moji5
25th July 2010, 08:22 PM
مشاور انجمن خودروسازان در خصوص اجباری شدن نصب ABS و ایربگ در خودروها تا پایان سال جاری گفت: چون نصب این موارد در هیچ نقطه ای از دنیا اجباری نیست ، بحث بر سر نصب کیسه هوا و ترمز ضد قفل در خودروهای داخلی ظرف یکسال گذشته میان تولید کنندگان خودرو و پلیس راهنمایی رانندگی وجود داشت .داوود میرخانی رشتی در ادامه افزود: در سراسر دنیا خودروسازان نصب کیسه هوا و ترمز ضد قفل را بر اساس درخواست خریدار انجام می دهند بنابراین اجباری در نصب آن وجود ندارد ولی دلیل اجباری شدن این موارد در خودروهای داخلی کاهش تصادفات اعلام شده است.
ادامه مطلب
وی تصریح کرد: بر اساس آماری که مسئولان راهور ناجا ارائه کرده اند سالانه 5500 نفر موتورسوار به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی و 7000 نفر به دلیل عدم استفاده از کمربند ایمنی در صندلی جلو و عقب جان خود را از دست می دهند.
اگر پلیس کنترلهای شدیدتر و بیشتری روی این دو مورد داشته باشد تعداد کشته ها در تصادفات 12500 نفر کاهش می یابد. بدون اینکه نیازی به نصب ای بی اس و ایربگ باشد .میرخانی رشتی خاطرنشان کرد: پلیس به دلیل اینکه بودجه ، تجهیزات و حتی نیروی انسانی کافی ندارد نمی تواند مقررات را نسبت به رانندگان و موتورسواران اعمال کنند که اگر غیر از این بود قطعا کاهش تلفات در تصادفات رانندگی را شاهد بودیم . ضمن اینکه با اعمال بیشتر این کنترل ها حدود 10 الی 12 هزار نفر از 24 هزار نفری که در تصادفات کشته می شوند و بیشتر آنها نیز در سی کیلومتری شهرها اتفاق می افتند کاهش پبدا می کرد .وی عنوان کرد: با نصب ای بی اس و ایربگ بر روی خودروهای داخلی هر ساله حدوداً 600 میلیارد تومان به اقتصاد کشور تحمیل می شود در حالی که اگر این مبلغ را صرف ایمن ساختن جاده ها، تسریع در خروج کامیونها و خودروهای فرسوده و کمک های مالی به پلیس برای تامین نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز می کردیم در این صورت نتیجه بیشتری عاید می شد.مشاور انجمن خودروسازان در پایان یاداور شد: نصب این آپشن ها در خودروهای داخلی تصویب و به صورت قانون ابلاغ شده و ما آنرا حتماً اجرا می کنیم هر چند آنرا یک تصمیم غیر کارشناسی و غیر اقتصادی می دانیم و مطمئنیم نتیجه ای را که از آن قرار است بدست بیاورند، بدست نخواهند آورد.
http://newsite.tehranpars.net/news/akhbare-khodro/473-thmel-saleanh-600-meleard-tvman-bh-aghtsad-kshvr-ba-nsb-abs-v-aerbg-dr-khvdrvhae-dakhle.html
ادامه مطلب
وی تصریح کرد: بر اساس آماری که مسئولان راهور ناجا ارائه کرده اند سالانه 5500 نفر موتورسوار به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی و 7000 نفر به دلیل عدم استفاده از کمربند ایمنی در صندلی جلو و عقب جان خود را از دست می دهند.
اگر پلیس کنترلهای شدیدتر و بیشتری روی این دو مورد داشته باشد تعداد کشته ها در تصادفات 12500 نفر کاهش می یابد. بدون اینکه نیازی به نصب ای بی اس و ایربگ باشد .میرخانی رشتی خاطرنشان کرد: پلیس به دلیل اینکه بودجه ، تجهیزات و حتی نیروی انسانی کافی ندارد نمی تواند مقررات را نسبت به رانندگان و موتورسواران اعمال کنند که اگر غیر از این بود قطعا کاهش تلفات در تصادفات رانندگی را شاهد بودیم . ضمن اینکه با اعمال بیشتر این کنترل ها حدود 10 الی 12 هزار نفر از 24 هزار نفری که در تصادفات کشته می شوند و بیشتر آنها نیز در سی کیلومتری شهرها اتفاق می افتند کاهش پبدا می کرد .وی عنوان کرد: با نصب ای بی اس و ایربگ بر روی خودروهای داخلی هر ساله حدوداً 600 میلیارد تومان به اقتصاد کشور تحمیل می شود در حالی که اگر این مبلغ را صرف ایمن ساختن جاده ها، تسریع در خروج کامیونها و خودروهای فرسوده و کمک های مالی به پلیس برای تامین نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز می کردیم در این صورت نتیجه بیشتری عاید می شد.مشاور انجمن خودروسازان در پایان یاداور شد: نصب این آپشن ها در خودروهای داخلی تصویب و به صورت قانون ابلاغ شده و ما آنرا حتماً اجرا می کنیم هر چند آنرا یک تصمیم غیر کارشناسی و غیر اقتصادی می دانیم و مطمئنیم نتیجه ای را که از آن قرار است بدست بیاورند، بدست نخواهند آورد.
http://newsite.tehranpars.net/news/akhbare-khodro/473-thmel-saleanh-600-meleard-tvman-bh-aghtsad-kshvr-ba-nsb-abs-v-aerbg-dr-khvdrvhae-dakhle.html