eli20
2nd November 2010, 09:36 PM
مای اسپیس نسخه ی جدید وب سایتش را راه اندازی كرد
http://www.aftab.ir/news/2010/oct/30/images/22f7ca0cf458534da84f36b6a44f3f2d.jpg
(رویترز)-مای اسپیس نسخه ی جدید وب سایتش را با محوریت موسیقی و سرگرمی راه اندازی كرد چون این شبكه ی اجتماعی در صدد باز پس گیری موقعیت قبلی اش در بازار می باشد. http://www.aftab.ir/images/news/break.gif
مایك جونز، مدیر ارشد شبكه ی مای اسپیس، اظهار داشت كه این شبكه ی تحت مالكیت شركت نیوز (News Corporation) دیگر بدنبال رقابت شاخ به شاخ با شبكه ی اجتماعی فیس بوك نمی باشد و سرگرم تغییر رسالت خود به عنوان خدماتی مكمل می باشد كه وی امیدوار است این اجتماع ۳۵ ساله و پایین تر گرد هم بیاید تا شانه به شانه ی داغ ترین موزیك ها و ویدئوها در رقابت باقی بماند.
با شدت گرفتن افول مای اسپیس و توالی تغییرات مدیریتی و اخراج كارمندان طی دو سال گذشته، راه اندازی دوباره ی این وب سایت مرحله ای حساس را در تلاش ها برای احیای سرمایه ای نشان می دهد كه زمانی نقطه ی محوری كسب و كار اینترنتی شركت نیوز تلقی می شد.
ریچار گرین فیلد، تحلیل گر BTIG روز سه شنبه ابراز داشت: « حال اكثر سرمایه گذاران مای اسپیس را كنار گذاشته اند». وی افزود: « اینكه ایا مای اسپیس می تواند شهرتش را در بازار اینترنتی به سرعت در حال تغییر و بسیار رقابتی دوباره بدست بیاورد یا نه، سئوالی بدون جواب می باشد».
شركت نیوز مای اسپیس را در سال ۲۰۰۵ با ۵۸۰ میلیون دلار خریداری كرد زمانی كه خدمات شبكه های اجتماعی در اوج محبوبیت شان قرار داشتند.
اما مای اسپیس، كه طبق شنیده ها بین ۱۲۵ میلیون تا ۱۳۰ میلیون كاربر فعال ماهانه دارد، از سوی فیس بوك از دور خارج شده است، شبكه ای كه بیش از ۵۰۰ میلیون كاربرد دارد. شركت نیوز اطلاعات مالی درباره ی مای اسپیس را افشا نمی كند.
گزارش های رسانه ها حاكی از این است كه شركت نیوز علاقمند به فروش مای اسپیس است اگرچه مدیران اجرایی شركت نیوز به دفعات این قضیه را انكار كرده اند.
بازسازی جدید مای اسپیس به شدت بر سابقه ی قدرتمند این شركت در دنیای موسیقی تكیه دارد- این شركت قبلاً شراكت هایی با چهار شركت عمده ی ضبط موسیقی داشته است- و این شركت بدنبال تركیب این مقوله با مضمون های درباره ی فیلم ها، تلویزیون و بازی های ویدئویی می باشد. مراجعه كنندگان به این سایت می توانند به ارائه ی اخبار درباره ی گروه ها و هنرپیشگانشان محبوبشان مشترك شوند و هم چنین دیگر كاربران مای اسپیس را جستجو كنند كه این خدمات انها را بعنوان كارشناسانی درباره ی انواع خاص موسیقی یا دیگر حوزه ها توصیه می كند.
مای اسپیس هم چنین ظاهر سایتش را تغییر داده است: كاربران هنوز قادر خواهند بود صفحات شخصی شان را اما تا حدی كمترسفارشی كنند. صفحات شخصی، برای مثال، جایگزینی هماهنگی از دگمه های هدایت روی صفحه خواهند داشت. منتقدان گفته اند كه این سایت قدیمی به خاطر ظاهر ناهماهنگ صفحات اعضا برای هدایت دچار مشكل بود. مدیر ارشد اجرایی جونز روز سه شنبه به رویترز گفت كه این مشكل به «درگیری كاربر» لطمه زده است.
نسخه ی بتا یا نسخه ی ازمایش این وب سایت جدید روز چهارشنبه در اختیار برخی كاربران گذاشته خواهد شد و این سایت تا انتهای ماه نوامبر برای همه ی كاربران در دسترس خواهد بود.
نسل جوان
مای اسپیس طراحی دوباره ی این سایت را هشت ماه پیش شروع كرد زمانی كه جونز و جیسون هیرشورن بعد از خروج مدیر ارشد اوون ون ناتا ریاست این سایت را به عهده گرفتند. در ماه ژوئن، هیرشورن این شركت را «برای دنبال كردن دیگر فرصت ها»، بنا به گفته ی سخنگوی مای اسپیس، ترك كرد.
به گفته ی یك منبع نزدیك به شركت مای اسپیس، تبلیغات سال ۲۰۰۶ با شركت گوگل ۳۰۰ میلیون دلار را در یك سال تضمین كرد كه این قرارداد در ماه اگوست منقضی و برای یك ماه دیگر نیز تمدید شد. سخنگوی مای اسپیس روز سه شنبه گفت كه این شركت این قرارداد را تمدید نكرده است.
طبق امارهای comScore، شركت ارائه كننده ی تحلیل های اینترنتی، در حالیكه خدمات شبكه های اجتماعی مثل تویتر و فیس بوك هر ماه گسترده تر می شود، مای اسپیس از ماه مارس تعداد كاربران منحصربفرد خود ر در سطح جهان رو به نزول می بیند.
مای اسپیس می گوید انتظار دارد این نسخه ی جدید از سایتشان تعداد كل كاربران و ساعات بازدید انها از سایت را افزایش دهد.
جونز ابراز داشته است كه وی معتقد است اكثریت یا «قریب به اكثریت» مخاطبان فعلی مای اسپیس متعلق به نسل معروف جوان، افراد ۳۵ ساله و پایین تر، می باشد كه مای اسپیس روی انها تمركز خواهد كرد. اما این موضوع هنوز مبهم است كه چه تعداد از كاربران پر سن و سال تر بعد از ایجاد این تغییرات باقی خواهند ماند.
جونز تایید كرد شاید بعد از این تغییر سر و صداهایی دربراهی الگوهای كاربرد تا زمان سازگار شدن كاربران با سایت جدید به گوش برسید اگرچه وی در این باره مطمئن نبود كه ایا این شركت كاهش یا افزایش قریب الوقوع در تعداد كاربران یا میزان استفاده را خواهد دید یا نه.
لو كرنر، تحلیل گر Wedbush Securities، ضمن صحبت كلی درباره ی طرح مورد بحث مای اسپیس برای طراحی دوباره ی این شركت با محوریت موسیقی و سرگرمی اظهار می كند كه تمركز روی بخش كوچكی از بازار می تواند این امكان را به این شركت بدهد تا حیات جدیدی را در سایه ی فیس بوك پیدا كند.
كرنر با اشاره به شبكه ی اجتماعی اختصاص یافته به متخصصان اینترنتی افزود: «شبكه های اجتماعی دیگری نیز وجود دارند كه هنوز به خوبی كار می كنند و بازر خود را پیدا كرده اند. مشهور ترین این شبكه ها LinkedIn است كه به رشد سریع خود ادامه می دهد».
(گزارشگر: الكسی اورسكوویچ، ویراستار: كارول بیشاپریك)
مترجم: شبکه مترجمین ایران
http://www.aftab.ir/images/news/break.gif
گزارش : خبرگزاری رویترز (www.reuters.com)
http://www.aftab.ir/news/2010/oct/30/images/22f7ca0cf458534da84f36b6a44f3f2d.jpg
(رویترز)-مای اسپیس نسخه ی جدید وب سایتش را با محوریت موسیقی و سرگرمی راه اندازی كرد چون این شبكه ی اجتماعی در صدد باز پس گیری موقعیت قبلی اش در بازار می باشد. http://www.aftab.ir/images/news/break.gif
مایك جونز، مدیر ارشد شبكه ی مای اسپیس، اظهار داشت كه این شبكه ی تحت مالكیت شركت نیوز (News Corporation) دیگر بدنبال رقابت شاخ به شاخ با شبكه ی اجتماعی فیس بوك نمی باشد و سرگرم تغییر رسالت خود به عنوان خدماتی مكمل می باشد كه وی امیدوار است این اجتماع ۳۵ ساله و پایین تر گرد هم بیاید تا شانه به شانه ی داغ ترین موزیك ها و ویدئوها در رقابت باقی بماند.
با شدت گرفتن افول مای اسپیس و توالی تغییرات مدیریتی و اخراج كارمندان طی دو سال گذشته، راه اندازی دوباره ی این وب سایت مرحله ای حساس را در تلاش ها برای احیای سرمایه ای نشان می دهد كه زمانی نقطه ی محوری كسب و كار اینترنتی شركت نیوز تلقی می شد.
ریچار گرین فیلد، تحلیل گر BTIG روز سه شنبه ابراز داشت: « حال اكثر سرمایه گذاران مای اسپیس را كنار گذاشته اند». وی افزود: « اینكه ایا مای اسپیس می تواند شهرتش را در بازار اینترنتی به سرعت در حال تغییر و بسیار رقابتی دوباره بدست بیاورد یا نه، سئوالی بدون جواب می باشد».
شركت نیوز مای اسپیس را در سال ۲۰۰۵ با ۵۸۰ میلیون دلار خریداری كرد زمانی كه خدمات شبكه های اجتماعی در اوج محبوبیت شان قرار داشتند.
اما مای اسپیس، كه طبق شنیده ها بین ۱۲۵ میلیون تا ۱۳۰ میلیون كاربر فعال ماهانه دارد، از سوی فیس بوك از دور خارج شده است، شبكه ای كه بیش از ۵۰۰ میلیون كاربرد دارد. شركت نیوز اطلاعات مالی درباره ی مای اسپیس را افشا نمی كند.
