PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تحمیل سالیانه 600 میلیارد تومان به اقتصاد کشور با نصب abs و ایربگ در خودروهای داخلی



moji5
25th July 2010, 08:22 PM
مشاور انجمن خودروسازان در خصوص اجباری شدن نصب ABS و ایربگ در خودروها تا پایان سال جاری گفت: چون نصب این موارد در هیچ نقطه ای از دنیا اجباری نیست ، بحث بر سر نصب کیسه هوا و ترمز ضد قفل در خودروهای داخلی ظرف یکسال گذشته میان تولید کنندگان خودرو و پلیس راهنمایی رانندگی وجود داشت .داوود میرخانی رشتی در ادامه افزود: در سراسر دنیا خودروسازان نصب کیسه هوا و ترمز ضد قفل را بر اساس درخواست خریدار انجام می دهند بنابراین اجباری در نصب آن وجود ندارد ولی دلیل اجباری شدن این موارد در خودروهای داخلی کاهش تصادفات اعلام شده است.
ادامه مطلب

وی تصریح کرد: بر اساس آماری که مسئولان راهور ناجا ارائه کرده اند سالانه 5500 نفر موتورسوار به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی و 7000 نفر به دلیل عدم استفاده از کمربند ایمنی در صندلی جلو و عقب جان خود را از دست می دهند.
اگر پلیس کنترلهای شدیدتر و بیشتری روی این دو مورد داشته باشد تعداد کشته ها در تصادفات 12500 نفر کاهش می یابد. بدون اینکه نیازی به نصب ای بی اس و ایربگ باشد .میرخانی رشتی خاطرنشان کرد: پلیس به دلیل اینکه بودجه ، تجهیزات و حتی نیروی انسانی کافی ندارد نمی تواند مقررات را نسبت به رانندگان و موتورسواران اعمال کنند که اگر غیر از این بود قطعا کاهش تلفات در تصادفات رانندگی را شاهد بودیم . ضمن اینکه با اعمال بیشتر این کنترل ها حدود 10 الی 12 هزار نفر از 24 هزار نفری که در تصادفات کشته می شوند و بیشتر آنها نیز در سی کیلومتری شهرها اتفاق می افتند کاهش پبدا می کرد .وی عنوان کرد: با نصب ای بی اس و ایربگ بر روی خودروهای داخلی هر ساله حدوداً 600 میلیارد تومان به اقتصاد کشور تحمیل می شود در حالی که اگر این مبلغ را صرف ایمن ساختن جاده ها، تسریع در خروج کامیونها و خودروهای فرسوده و کمک های مالی به پلیس برای تامین نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز می کردیم در این صورت نتیجه بیشتری عاید می شد.مشاور انجمن خودروسازان در پایان یاداور شد: نصب این آپشن ها در خودروهای داخلی تصویب و به صورت قانون ابلاغ شده و ما آنرا حتماً اجرا می کنیم هر چند آنرا یک تصمیم غیر کارشناسی و غیر اقتصادی می دانیم و مطمئنیم نتیجه ای را که از آن قرار است بدست بیاورند، بدست نخواهند آورد.

http://newsite.tehranpars.net/news/akhbare-khodro/473-thmel-saleanh-600-meleard-tvman-bh-aghtsad-kshvr-ba-nsb-abs-v-aerbg-dr-khvdrvhae-dakhle.html

AmirR13
25th July 2010, 09:19 PM
میان ماه من تا ماه لیلی تفاوت از زمین تا آسمان است.
البته نمیدونیم منظور این شخص از کشور های دنیا کدوم یک از کشور هاست؟ کشور های دوستی چون میانمار و کونگو و مالدیو و سریلانکا؟
یا کشور های دشمن مانند اروپایی ها و آمریکای جهان خوار؟

اما به هر حال باید به اطلاع این آقای بی اطلاع رسوند علاوه بر نصب چندین ایربگ و ای بی اس و سیستم پس کشنده داره طرحی اجرا میشه که ای اس پی (امیدوارم این آقای مطلع معنی این رو بفهمه) هم باید به صورت اجباری بر روی محصولات نصب بشه.

و در ضمن بر خلاف مفهوم سفارشی از نظر تولید کنندگان و مدیران و مسئولان وطنی در هیچ کشور صاحب صنعت خودرویی در دنیا هیچ یک از تجهیزات ایمنی به صورت سفارشی وجود ندارد

مگر تجهیزاتی که یا خیلی جدید هستند یا خیلی لوکس یا هنوز کاربرد عمومی و چندانی ندارد.

مانند نشان دادن سرعت بر روی شیشه یا سیستم دید در شب یا سیستم اتوماتیک ترمز خودرو!

نه سیستم های ابتدایی مانند ایربگ و ای بی اس!

AmirR13
25th July 2010, 09:24 PM
و اما نکته ی دیگه ای که باید از لحاظ اقتصادی به آن توجه کرد...

بر گشت این هزینه بر اثر کم شدن حوادث و آسیب های مالی و جانی است.

و در واقع ایمن کردن خودرو و همین طور جاده ها و راه ها در واقع نوعی سرمایه گذاری است که در مدتی علاوه بر جبران سرمایه سود نیز خواهد داد!

مخصوصا تو کشوری که همه چیز دولتی است و سود به صورت مستقیم به جیب دولت خواهد رفت!

Himmler
25th July 2010, 10:41 PM
به نظر من و از نقطه نظر این آقای رشتی باید عرض شود که اگر یک سری از امکانات فول خودروهای داخلی مثل دنده 4 و دنده 5 و چرخها از خودرو حذف شوند آمار تصادفات به مراتب پایینتر می آید و تازشم در هزینه تولید کلی صرفه جویی می شود.( البته این بدان معنی نیست که قیمت خودرو کاهش می یابد!!)

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد