NeshaNi
16th September 2010, 11:25 PM
وضعيت عمومي اكبر عبدي رو به بهبود است
تهران-وضعيت عمومي اكبر عبدي هنرمند نام آشنا كه در بيمارستان آتيه تهران بستري شده رو به بهبود است.
به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار سينمايي ايرنا، اكبر عبدي كه به دليل بيماري ديابت از ابتداي هفته جاري در يكي از كلينيكهاي تهران بستري شده بود سه شنبه شب به بيمارستان آتيه منتقل شد و تحت نظر قرار گرفت .
به گفته كادر پزشكي بيمارستان آتيه ، وضعيت عمومي اين بازيگر سينما رو به بهبود بوده و هم اكنون در اين بيمارستان تحت نظر دقيق قرار دارد .
هنوز تاريخ معيني براي مرخص شدن عبدي از بيمارستان مذكور اعلام نشده و به گفته كادر پزشكي وي تا زمان بهبودي كامل بستري و تحت نظر خواهد بود.
اكبر عبدي در ۲۴شهريور ماه سال ۱۳۲۷به دنيا امده است .وي پس از دريافت مدرك ديپلم از سال ۱۳۵۸با نمايشهاي آماتوري فعاليت هنرياش را آغاز كرد و سپس در سال ۱۳۶۲به تلويزيون رفت و در مجموعه -محله بروبيا> (داريوش مودبيان، (۱۳۶۳و -بازم مدرسه ام دير شد> ( (۱۳۶۵خود را به عنوان بازيگري مستعد خلاق شناساند.
او با -جنجال بزرگ> ( (۱۳۶۳خود را به عنوان بازيگر نقشهاي كميك شناساند . جنجال بزرگ شش سال پس از توليد به نمايش عمومي درآمد و عبدي در آن فاصله در فيلمهاي -مردي كه موش شد> (احمد بخشي، - ،(۱۳۶۴اجارهنشين ها> (داريوش مهرجويي، - ،(۱۳۶۵گراند سينما> (حسن هدايت، (۱۳۷۶و -اي ايران> ( ناصر تقوايي، (۱۳۶۸بازي كرد، كه نقش او در همه اين فيلمها كمدي بود.
عبدي در -اجارهنشين ها>، -اي ايران>، -مادر> (علي حاتمي، - ،(۱۳۶۸ دلشدگان> (علي حاتمي، (۱۳۷۰و -هنرپيشه> (محسن مخملباف، (۱۳۷۱قابليتهاي خود در ايفاي نقشهاي متنوع كمدي اثبات كرد.
تنوع نقشهاي او در اين فيلمها نشان از بازيگري دارد كه اگر به درستي هدايت شود نام ماندگاري از خود در تاريخ بازيگري سينماي ايران باقي مي گذارد؟ بازيگري كه آن قدر استعداد و توانايي دارد كه، به رغم فيزيك و توالي نقشهاي ثابت، كمتر به تكرار خود بپردازد. همين قابليت موجب شد كه عبدي در -سفر جادويي> (ابوالحسن داودي، (۱۳۶۹هم نقش كودكي خود را ايفا كند و هم نقش ميانسالياش را، يا در -آدم برفي> (داود ميرباقري، (۱۳۷۳در دو نقش مردانه و زنانه توانايي هايش را نشان بدهد.
باوجود اين ها، اكبر عبدي نخواست يا فرصتي به دست نياورد تا با به مرور و ارزيابي انتقادي كارنامه بازيگري خود بپردازد. نان و عشق و موتور ،۱۰۰۰ تارزن و تارزان، كفشهاي جيرجيرك دار هدف اصلي گوشواره قاعده بازي اخراجي هاي ۱و ۲و فيلم سينمايي شرط اول از جمله آثاري است كه اين بازيگر توانمند سينماي ايران در انها به ايفاي نقش پرداخته است.
منبع:http://news.parseek.com/Url/?id=4147607 (http://www.caspian-forum.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fnews.parseek.com%2 FUrl%2F%3Fid%3D4147607)
__________________
تهران-وضعيت عمومي اكبر عبدي هنرمند نام آشنا كه در بيمارستان آتيه تهران بستري شده رو به بهبود است.
به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار سينمايي ايرنا، اكبر عبدي كه به دليل بيماري ديابت از ابتداي هفته جاري در يكي از كلينيكهاي تهران بستري شده بود سه شنبه شب به بيمارستان آتيه منتقل شد و تحت نظر قرار گرفت .
به گفته كادر پزشكي بيمارستان آتيه ، وضعيت عمومي اين بازيگر سينما رو به بهبود بوده و هم اكنون در اين بيمارستان تحت نظر دقيق قرار دارد .
هنوز تاريخ معيني براي مرخص شدن عبدي از بيمارستان مذكور اعلام نشده و به گفته كادر پزشكي وي تا زمان بهبودي كامل بستري و تحت نظر خواهد بود.
اكبر عبدي در ۲۴شهريور ماه سال ۱۳۲۷به دنيا امده است .وي پس از دريافت مدرك ديپلم از سال ۱۳۵۸با نمايشهاي آماتوري فعاليت هنرياش را آغاز كرد و سپس در سال ۱۳۶۲به تلويزيون رفت و در مجموعه -محله بروبيا> (داريوش مودبيان، (۱۳۶۳و -بازم مدرسه ام دير شد> ( (۱۳۶۵خود را به عنوان بازيگري مستعد خلاق شناساند.
او با -جنجال بزرگ> ( (۱۳۶۳خود را به عنوان بازيگر نقشهاي كميك شناساند . جنجال بزرگ شش سال پس از توليد به نمايش عمومي درآمد و عبدي در آن فاصله در فيلمهاي -مردي كه موش شد> (احمد بخشي، - ،(۱۳۶۴اجارهنشين ها> (داريوش مهرجويي، - ،(۱۳۶۵گراند سينما> (حسن هدايت، (۱۳۷۶و -اي ايران> ( ناصر تقوايي، (۱۳۶۸بازي كرد، كه نقش او در همه اين فيلمها كمدي بود.
عبدي در -اجارهنشين ها>، -اي ايران>، -مادر> (علي حاتمي، - ،(۱۳۶۸ دلشدگان> (علي حاتمي، (۱۳۷۰و -هنرپيشه> (محسن مخملباف، (۱۳۷۱قابليتهاي خود در ايفاي نقشهاي متنوع كمدي اثبات كرد.
تنوع نقشهاي او در اين فيلمها نشان از بازيگري دارد كه اگر به درستي هدايت شود نام ماندگاري از خود در تاريخ بازيگري سينماي ايران باقي مي گذارد؟ بازيگري كه آن قدر استعداد و توانايي دارد كه، به رغم فيزيك و توالي نقشهاي ثابت، كمتر به تكرار خود بپردازد. همين قابليت موجب شد كه عبدي در -سفر جادويي> (ابوالحسن داودي، (۱۳۶۹هم نقش كودكي خود را ايفا كند و هم نقش ميانسالياش را، يا در -آدم برفي> (داود ميرباقري، (۱۳۷۳در دو نقش مردانه و زنانه توانايي هايش را نشان بدهد.
باوجود اين ها، اكبر عبدي نخواست يا فرصتي به دست نياورد تا با به مرور و ارزيابي انتقادي كارنامه بازيگري خود بپردازد. نان و عشق و موتور ،۱۰۰۰ تارزن و تارزان، كفشهاي جيرجيرك دار هدف اصلي گوشواره قاعده بازي اخراجي هاي ۱و ۲و فيلم سينمايي شرط اول از جمله آثاري است كه اين بازيگر توانمند سينماي ايران در انها به ايفاي نقش پرداخته است.
منبع:http://news.parseek.com/Url/?id=4147607 (http://www.caspian-forum.com/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fnews.parseek.com%2 FUrl%2F%3Fid%3D4147607)
__________________