PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : معرفی 5تاازآخرین اختراعات روز دنیا



soraya_mm
11th November 2010, 10:13 PM
-تخم مرغهاي هوشمند به محض رسيدن به درجه حرارت معين،
با آشكار شدن جوهر چاپ ويژه ي شان، درجه پختگي را نمايش مي دهند.

http://i9.tinypic.com/2w65m4z.jpg
۲-ساعت خورشيدي ويژه افراد نابينا كه با خط بريل زمان را نشان مي دهد.
http://i10.tinypic.com/30w2nnn.jpg
۳-نخستين بطري آب ديجيتال.
كافيست مقدار آب مورد نياز روزانه خود را به حافظه اين بطري بدهيد
تا ميزان و سرعت آب نوشيده شده و همچنين ميزان آبي كه كماكان
بايد بنوشيد را بروي صفحه نمايش خود به شما نشان دهد.

۴- تصفيه كننده UV كه قادر است در عرض 90 ثانيه به كمك نور فرابنفش باكتريها،
ويروسها و تك ياخته هاي موجود درآب را نابود سازد.
http://i9.tinypic.com/2vl8aqr.jpg
۵-مدرنترين ويلچر (صندلي چرخدار) موسوم به (IBOT)
قابليت ايستادن، از پله بالا رفتن و حفظ تعادل را دارا مي باشد.
http://i10.tinypic.com/434m1j4.jpg


www.iranvij.ir/forum/thread18001.html (http://njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fwww.iranvij.ir%2Ff orum%2Fthread18001.html)

aaallliii
12th November 2010, 09:55 AM
سلام لطفا عکس واطلاعات بشتری بدهید

soraya_mm
12th November 2010, 02:59 PM
تایر بدون هوا The TWEEL
بیش از صد سال است که وسایل نقلیه بوسیلۀ هوای محبوس در لاستیک ضربه گیر شده اند. لاستیک های بادی به مسافر و راننده در جاده کمک بسیاری می کنند . اما طراحی جدید Michelin(یک تولید کننده لاستیک فرانسوی ) می تواند همه چیز را تغییر دهد . این مقاله در باره تایر بدون هوای Tweel است و اینکه چرا در آینده از آن در کنار تایرهای قدیمی استفاده می کنیم و معایب استفاده از این لاستیک و استفاده آن در آینده را مورد بحث قرار می دهیم .

http://kamikita.cocolog-nifty.com/photos/lookup/dscf0127.jpg
Michelin اولین بار تایر Tweel را در سال 2005 منتشر کرد این اسم (Tweel ) ترکیبی از کلمه تایر و کلمه چرخ است . چون Tweel از رینگ های قدیمی و سنتی استفاده نمی کند .
یک رینگ داخلی بر روی محور چرخ محکم شده است . این رینگ داخلی توسط پره هایی از یک پلیمر به حالت گوه ای شکل و شیبدار چیده شده اند . در مقابل این پره ها یک باندی کشیده شده است . و بخش بیرونی تایر را تشکیل می دهد . ( قسمتی که در تماس با جاده است ) . کشش بین پره های چرخ و باند کشیده شده روی آن همچنین استحکام پره ها نقش فشار هوای داخل تایرهای قدیمی را بازی می کند . و در آخر یک قسمت را به عنوان کف به باند اضافه می کنند . مدل پیشرفته چرخ دوچرخه است .

http://bp3.blogger.com/_bJiU1xyMqtQ/R57rV6rQilI/AAAAAAAAB0g/4xSpcx1zotM/s400/02.jpg (http://njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fbp3.blogger.com%2F _bJiU1xyMqtQ%2FR57rV6rQilI%2FAAAAAAAAB0g%2F4xSpcx1 zotM%2Fs1600-h%2F02.jpg)

http://static.howstuffworks.com/gif/tweel-airless-tire-2.jpg
وقتی Tweel بر روی جاده قرار می گیرد. پره های چرخ ضربۀ جاده را می گیرند ( همان کاری که فشار هوا در تایرهای قدیمی انجام می دهد ) باند کشیده شده و کف، موقتاً با خم شدن پره ها تغییر شکل می دهند اما بعد بصورت فنری به حالت قبلی خودشان باز می گردند . پره های Tweel می تواند با کشش های مختلف ساخته شوند. هر چه پره های نرم تری داشته باشیم کنترل و رانندگی راحتری را به دنبال دارد. سختی جانبی Tweel نیز قابل تنظیم است . هر چند شما نمی توانید سختی تایری که قبلاً تولید شده را تغییر دهید، بنابراین برای استفاده کردن ، باید چند Tweel را انتخاب کنید .
برای امتحان Michelin یک "Audi A4 " را مجهز به Tweel کرده که ضریب سختی آن 5 برابر بیشتر از تایرهای بادی بوده که در نتیجه کنترل بسیار بهتری را به دنبال دارد .

http://static.howstuffworks.com/gif/tweel-airless-tire-6.jpg
Michelin گزارش می دهد : مدل اصلی Tweel با 5% سختی و همان جرم تایرهای معمولی ساخته شده این بدین معناست که 1% سود اقتصادی برای سوخت ماشین را به همراه خواهد داشت.
بدلیل آنکه Tweel برای انتشار خیلی زود است پس انتظار می رود شرکت Michelin بتواند تعداد آن ها را افزایش دهد.
Tweel چند عیب دارد . ( بجز اسمش) بدترین آن لرزیدن و ارتعاش است با بیش از mph 50 ، Tweel دائماً می لرزد. خود ارتعاش مشکل نیست اما 2 مشکل دیگر را به همراه دارد . صدا و گرما . حرکت سریع ماشین مجهز به Tweel متاسفانه پرسروصدا است . رانندگی در مسافت های طولانی با سرعت زیاد گرمای تولید می کند که بیش از انتظار مهندسان Michelin است . دیگر مشکل شرکت های تایر را درگیر می کند . تولید Tweel یک فرآیند متفاوت با تولید تایرهای بادی است . این تغییرات باعث ایجاد کارخانه های بیشماری می شود . بجز مغازه های تنظیم تعادل چرخ و تجهیزات یدکی ،گرفتن گواهی نامه تولید ( که اجتناب ناپذیر است ) مانعی بر سر راه تایرهای بدون هوا است .

