Admin
1st December 2008, 08:14 AM
دنیای وب منبع عظیمی از اطلاعات است که روزبهروز برحجم آن افزوده میشود. در حال حاضر میلیاردها صفحه که اطلاعات فراوانی از موضوعات مختلف را در بردارند، بر روی سرورهای مختلف جا خوش کرده اند. این در حالیست که تولدسایتهای جدید و گسترش سایتهای موجود نیز به طور فزاینده ای به این حجماطلاعات می افزاید. نرخ رشد اطلاعات تا بدانجاست که امروزه مشکل دسترسی بهاطلاعات جدی تر از نبود اطلاعات است. امروزه چالش عمده اکثر کاربراندستیابی به اطلاعات است. به عبارت دیگر اگر کاربری دنبال موضوعی خاص باشد،کدام صفحه را باید بخواند؟ از میان این تعداد عظیم صفحات موجود، کدام صفحهنیاز او را برآورده می کند؟
اگر سایتی باشد که به کاربران در یافتن اطلاعات کمک کند، قطعا مورد توجهخواهد بود. خوشبختانه چنین سایتی وجود دارد و ما آنرا با نام موتورجستجوگر می شناسیم
.
موتور جستجوگر سایتی است که برای کمک به کاربران در یافتن اطلاعات موجوددر سایتهای دیگر طراحی شده است. موتور جستجوگر سایتی است که با گرفتنعبارتی مختصر، کاربر را با لیستی از سایت ها روبرو میکند که به موضوعمورد علاقه او مرتبط میباشند
.
آمارها نشان می دهند که افراد بسیاری سفر در دنیای وب را با موتورهایجستجوگر آغاز میکنند و مراجعه به موتورهای جستجوگر چنان عادی شده است کهجستجو کردن و کار با موتورهای جستجوگر، دومین فعالیت عمده کاربران دردنیای وب (بعد از ارسال و دریافت نامه های الکترونیکی)، محسوب می شود
.
هر چه بر محبوبیت وب افزوده می گردد، نیاز به بایگانی کردن اطلاعات آن نیزبیشتر میشود؛ موتور جستجوگر نیز در واقع این اطلاعات را بایگانی کرده، درزمان مورد نیاز و به سرعت در اختیار کاربران قرار میدهد. بدون موتورجستجوگر، وب تنها به بخش کوچکی از موفقیت امروزین خود دست مییافت زیراموتور جستجوگر، اینترنت را به رسانهای قابل استفاده برای همه کرده استاز هیچ کس توقع نمیرود تعداد زیادی از آدرس های وب را به یاد داشتهباشد.
آن چه که موتورهای جستجوگر انجام می دهند, با درجات متفاوتی از موفقیت , فراهم کردن یک وسیله جستجوی ساده است. وقتی یک کاربر وب عبارتی را جستجومیکند، موتور جستجوگر لیستی از سایت ها را ارائه میکند که تعداد آنهااز چند صد مورد تا چند میلیون متغیر میباشد
.
سایت هایی که موتور جستجوگر به عنوان نتایج جستجویش ارایه میکند، بر حسبمیزان ارتباط با عبارت جستجو شده به ترتیب نزولی لیست میشوند. به عبارتدیگر سایتی که به عنوان اولین سایت در نتایج جستجو معرفی شده است، مرتبطترین سایت با عبارت جستجو شده از دید آن موتور جستجوگر بوده است.
دقت در ارایه نتایج جستجو چیزیست که کاربران وب همواره از موتورهایجستجوگر می خواهند. هر چه نتایج جستجوی یک موتور جستجوگر دقیق تر و مرتبطتر باشد، محبوب تر خواهد بود و کاربران بیشتری بدان مراجعه خواهند کرد
.
اگر عبارت یکسانی در تمام موتورهای جستجوگر، جستجو شود هیچ کدام از آنهانتایج یکسانی را ارائه نمیدهند و با نتایج کاملا متفاوتی روبرو میشویم. تفاوت در ارائه نتایج جستجو در موتورهای جستجوگر از تفاوت آنها درالگوریتم (سیستم رتبه بندی) و بایگانی دادهشان ناشی میشود. حتی اگر همهآنها از بایگانی داده یکسانی نیز استفاده کنند، بازهم نتایج جستجویشانمتفاوت خواهد بود. موتور جستجوگر برای ردهبندی صفحات وب از الگوریتم خاصیاستفاده میکند که فوقالعاده محرمانه میباشد. الگوریتم نیز مجموعه ای ازدستورالعمل ها است که موتور جستجوگر به کمک آن تصمیم میگیرد که سایت هارا چگونه در خروجیاش مرتب کند
.
برای اینکه سایت ها با هم مقایسه شوند و بر حسب میزان ارتباط با موضوعجستجو شده، مرتب شوند، موتور جستجوگر، الگوریتم را بر مجموعهای ازپارامترها اعمال میکند. پارامترهای مورد توجه موتور جستجوگر نیز همانندالگوریتم آن ها ناشناخته میباشد و این ناشناخته ها جذابیت دنیای موتورهایجستجوگر را دوچندان میکنند
.
به اهمیت موتورهای جستجوگر از دیدگاه کاربران وب و جستجوکنندگان اطلاعاتاشاره شد. آیا موتورهای جستجوگر از دیدگاه تجاری و دیدگاه یک مدیر سایتنیز مهم می باشند؟
اهمیت تجاری موتورهای جستجوگر
فعالان عرصه تجارت الکترونیک، آوردن بیننده به سایت را برای موفقیت دردنیای وب و تجارت آنلاین ضروری می دانند. فرقی نمیکند که سایت چهمیفروشد و چه خدماتی ارایه می دهد: اگر سایتی به دنبال فروش کالا یاخدمات و کسب درآمد یا محبوبیت است، باید بیننده داشته باشد
.
تعداد بینندگان یک سایت، برگ برنده آن برای کسب موفقیت در دنیای وبمیباشد. سایتی که بیننده ندارد، بدون شک مرگی آنلاین را تجربه میکند وچه بسیارند سایتهایی که هر روزه از چرخه زندگی در وب خارج می شوند!
مدیران و طراحان خبره وب به خوبی می دانند که فقط طراحی یک وب سایت تضمینیبرای آمدن بیننده به آن نیست بلکه باید بینندگان را به طریقی به سایت جذبکرد. بینندگان تنها به دنبال رفع نیازهای اطلاعاتی خود می باشند و وظیفهندارند به هر قیمتی که شده سایت شما را بیابند
.
برای دعوت بینندگان به وب سایتتان چه تدابیری اندیشیده اید؟ چگونه دیگرانبدانند که شما سایت پر محتوا و جذابی دارید؟ خود شما چگونه سایتهای دیگررا می یابید؟
بدون هیچ گونه تردیدی باید گفت که ما در اغلب موارد به کمک موتورهای جستجوگر به آنچه که می خواهیم، دست می یابیم
.
اگر ما اینکار را انجام می دهیم، دیگران نیز دقیقا همین کار را می کنند: جستجوی چند عبارت در یکی از موتورهای جستجوگر و مراجعه به یکی از وبسایتها. ببینیم آمارها چه می گویند:
82 درصد کاربران اینترنت، موتورهای جستجوگر را ابزار اصلی خود برای یافتن وب سایتها عنوان کرده اند.
57 درصد از کاربران اینترنت، هر روز جستجو میکنند و 46 درصد این جستجوها برای کالا یا خدمات است.
85 درصد ترافیک هدفمند در اینترنت را موتورهای جستجوگر باعث میشوند.
همان گونه که آمارها نشان میدهند موتورهای جستجوگر ابزار مناسبی هستند کهخریداران به کمک آنها، کالا یا خدمات مورد نیاز خود را مییابند. البتهتنها ردههای بالای نتایج جستجو هستند که مورد توجه کاربران قرار می گیرندو آنها به سایتهای لیست شده در این رتبهها مراجعه می کنند.
بسیاری از کاربران دریافته اند که در اغلب موارد 10 رتبه اول نتایج جستجومی تواند خواسته آنها را برآورده کند و هنوز هم علاقه دارند که تنها 10سایت اول در نتایج جستجو را مرور کنند. اما آمارها چه می گویند:
70 درصد از کاربران به هنگام جستجو حتما یکی از سه سایت ابتدای نتایج جستجو را کلیک می کنند.
تنها 7 درصد از آنها سایتهای قرار گرفته در رتبه های بیستم به بعد را کلیک می کنند.
85 درصد از آنها اگر جوابی برای جستجوی خود در بیست نتیجه اول نتایججستجو نیابند، موتور جستجوگر مورد استفاده خود را عوض می کنند
.
33 درصد کاربران وب فکر می کنند سایتی که در ابتدای نتایج جستجو قراردارد، در موضوع جستجو شده سرآمدتر از رقبای خود است و در آن موضوع پیشرومی باشد
.
با دقت در این آمارها، اهمیت کسب رتبههای بالا در موتورهای جستجوگر روشنتر میشود. نکته مهم دیگر این است که بینندگانی که موتورهای جستجوگر روانهسایتها میکنند، به احتمال زیاد مخاطبان اصلی سایت مورد نظر میباشند واین در حالی است که هزینه چندانی نیز صرف آوردن آنان به سایت نشده است.
آمارهای ارایه شده از رفتار کاربران وب پیام بسیار واضحی دارد: سایتهاییکه در رتبههای بالا قرار نمیگیرند، بخش مهمی از کاربران مخاطب خود رااز دست می دهند
.
یک سایت ممکن است هزاران بیننده داشته باشد اما تعداد بینندگان گروه مخاطبآن است که موفقیت سایت را رقم می زند. زیرا در اغلب موارد این بینندگانمخاطب سایت هستند که از سایت چیزی بیشتر از اطلاعات رایگان ارایه شده میخواهند
.
امروزه تجارت الکترونیک خود را با مسئله رتبه بندی در موتورهای جستجوگرهماهنگ کرده است زیرا رتبه های بالاتر مستقیما به فروش بیشتر، تعبیر میشوند. طبق آمارهای ارایه شده در ابتدای سال جدید میلادی نزدیک به93 درصد بینندگان سایت های فعال در زمینه ارایه هدایای کریسمس را موتورهایجستجوگر فراهم کرده اند.
شم بازاریابی حکم می کند که همواره در جایی حضور داشته باشیم که مشتری ماآنجاست. اگر ما آنجا نباشیم، رقیب ما آنجا خواهد بود. به عبارت دیگر کسیکهقرار است از ما خرید کند، از رقیب ما خرید می کند:
رقیب ما هر روز چاق تر و چاق تر می شود و ما نحیف و نحیف تر
.
بازاریابی با موتورهای جستجوگر (Search Engine Marketing) نیز دو هدف عمده زیر را دنبال می کند:
-1حضور در جاهایی که خریداران ما آنجا هستند.
-2بالاتر بودن از رقبا ( کسب وضعیت بهتر نسبت به رقبا)
اینگونه از بازاریابی شامل فعالیتهای مختلفی می باشد که از مهمترینفعالیتهای آن، بهینه سازی سایت (Search Engine Optimization) می باشد. درحقیقت موتورهای جستجوگر از مهمترین بینندگان هر سایتی هستند. اگر سایت شماتنها برای مرورگرها، بهینه سازی شده است، کمی تامل کنید: سایت شما بایدبرای موتورهای جستجوگر هم بهینه سازی گردد. به عنوان مثال مرورگرها میتوانند صفحات را با وجود بعضی از خطاها در کدهای آنها، به کاربران نمایشدهند اما موتورهای جستجوگر تا این حد مهربان نیستند. خوشبختانه توجه بهموتورهای جستجوگر در طراحی سایت، آنرا برای کاربران سایت هم قابل استفادهتر می کند.
بهینه سازی سایت به معنای به کارگیری ترفندهای پیچیده نیست بلکه در اغلبموارد به کارگیری و اعمال تغییرات کوچک و ساده در سایت است که معمولاتاثیر فوق العاده ای در بالا بردن ضریب نفوذ سایت شما در موتورهای جستجوگردارند
.
ضریب نفوذ مناسب به معنای حضور در موتورهای جستجوگر مهم و عمده، بایگانیشدن هر چه بیشتر صفحات سایت در پایگاه داده آنها و قرار گرفتن در صفحه هایاول تا پنجم نتایج جستجوی آنهاست.
متخصصین بسیاری در تلاشاند تا الگوریتم و پارامترهای مورد توجه موتورهایجستجوگر را شناسایی کنند تا بتوانند به کمک آنها به رتبههای بالاتری دستیابند و شانس خود را در کسب درآمد بیشتر، افزایش دهند.
البته به موازات آنها، موتورهای جستجوگر نیز روز به روز الگوریتم های خودرا هوشمندتر کرده و بر اقدامات امنیتی برای حفاظت از الگوریتمهایشانمیافزاین د
.
چیزی که امروزه این متخصصان با تاکید بر آنها قصد بهبودی رتبه های سایتهای خود را دارند، تنها تجربه است و نه یافته های علمی ثابت شده از اسراربسیار موتورهای جستجوگر
.
خلاصه:
• موتور جستجوگر ابزاری است که کاربران اینترنت به کمک آنها سایت ها را می یابند.
• نتایج جستجوی تمام موتورهای جستجوگر دقیق نیست.
• بسیاری از کاربران دریافته اند که در اغلب موارد 10 رتبه اول نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر می تواند خواسته آنها را برآورده کند.
• راههای بسیاری برای دسترسی به سایتها وجود دارد اما موتورهای جستجوگر همواره راهکار اساسی بوده اند.
• تجارت الکترونیک به شدت خود را با مسئله رتبه بندی در موتورهای جستجوگرهماهنگ کرده است و همه سایت ها برای کسب رتبه های بالا تلاش می کنند.
• اجرای یک برنامه موفق بازاریابی با موتورهای جستجوگر، بدون یک ساختار و زیربنای مستحکم در خود سایت اصولا با شکست همراه می باشد.
منبع: http://tootak.wordpress.com
اگر سایتی باشد که به کاربران در یافتن اطلاعات کمک کند، قطعا مورد توجهخواهد بود. خوشبختانه چنین سایتی وجود دارد و ما آنرا با نام موتورجستجوگر می شناسیم
.
موتور جستجوگر سایتی است که برای کمک به کاربران در یافتن اطلاعات موجوددر سایتهای دیگر طراحی شده است. موتور جستجوگر سایتی است که با گرفتنعبارتی مختصر، کاربر را با لیستی از سایت ها روبرو میکند که به موضوعمورد علاقه او مرتبط میباشند
.
آمارها نشان می دهند که افراد بسیاری سفر در دنیای وب را با موتورهایجستجوگر آغاز میکنند و مراجعه به موتورهای جستجوگر چنان عادی شده است کهجستجو کردن و کار با موتورهای جستجوگر، دومین فعالیت عمده کاربران دردنیای وب (بعد از ارسال و دریافت نامه های الکترونیکی)، محسوب می شود
.
هر چه بر محبوبیت وب افزوده می گردد، نیاز به بایگانی کردن اطلاعات آن نیزبیشتر میشود؛ موتور جستجوگر نیز در واقع این اطلاعات را بایگانی کرده، درزمان مورد نیاز و به سرعت در اختیار کاربران قرار میدهد. بدون موتورجستجوگر، وب تنها به بخش کوچکی از موفقیت امروزین خود دست مییافت زیراموتور جستجوگر، اینترنت را به رسانهای قابل استفاده برای همه کرده استاز هیچ کس توقع نمیرود تعداد زیادی از آدرس های وب را به یاد داشتهباشد.
آن چه که موتورهای جستجوگر انجام می دهند, با درجات متفاوتی از موفقیت , فراهم کردن یک وسیله جستجوی ساده است. وقتی یک کاربر وب عبارتی را جستجومیکند، موتور جستجوگر لیستی از سایت ها را ارائه میکند که تعداد آنهااز چند صد مورد تا چند میلیون متغیر میباشد
.
سایت هایی که موتور جستجوگر به عنوان نتایج جستجویش ارایه میکند، بر حسبمیزان ارتباط با عبارت جستجو شده به ترتیب نزولی لیست میشوند. به عبارتدیگر سایتی که به عنوان اولین سایت در نتایج جستجو معرفی شده است، مرتبطترین سایت با عبارت جستجو شده از دید آن موتور جستجوگر بوده است.
دقت در ارایه نتایج جستجو چیزیست که کاربران وب همواره از موتورهایجستجوگر می خواهند. هر چه نتایج جستجوی یک موتور جستجوگر دقیق تر و مرتبطتر باشد، محبوب تر خواهد بود و کاربران بیشتری بدان مراجعه خواهند کرد
.
اگر عبارت یکسانی در تمام موتورهای جستجوگر، جستجو شود هیچ کدام از آنهانتایج یکسانی را ارائه نمیدهند و با نتایج کاملا متفاوتی روبرو میشویم. تفاوت در ارائه نتایج جستجو در موتورهای جستجوگر از تفاوت آنها درالگوریتم (سیستم رتبه بندی) و بایگانی دادهشان ناشی میشود. حتی اگر همهآنها از بایگانی داده یکسانی نیز استفاده کنند، بازهم نتایج جستجویشانمتفاوت خواهد بود. موتور جستجوگر برای ردهبندی صفحات وب از الگوریتم خاصیاستفاده میکند که فوقالعاده محرمانه میباشد. الگوریتم نیز مجموعه ای ازدستورالعمل ها است که موتور جستجوگر به کمک آن تصمیم میگیرد که سایت هارا چگونه در خروجیاش مرتب کند
.
برای اینکه سایت ها با هم مقایسه شوند و بر حسب میزان ارتباط با موضوعجستجو شده، مرتب شوند، موتور جستجوگر، الگوریتم را بر مجموعهای ازپارامترها اعمال میکند. پارامترهای مورد توجه موتور جستجوگر نیز همانندالگوریتم آن ها ناشناخته میباشد و این ناشناخته ها جذابیت دنیای موتورهایجستجوگر را دوچندان میکنند
.
به اهمیت موتورهای جستجوگر از دیدگاه کاربران وب و جستجوکنندگان اطلاعاتاشاره شد. آیا موتورهای جستجوگر از دیدگاه تجاری و دیدگاه یک مدیر سایتنیز مهم می باشند؟
اهمیت تجاری موتورهای جستجوگر
فعالان عرصه تجارت الکترونیک، آوردن بیننده به سایت را برای موفقیت دردنیای وب و تجارت آنلاین ضروری می دانند. فرقی نمیکند که سایت چهمیفروشد و چه خدماتی ارایه می دهد: اگر سایتی به دنبال فروش کالا یاخدمات و کسب درآمد یا محبوبیت است، باید بیننده داشته باشد
.
تعداد بینندگان یک سایت، برگ برنده آن برای کسب موفقیت در دنیای وبمیباشد. سایتی که بیننده ندارد، بدون شک مرگی آنلاین را تجربه میکند وچه بسیارند سایتهایی که هر روزه از چرخه زندگی در وب خارج می شوند!
مدیران و طراحان خبره وب به خوبی می دانند که فقط طراحی یک وب سایت تضمینیبرای آمدن بیننده به آن نیست بلکه باید بینندگان را به طریقی به سایت جذبکرد. بینندگان تنها به دنبال رفع نیازهای اطلاعاتی خود می باشند و وظیفهندارند به هر قیمتی که شده سایت شما را بیابند
.
برای دعوت بینندگان به وب سایتتان چه تدابیری اندیشیده اید؟ چگونه دیگرانبدانند که شما سایت پر محتوا و جذابی دارید؟ خود شما چگونه سایتهای دیگررا می یابید؟
بدون هیچ گونه تردیدی باید گفت که ما در اغلب موارد به کمک موتورهای جستجوگر به آنچه که می خواهیم، دست می یابیم
.
اگر ما اینکار را انجام می دهیم، دیگران نیز دقیقا همین کار را می کنند: جستجوی چند عبارت در یکی از موتورهای جستجوگر و مراجعه به یکی از وبسایتها. ببینیم آمارها چه می گویند:
82 درصد کاربران اینترنت، موتورهای جستجوگر را ابزار اصلی خود برای یافتن وب سایتها عنوان کرده اند.
57 درصد از کاربران اینترنت، هر روز جستجو میکنند و 46 درصد این جستجوها برای کالا یا خدمات است.
85 درصد ترافیک هدفمند در اینترنت را موتورهای جستجوگر باعث میشوند.
همان گونه که آمارها نشان میدهند موتورهای جستجوگر ابزار مناسبی هستند کهخریداران به کمک آنها، کالا یا خدمات مورد نیاز خود را مییابند. البتهتنها ردههای بالای نتایج جستجو هستند که مورد توجه کاربران قرار می گیرندو آنها به سایتهای لیست شده در این رتبهها مراجعه می کنند.
بسیاری از کاربران دریافته اند که در اغلب موارد 10 رتبه اول نتایج جستجومی تواند خواسته آنها را برآورده کند و هنوز هم علاقه دارند که تنها 10سایت اول در نتایج جستجو را مرور کنند. اما آمارها چه می گویند:
70 درصد از کاربران به هنگام جستجو حتما یکی از سه سایت ابتدای نتایج جستجو را کلیک می کنند.
تنها 7 درصد از آنها سایتهای قرار گرفته در رتبه های بیستم به بعد را کلیک می کنند.
85 درصد از آنها اگر جوابی برای جستجوی خود در بیست نتیجه اول نتایججستجو نیابند، موتور جستجوگر مورد استفاده خود را عوض می کنند
.
33 درصد کاربران وب فکر می کنند سایتی که در ابتدای نتایج جستجو قراردارد، در موضوع جستجو شده سرآمدتر از رقبای خود است و در آن موضوع پیشرومی باشد
.
با دقت در این آمارها، اهمیت کسب رتبههای بالا در موتورهای جستجوگر روشنتر میشود. نکته مهم دیگر این است که بینندگانی که موتورهای جستجوگر روانهسایتها میکنند، به احتمال زیاد مخاطبان اصلی سایت مورد نظر میباشند واین در حالی است که هزینه چندانی نیز صرف آوردن آنان به سایت نشده است.
آمارهای ارایه شده از رفتار کاربران وب پیام بسیار واضحی دارد: سایتهاییکه در رتبههای بالا قرار نمیگیرند، بخش مهمی از کاربران مخاطب خود رااز دست می دهند
.
یک سایت ممکن است هزاران بیننده داشته باشد اما تعداد بینندگان گروه مخاطبآن است که موفقیت سایت را رقم می زند. زیرا در اغلب موارد این بینندگانمخاطب سایت هستند که از سایت چیزی بیشتر از اطلاعات رایگان ارایه شده میخواهند
.
امروزه تجارت الکترونیک خود را با مسئله رتبه بندی در موتورهای جستجوگرهماهنگ کرده است زیرا رتبه های بالاتر مستقیما به فروش بیشتر، تعبیر میشوند. طبق آمارهای ارایه شده در ابتدای سال جدید میلادی نزدیک به93 درصد بینندگان سایت های فعال در زمینه ارایه هدایای کریسمس را موتورهایجستجوگر فراهم کرده اند.
شم بازاریابی حکم می کند که همواره در جایی حضور داشته باشیم که مشتری ماآنجاست. اگر ما آنجا نباشیم، رقیب ما آنجا خواهد بود. به عبارت دیگر کسیکهقرار است از ما خرید کند، از رقیب ما خرید می کند:
رقیب ما هر روز چاق تر و چاق تر می شود و ما نحیف و نحیف تر
.
بازاریابی با موتورهای جستجوگر (Search Engine Marketing) نیز دو هدف عمده زیر را دنبال می کند:
-1حضور در جاهایی که خریداران ما آنجا هستند.
-2بالاتر بودن از رقبا ( کسب وضعیت بهتر نسبت به رقبا)
اینگونه از بازاریابی شامل فعالیتهای مختلفی می باشد که از مهمترینفعالیتهای آن، بهینه سازی سایت (Search Engine Optimization) می باشد. درحقیقت موتورهای جستجوگر از مهمترین بینندگان هر سایتی هستند. اگر سایت شماتنها برای مرورگرها، بهینه سازی شده است، کمی تامل کنید: سایت شما بایدبرای موتورهای جستجوگر هم بهینه سازی گردد. به عنوان مثال مرورگرها میتوانند صفحات را با وجود بعضی از خطاها در کدهای آنها، به کاربران نمایشدهند اما موتورهای جستجوگر تا این حد مهربان نیستند. خوشبختانه توجه بهموتورهای جستجوگر در طراحی سایت، آنرا برای کاربران سایت هم قابل استفادهتر می کند.
بهینه سازی سایت به معنای به کارگیری ترفندهای پیچیده نیست بلکه در اغلبموارد به کارگیری و اعمال تغییرات کوچک و ساده در سایت است که معمولاتاثیر فوق العاده ای در بالا بردن ضریب نفوذ سایت شما در موتورهای جستجوگردارند
.
ضریب نفوذ مناسب به معنای حضور در موتورهای جستجوگر مهم و عمده، بایگانیشدن هر چه بیشتر صفحات سایت در پایگاه داده آنها و قرار گرفتن در صفحه هایاول تا پنجم نتایج جستجوی آنهاست.
متخصصین بسیاری در تلاشاند تا الگوریتم و پارامترهای مورد توجه موتورهایجستجوگر را شناسایی کنند تا بتوانند به کمک آنها به رتبههای بالاتری دستیابند و شانس خود را در کسب درآمد بیشتر، افزایش دهند.
البته به موازات آنها، موتورهای جستجوگر نیز روز به روز الگوریتم های خودرا هوشمندتر کرده و بر اقدامات امنیتی برای حفاظت از الگوریتمهایشانمیافزاین د
.
چیزی که امروزه این متخصصان با تاکید بر آنها قصد بهبودی رتبه های سایتهای خود را دارند، تنها تجربه است و نه یافته های علمی ثابت شده از اسراربسیار موتورهای جستجوگر
.
خلاصه:
• موتور جستجوگر ابزاری است که کاربران اینترنت به کمک آنها سایت ها را می یابند.
• نتایج جستجوی تمام موتورهای جستجوگر دقیق نیست.
• بسیاری از کاربران دریافته اند که در اغلب موارد 10 رتبه اول نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر می تواند خواسته آنها را برآورده کند.
• راههای بسیاری برای دسترسی به سایتها وجود دارد اما موتورهای جستجوگر همواره راهکار اساسی بوده اند.
• تجارت الکترونیک به شدت خود را با مسئله رتبه بندی در موتورهای جستجوگرهماهنگ کرده است و همه سایت ها برای کسب رتبه های بالا تلاش می کنند.
• اجرای یک برنامه موفق بازاریابی با موتورهای جستجوگر، بدون یک ساختار و زیربنای مستحکم در خود سایت اصولا با شکست همراه می باشد.
منبع: http://tootak.wordpress.com