! مديريت لازم براي حفظ جان كارگران،كارمندان و مهندسان پروژه انجام دهند.
يقينا هنگامي كه مسئول ايمني قطار شهري همسر يكي از مديران فعلي سازمان باشد كه ليسانس مديريت داشته و در كمتر از سه ماه گذشته توانسته دوره كارداني Hse خود را آنهم در دانشگاه علمي كاربردي به پايان برد نمي توان انتظار مديريتي بهتر از اين بر پروژه داشت.
سوم: در جوابيه سازمان قطار شهري كه به تاييد نامه روابط عمومي اين سازمان از سوي مسئول Hse اين سازمان تهيه گرديده اشاره شده است"اخبار منتشره توسط سایتهای خبری باید از منابع موثق تهیه شود که متاسفانه این مهم در متن خبر یاد شده لحاظ نگردیده به عنوان مثال فرد نامبرده در متن خبر (آقای رضا مصفایی) نه تنها مهندس نمی باشد بلکه خود به علت عدم تخصص و کارکرد ضعیف از سوی شرکت سابیر از کار برکنار گردیده و شاید بیان مطالب توسط ایشان به نوعی غرض ورزی تلقی گردد."
ذكر دو نكته خالي از لطف نيست
1- منبع خبر فوق به هيچ عنوان فرد مذكور نمي باشد
2- ثانيا مطلب منتشر شده از ايشان صرفا به جهت مسئوليت وي بوده و در خصوص علل اين اتفاق مصاحبه گرديده يقينا اگر قطار شهري مديريت قوي و منسجمي داشت مي توانست اين تغيير و تحولات را در اختيار رسانه ها قرار دهد تا رسانه ها نيز به سراغ اين افراد نمي رفتند ضمن اينكه پيشنهاد مي گردد تا خبر درج شده از سوي اين سايت يكبار ديگر و با حوصله توسط مديران قطار شهري مرور شده تا متوجه اين موضوع گردند كه در متن خبر ذكر شده كه وي مدير سابق HSE بوده است. به نظر مي رسد انداختن تقصيرها گردن كسي كه دو ماه پيش از آن شركت به تعبير قطار شهري اخراج شده هم خجالت آور است و هم تاسف بار.
چهارم: پايان دادن به كار 7 تن از كساني كه در بخش ايمني فعال بودند موضوعي نيست كه از چشمها پنهان بماند و يا گوشها نشنود كه مديران قطار شهري مدعي اند اخراج اين 7 نفر كذب محض است.
از آنجايي كه احتمال مي رود با ذكر نام اين هفت نفر همچون مدير سايق ايمني سابير نام آنها نيز در رسانه هاو نقل محال گردد از اعلام نام اين 7 نفر معذوريم اما كليه سوابق و مسئوليتهاي اين افراد در دفتر خبرگزاري محفوظ است.
پنجم: اينجا ايران اسلامي است و نه همچون انگلستان كه به گفته مديران فعلي قطار شهري "كوچه كوچه انرا مي شناسند" و ابرو انسانها همچون خون انسان محترم.
درج خبر مذكور توسط اين پايگاه خبري نه براي تخريب كه در راستاي توجه دادن مديران به آنچه كه در قطار شهري مي گذرد صورت گرفته و هيچ يك از مسئولين كنوني و سابق قطار شهري ، سابير و هگزا نامي به ميان نياورده است لذا از كساني كه نامشان توسط سازمان قطار شهري در جوابيه آنها آوردشده عذرخواهي نموده و سعي دارد تا بعد از اين بيشتر به موضوعات قطار شهري ، سابير كه شركتي است كه چراغ خاموش حركت كرده و هيچگونه اطلاع رساني در بخشهاي مختلف نداشته بپردازد تا ضمن شفاف سازي آنچه كه در زير زمين روي مي دهد از اتفاقات اينچنيني كه منجر به كشته شدن و زخمي و مجروح شدن هموطنان و همشهريانمان مي شود جلوگيري نمايد.
در انتها ذكر اين نكته خالي از لطف نيست
كه مديران قطار شهري اگر فرصت اضافه اي در كارهاي خود داشتند به جاي پرداختن به ايرادات لفظي و ادبي اخبار و تقيدات كلامي!!!! و بعضا جدول حل كردن به وظيفه اصلي و خطير خود بپردازند تا كرج شاهد از دست دادن سه نفر و مجروح شدن بيش از 16 نفر از همشهريان خود نباشد.
كدخبر: ۳۱۱۹۸
تاريخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۵
http://www.alborznews.net/fa/pages/?cid=31198