hamed civil1
23rd September 2010, 09:41 PM
بسمه تعالی
با سلام
مدير اجرايي سد هراز در حاشيه آغاز اجراي اين عمليات در گفتوگو با خبرنگار فارس در آمل با اعلام اينكه پس از اجراي تونلها تمام خودروهاي مسير هراز از داخل تونل عبور داده خواهند شد، افزود: مدت اجراي اين تونلها 24 ماه است كه با روند خوب پيشرفت فيزيكي پروژه به نظر ميرسد سريعتر از موعد مقرر به اتمام برسد. وي با اشاره به اينكه پس از احداث تونلها، احداث بدنه سد و نيروگاه آن آغاز ميشود، افزود: تونل انحرافي به دو منظور جاده و سرريز احداث ميشود كه به طول 14متر پيشرفت خواهد داشت و در هر مرحله از عمليات آتشباري استفاده خواهد شد. حسن احمدپور با تأكيد بر اينكه با اجراي اين تونل و انحراف جاده و آب، محيط براي احداث سد آماده ميشود، گفت: اين تونل 15 كيلومتر جاده اصلي هراز را منحرف كرده و در كنار رودخانه به صورت موقت جادهاي احداث ميشود تا عمليات احداث تونل سرعت بيشتري داشته باشد. وي با اعلام اينكه در حال حاضر پيشرفت فيزيكي احداث سد مخزني هراز 15 درصد است، يادآور شد: اين پروژه از اوايل خردادماه سال جاري آغاز شده و عمليات اجرايي آن توسط قرارگاه خاتمالانبيا و مؤسسه سيدالشهداي مازندران انجام ميشود. احمدپور با بيان اينكه احداث سد و ساختمان نيروگاه اين سد احتمالاً از اواخر سال جاري آغاز ميشود، گفت: قرارگاه خاتمالانبيا اين پروژه را به صورت طرح و ساخت انجام خواهد داد. وي با اشاره به اينكه براي احداث تونلهاي انحرافي 30 ميليارد تومان هزينه پيشبيني شده است، تصريح كرد: كل مجموعه سد 200 ميليارد تومان هزينه دارد كه بايد در مراحل عمليات احداث به صورت واقعي برآورد شود. احمدپور با بيان اينكه با احداث اين سد 13 كيلومتر از جاده اصلي هراز و بيش از 10 كيلومتر جاده روستايي زير آب ميرود، افزود: عمليات راهسازي اين مجموعه همزمان با عمليات اجراي سد صورت خواهد گرفت. سد هراز در 20 كيلومتري جنوب آمل و بر روي رودخانه هراز احداث ميشود و مطالعات مرحله اول 1376، مطالعات تكميلي مرحله اول 1385 و شروع عمليات ژئوتكنيك آن شهريور 1385 بوده است. كلنگ آغاز عمليات اجرايي اين سد توسط معاون اول رئيس جمهور در 30 مهرماه سال گذشته به زمين زده شد.
منبع : خبرگزاری فارس
با سلام
مدير اجرايي سد هراز در حاشيه آغاز اجراي اين عمليات در گفتوگو با خبرنگار فارس در آمل با اعلام اينكه پس از اجراي تونلها تمام خودروهاي مسير هراز از داخل تونل عبور داده خواهند شد، افزود: مدت اجراي اين تونلها 24 ماه است كه با روند خوب پيشرفت فيزيكي پروژه به نظر ميرسد سريعتر از موعد مقرر به اتمام برسد. وي با اشاره به اينكه پس از احداث تونلها، احداث بدنه سد و نيروگاه آن آغاز ميشود، افزود: تونل انحرافي به دو منظور جاده و سرريز احداث ميشود كه به طول 14متر پيشرفت خواهد داشت و در هر مرحله از عمليات آتشباري استفاده خواهد شد. حسن احمدپور با تأكيد بر اينكه با اجراي اين تونل و انحراف جاده و آب، محيط براي احداث سد آماده ميشود، گفت: اين تونل 15 كيلومتر جاده اصلي هراز را منحرف كرده و در كنار رودخانه به صورت موقت جادهاي احداث ميشود تا عمليات احداث تونل سرعت بيشتري داشته باشد. وي با اعلام اينكه در حال حاضر پيشرفت فيزيكي احداث سد مخزني هراز 15 درصد است، يادآور شد: اين پروژه از اوايل خردادماه سال جاري آغاز شده و عمليات اجرايي آن توسط قرارگاه خاتمالانبيا و مؤسسه سيدالشهداي مازندران انجام ميشود. احمدپور با بيان اينكه احداث سد و ساختمان نيروگاه اين سد احتمالاً از اواخر سال جاري آغاز ميشود، گفت: قرارگاه خاتمالانبيا اين پروژه را به صورت طرح و ساخت انجام خواهد داد. وي با اشاره به اينكه براي احداث تونلهاي انحرافي 30 ميليارد تومان هزينه پيشبيني شده است، تصريح كرد: كل مجموعه سد 200 ميليارد تومان هزينه دارد كه بايد در مراحل عمليات احداث به صورت واقعي برآورد شود. احمدپور با بيان اينكه با احداث اين سد 13 كيلومتر از جاده اصلي هراز و بيش از 10 كيلومتر جاده روستايي زير آب ميرود، افزود: عمليات راهسازي اين مجموعه همزمان با عمليات اجراي سد صورت خواهد گرفت. سد هراز در 20 كيلومتري جنوب آمل و بر روي رودخانه هراز احداث ميشود و مطالعات مرحله اول 1376، مطالعات تكميلي مرحله اول 1385 و شروع عمليات ژئوتكنيك آن شهريور 1385 بوده است. كلنگ آغاز عمليات اجرايي اين سد توسط معاون اول رئيس جمهور در 30 مهرماه سال گذشته به زمين زده شد.
منبع : خبرگزاری فارس