AmirR13
27th July 2010, 12:45 PM
متاسفانه در مملکتی زندگی میکنیم که تیونینگ یعنی..
اصغر جلوبندی ساز دو تا لول فنر میبره
کامبیز رینگ فروش هم یه رینگ و جواد لاستیکی هم یه جفت لاستیک پهن و
علی آقا سیستم فروش هم یه سیستم خف
اما وقتی حرف از تیونینگ میشه ابدا مسئله به این سادگی نیست.
تیونینگ موتور و تیونینگ بدنه خودشون به دو وجه تقسیم میشن.
استفاده و بهره بردن از توان و امکانات استاندارد خودرو که کم هزینه تر و نسبتا ساده تره
و تیونینگ جهت بدست آوردن فرای توانایی های یک خودرو که بیشتر به ساخت ماشین جدید نزدیکه.
تیونینگ موتور از نوع اول در تئوری مبحث نسبتا ساده ایه
اکسیژن بیشتر ، سوخت بیشتر و بهتر و خروج ساده تر دود میشه بازده بیشتر موتور و قدرت بیشتر
اما وقتی این تئوری به عمل نزدیک میشه یکم پیچیده میشه و نیاز به علوم مهندسی پیدا میکنه.
که البته مثل همه ی کارا کسانی هم تجربی به اون پرداخته اند و با آزمون و خطا به چیز های ارزشمندی رسیده اند.
در مورد بدنه هم رسوندن هوای مطلوب به اجزا مختلف و پایدار کردن ماشین روی جاده مسئله ایه که به صورت های مختلف در بدنه اعمال میشه و اصلا جنبه ی زیبایی نداره ، هرچند که زیبایی میتونه ترکیب بشه با کاربرد.
اما ببینیم دوستان برای تیونینگ علمی یا تجربی چه نظرات و پیشنهاداتی دارند و در موردش بحث کنیم.
اصغر جلوبندی ساز دو تا لول فنر میبره
کامبیز رینگ فروش هم یه رینگ و جواد لاستیکی هم یه جفت لاستیک پهن و
علی آقا سیستم فروش هم یه سیستم خف
اما وقتی حرف از تیونینگ میشه ابدا مسئله به این سادگی نیست.
تیونینگ موتور و تیونینگ بدنه خودشون به دو وجه تقسیم میشن.
استفاده و بهره بردن از توان و امکانات استاندارد خودرو که کم هزینه تر و نسبتا ساده تره
و تیونینگ جهت بدست آوردن فرای توانایی های یک خودرو که بیشتر به ساخت ماشین جدید نزدیکه.
تیونینگ موتور از نوع اول در تئوری مبحث نسبتا ساده ایه
اکسیژن بیشتر ، سوخت بیشتر و بهتر و خروج ساده تر دود میشه بازده بیشتر موتور و قدرت بیشتر
اما وقتی این تئوری به عمل نزدیک میشه یکم پیچیده میشه و نیاز به علوم مهندسی پیدا میکنه.
که البته مثل همه ی کارا کسانی هم تجربی به اون پرداخته اند و با آزمون و خطا به چیز های ارزشمندی رسیده اند.
در مورد بدنه هم رسوندن هوای مطلوب به اجزا مختلف و پایدار کردن ماشین روی جاده مسئله ایه که به صورت های مختلف در بدنه اعمال میشه و اصلا جنبه ی زیبایی نداره ، هرچند که زیبایی میتونه ترکیب بشه با کاربرد.
اما ببینیم دوستان برای تیونینگ علمی یا تجربی چه نظرات و پیشنهاداتی دارند و در موردش بحث کنیم.