گزارش های رسانه ها حاكی از این است كه شركت نیوز علاقمند به فروش مای اسپیس است اگرچه مدیران اجرایی شركت نیوز به دفعات این قضیه را انكار كرده اند.
بازسازی جدید مای اسپیس به شدت بر سابقه ی قدرتمند این شركت در دنیای موسیقی تكیه دارد- این شركت قبلاً شراكت هایی با چهار شركت عمده ی ضبط موسیقی داشته است- و این شركت بدنبال تركیب این مقوله با مضمون های درباره ی فیلم ها، تلویزیون و بازی های ویدئویی می باشد. مراجعه كنندگان به این سایت می توانند به ارائه ی اخبار درباره ی گروه ها و هنرپیشگانشان محبوبشان مشترك شوند و هم چنین دیگر كاربران مای اسپیس را جستجو كنند كه این خدمات انها را بعنوان كارشناسانی درباره ی انواع خاص موسیقی یا دیگر حوزه ها توصیه می كند.
مای اسپیس هم چنین ظاهر سایتش را تغییر داده است: كاربران هنوز قادر خواهند بود صفحات شخصی شان را اما تا حدی كمترسفارشی كنند. صفحات شخصی، برای مثال، جایگزینی هماهنگی از دگمه های هدایت روی صفحه خواهند داشت. منتقدان گفته اند كه این سایت قدیمی به خاطر ظاهر ناهماهنگ صفحات اعضا برای هدایت دچار مشكل بود. مدیر ارشد اجرایی جونز روز سه شنبه به رویترز گفت كه این مشكل به «درگیری كاربر» لطمه زده است.
نسخه ی بتا یا نسخه ی ازمایش این وب سایت جدید روز چهارشنبه در اختیار برخی كاربران گذاشته خواهد شد و این سایت تا انتهای ماه نوامبر برای همه ی كاربران در دسترس خواهد بود.
نسل جوان
مای اسپیس طراحی دوباره ی این سایت را هشت ماه پیش شروع كرد زمانی كه جونز و جیسون هیرشورن بعد از خروج مدیر ارشد اوون ون ناتا ریاست این سایت را به عهده گرفتند. در ماه ژوئن، هیرشورن این شركت را «برای دنبال كردن دیگر فرصت ها»، بنا به گفته ی سخنگوی مای اسپیس، ترك كرد.
به گفته ی یك منبع نزدیك به شركت مای اسپیس، تبلیغات سال ۲۰۰۶ با شركت گوگل ۳۰۰ میلیون دلار را در یك سال تضمین كرد كه این قرارداد در ماه اگوست منقضی و برای یك ماه دیگر نیز تمدید شد. سخنگوی مای اسپیس روز سه شنبه گفت كه این شركت این قرارداد را تمدید نكرده است.
طبق امارهای comScore، شركت ارائه كننده ی تحلیل های اینترنتی، در حالیكه خدمات شبكه های اجتماعی مثل تویتر و فیس بوك هر ماه گسترده تر می شود، مای اسپیس از ماه مارس تعداد كاربران منحصربفرد خود ر در سطح جهان رو به نزول می بیند.
مای اسپیس می گوید انتظار دارد این نسخه ی جدید از سایتشان تعداد كل كاربران و ساعات بازدید انها از سایت را افزایش دهد.
جونز ابراز داشته است كه وی معتقد است اكثریت یا «قریب به اكثریت» مخاطبان فعلی مای اسپیس متعلق به نسل معروف جوان، افراد ۳۵ ساله و پایین تر، می باشد كه مای اسپیس روی انها تمركز خواهد كرد. اما این موضوع هنوز مبهم است كه چه تعداد از كاربران پر سن و سال تر بعد از ایجاد این تغییرات باقی خواهند ماند.
جونز تایید كرد شاید بعد از این تغییر سر و صداهایی دربراهی الگوهای كاربرد تا زمان سازگار شدن كاربران با سایت جدید به گوش برسید اگرچه وی در این باره مطمئن نبود كه ایا این شركت كاهش یا افزایش قریب الوقوع در تعداد كاربران یا میزان استفاده را خواهد دید یا نه.
لو كرنر، تحلیل گر Wedbush Securities، ضمن صحبت كلی درباره ی طرح مورد بحث مای اسپیس برای طراحی دوباره ی این شركت با محوریت موسیقی و سرگرمی اظهار می كند كه تمركز روی بخش كوچكی از بازار می تواند این امكان را به این شركت بدهد تا حیات جدیدی را در سایه ی فیس بوك پیدا كند.
كرنر با اشاره به شبكه ی اجتماعی اختصاص یافته به متخصصان اینترنتی افزود: «شبكه های اجتماعی دیگری نیز وجود دارند كه هنوز به خوبی كار می كنند و بازر خود را پیدا كرده اند. مشهور ترین این شبكه ها LinkedIn است كه به رشد سریع خود ادامه می دهد».
(گزارشگر: الكسی اورسكوویچ، ویراستار: كارول بیشاپریك)
مترجم: شبکه مترجمین ایران
http://www.aftab.ir/images/news/break.gif
گزارش : خبرگزاری رویترز (www.reuters.com)