B a R a N
2nd August 2010, 11:03 PM
مشخصات بازاریابهای نوین (http://njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fcasemethod.mihanbl og.com%2Fpost%2F643)
چنانچه میدانید بازاریابی یک حرفه حساس است و با دقت عملیاتی را که در محیط انجام میشود و تغییرات مکرر را بررسی میکند. امروزه بازاریابها وظایف متنوعی را به عهده دارند به طوریکه آنها تلاش میکنند رابطه ای بین مشتریان و آگاهی ایجاد کنند و مجموعه مهارتهای مورد نیاز برای انجام موفقیت آمیز این وظیفه را کسب کنند. پس بازاریابی موفق در درک مفاهیم مهم است که در اصول آموزشهای بازاریابی در مورد آن بحث میشود. اما این اصل برای شروع کار بازاریابی است ، امروزه بازاریابها باید خیلی بیشتر دانش داشته باشند. این دانشها و مهارتهای مهم شامل موارد ذیل میشوند :
مهارتهای اصلی تجارت:
مقدمه حرفه بازاریابها مردم هستند ، آنها باید وظایف مورد نیاز برای یک حرفه موفقیت آمیز با مردم را انجام دهند. این مهارتها عبارتند از : تحلیل مسئله و تصمیم گیری ، ارتباط شفاهی و کتبی با مردم ، مهارتهای کمی و خوب کار کردن با دیگران .
فهمیدن اثر بازاریابی:
بازاریابها باید بدانند که تصمیمات آنها چه اثری روی دیگر بخشهای شرکت و شرکای دیگر میگذارد. آنها باید درک کنند که تصمیمهای بازاریابی نباید به صورت جداگانه اتخاذ شوند بلکه باید توسط تیم بازاریابی صورت بگیرند تا بتوانند مشکلات دیگر بخشها را نیز حل کنند . برای مثال ، تصمیم گیری در مورد یک فروش مخصوص که بتواند به طور محسوسی قیمت یک محصول را کاهش دهد ، میتواند مسئله ساز باشد اگر بخش تولید قبلا در این مورد با خبر نشده باشد.
درک تکنولوژی:
امروزه بازاریابها باید به دو دلیل درک مناسبی از تکنولوژی داشته باشند. اول، بازاریابها باید در مورد استفاده از تکنولوژی در فعالیتها اطلاع داشته باشند. آنها نه تنها باید در مورد نرم افزارهای کامپیوتری اطلاع داشته باشند بلکه باید بتوانند از صفحه گسترها استفاده نمایند. به هر حال اطلاعات در دنیا یک مسئله برای بازاریابها هستند که باید تحقیق کنند و تکنیکهایی را که میتواند به بهتر شدن اثربخشی و کارایی آنها می انجامد ، مانند تلفنهای چند کاره ، خدمات جهت یابی GPS و کاربرد قدرت تولید بر مبنای وب را به کار بگیرند. دوم ، بازاریابها باید درک کنند پدیدار شدن تکنولوژی و کاربردهای آن یک فرصت بالقوه برای یک حرفه است همانطور که میتواند یک تهدید بالقوه باشد. برای نمونه ، رشد سریع موتورهای جستجو نیازمند این است که بازاریابها به خوبی درک کنند که این مسئله میتواند بر روی استراتژی بازاریابی آنها اثر بگذارد.
نیاز به ساختن دید جهانی:
باید از اینترنت تشکر کنیم ، تقریبا هر شرکتی میتواند کار خود را در مقیاس جهانی هدایت کند. هم اکنون ، داشتن یک وبسایت که در دسترس صدها میلیون نفر از مردم در گستره دنیا است نمیتواند موفقیت را تضمین کند. بازاریابهای فروش بین المللی باید تفاوت ظریف بین تجارت جهانی و تفاوتهای فرهنگی موجود در بازارها را درک کنند.
جستجوی اطلاعات:
جستجوی اطلاعات زمینه بازاریابی پویا است. تغییرات مکرر و اغلب به سرعت رخ میدهند. بازاریاب ها باید ارتباط با این تغییرات را توسط یک سیستم اطلاعاتی مناسب حفظ نمایند.
چنانچه میدانید بازاریابی یک حرفه حساس است و با دقت عملیاتی را که در محیط انجام میشود و تغییرات مکرر را بررسی میکند. امروزه بازاریابها وظایف متنوعی را به عهده دارند به طوریکه آنها تلاش میکنند رابطه ای بین مشتریان و آگاهی ایجاد کنند و مجموعه مهارتهای مورد نیاز برای انجام موفقیت آمیز این وظیفه را کسب کنند. پس بازاریابی موفق در درک مفاهیم مهم است که در اصول آموزشهای بازاریابی در مورد آن بحث میشود. اما این اصل برای شروع کار بازاریابی است ، امروزه بازاریابها باید خیلی بیشتر دانش داشته باشند. این دانشها و مهارتهای مهم شامل موارد ذیل میشوند :
مهارتهای اصلی تجارت:
مقدمه حرفه بازاریابها مردم هستند ، آنها باید وظایف مورد نیاز برای یک حرفه موفقیت آمیز با مردم را انجام دهند. این مهارتها عبارتند از : تحلیل مسئله و تصمیم گیری ، ارتباط شفاهی و کتبی با مردم ، مهارتهای کمی و خوب کار کردن با دیگران .
فهمیدن اثر بازاریابی:
بازاریابها باید بدانند که تصمیمات آنها چه اثری روی دیگر بخشهای شرکت و شرکای دیگر میگذارد. آنها باید درک کنند که تصمیمهای بازاریابی نباید به صورت جداگانه اتخاذ شوند بلکه باید توسط تیم بازاریابی صورت بگیرند تا بتوانند مشکلات دیگر بخشها را نیز حل کنند . برای مثال ، تصمیم گیری در مورد یک فروش مخصوص که بتواند به طور محسوسی قیمت یک محصول را کاهش دهد ، میتواند مسئله ساز باشد اگر بخش تولید قبلا در این مورد با خبر نشده باشد.
درک تکنولوژی:
امروزه بازاریابها باید به دو دلیل درک مناسبی از تکنولوژی داشته باشند. اول، بازاریابها باید در مورد استفاده از تکنولوژی در فعالیتها اطلاع داشته باشند. آنها نه تنها باید در مورد نرم افزارهای کامپیوتری اطلاع داشته باشند بلکه باید بتوانند از صفحه گسترها استفاده نمایند. به هر حال اطلاعات در دنیا یک مسئله برای بازاریابها هستند که باید تحقیق کنند و تکنیکهایی را که میتواند به بهتر شدن اثربخشی و کارایی آنها می انجامد ، مانند تلفنهای چند کاره ، خدمات جهت یابی GPS و کاربرد قدرت تولید بر مبنای وب را به کار بگیرند. دوم ، بازاریابها باید درک کنند پدیدار شدن تکنولوژی و کاربردهای آن یک فرصت بالقوه برای یک حرفه است همانطور که میتواند یک تهدید بالقوه باشد. برای نمونه ، رشد سریع موتورهای جستجو نیازمند این است که بازاریابها به خوبی درک کنند که این مسئله میتواند بر روی استراتژی بازاریابی آنها اثر بگذارد.
نیاز به ساختن دید جهانی:
باید از اینترنت تشکر کنیم ، تقریبا هر شرکتی میتواند کار خود را در مقیاس جهانی هدایت کند. هم اکنون ، داشتن یک وبسایت که در دسترس صدها میلیون نفر از مردم در گستره دنیا است نمیتواند موفقیت را تضمین کند. بازاریابهای فروش بین المللی باید تفاوت ظریف بین تجارت جهانی و تفاوتهای فرهنگی موجود در بازارها را درک کنند.
جستجوی اطلاعات:
جستجوی اطلاعات زمینه بازاریابی پویا است. تغییرات مکرر و اغلب به سرعت رخ میدهند. بازاریاب ها باید ارتباط با این تغییرات را توسط یک سیستم اطلاعاتی مناسب حفظ نمایند.