http://bp0.blogger.com/_bJiU1xyMqtQ/R57rIKrQigI/AAAAAAAABz4/QUWagqBY_xQ/s400/07.jpg (http://njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fbp0.blogger.com%2F _bJiU1xyMqtQ%2FR57rIKrQigI%2FAAAAAAAABz4%2FQUWagqB Y_xQ%2Fs1600-h%2F07.jpg)

http://bp3.blogger.com/_bJiU1xyMqtQ/R57qv6rQieI/AAAAAAAABzo/LgFebLuWjuM/s400/13.jpg (http://njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fbp3.blogger.com%2F _bJiU1xyMqtQ%2FR57qv6rQieI%2FAAAAAAAABzo%2FLgFebLu WjuM%2Fs1600-h%2F13.jpg)

بخاطر همین معایب ، شرکت Michelin به این زودی ها Tweel را به مشتریان خود واگذار نمی کند .
سخنگوی Michelin می گوید: (بررسی تکنولوژی این چرخ ها برای مدت زیادی ادامه می یابد) ، همچون ساختمان چرخ ها . اکنون آنها بر روی Tweel در استفاده در سرعت های پایین کار می کنند .
استفاده Tweel در سرعت های پایین بسیار کارآمد است چون اولاً ارتعاشات سرعتهای بالا را ندارد . همچنین ناهمواری طراحی این چرخ از امتیازات آن است .
Michelin همچنین استفاده جنگی از این چرخ را بررسی می کند . Michelin اولین نمونه اولیه Tweel را بر صندلی چرخ دار سوار کردند و به نمایش عموم درآوردند.

http://i16.tinypic.com/67d3bs0.jpg

http://bp3.blogger.com/_bJiU1xyMqtQ/R57rI6rQijI/AAAAAAAAB0Q/voDhrIVS9SI/s400/10.jpg (http://njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fbp3.blogger.com%2F _bJiU1xyMqtQ%2FR57rI6rQijI%2FAAAAAAAAB0Q%2FvoDhrIV S9SI%2Fs1600-h%2F10.jpg)
تنها شرکت Michelin بر روی این طرح کار نمی کند . شرکت NPT (non-pneumatic tire) بر طرح جنگی این چرخ ها با اشتیاق بیشتری کار می کند . پره های چرخ این شرکت با شرکت Michelin متفاوت است اما طرح اصلی یکی است .

http://www.gizmodo.com/images/ibot.gif
http://www.payamdaran.com/s.gif آب شيرين كن و ضدعفوني كننده خانگي 6 مرحله اي ( RO + ORP + UV ) باظرفيت 50 گالن در شبانه روز

دستگاه تصفيه و ضدعفوني آب مدل WS 1250 OUV يكي از كاملترين دستگاه هاي موجود در بازار از نظر كيفيت آب خروجي مي باشد. مراحل تصفيه اين دستگاه به شرح زير مي باشد:

مرحله اول فيلتر پلي پروپيلن 10 اينچ 5 ميكرون Watersafe با پوسته شفاف براي حذف مواد معلق در آب تا 5 ميكرون و رفع كدورت آب

مرحله دوم فيلتر كربن گرانولي 10 اينچ Watersafe با پوسته سفید براي حذف مواد شيميايي به خصوص مواد آلي و كلر از آب كه باعث تغيير رنگ، طعم و بو در آب مي­شوند.

مرحله سوم فيلتر كربن بلاك 10 اينچ Watersafe با پوسته سفید براي تكميل عملكرد فيلتر مرحله دوم که درصد بيشتري از مواد شيميايي و كلر را حذف مي كند تا ممبرين دستگاه عمر مفيد بالاتري داشته باشد.

مرحله چهارم ممبرين 50 گالني Filmtec آمريكايي است. اين ممبرين­ با سيستم RO (اسمز معكوس) املاح و نمكهاي محلول در آب را تا 001/0 ميكرون حذف مي­كند. عمده باكتري­ها و ميكرو ارگانيسم­ها در اين مرحله حذف مي­شوند.

مرجله پنجم و ششم اين دستگاه ،آن را از ساير دستگاه ها متمايز مي سازد.

مرحله پنجم فيلتر ORP مي باشد،اين فيلتر ميزان مواد آلي در آب را كاهش مي دهد.

مرحله ششم ضدعفوني كننده UV با ظرفيت 1 گالن در دقيقه است كه وظيفه ضدعفونی ،استریلیزه کردن آب و از بین بردن میکروب­ها، باکتری­ها و کلیه میکروارگانیسم­ها در آب را بر عهده دارد.

قطعات اصلي اين دستگاه عبارتند از:

پمپ psi 120 مدل DY-2800 واترسيف

شير برقي

مخزن پلاستيكي 4گالني مدل KEMFLO

شير برداشت آب مدل FC_H1

شير
http://http://www.payamdaran.com/data/img/10029830_1.jpgNeedle

soraya_mm
12th November 2010, 03:00 PM
فعلا اطلاعات مختصری در باره ی یکی (صندلي چرخدار) و دیگری تصفيه كننده uv

براتون گذاشتم وپوزش برای کم بودنشون وبقیه راه هم به دنبال اطلاعات خوبی درباری ان ها هستم

با تشکر

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد