PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مقاله گوگل کافئین و آینده جستجو



آبجی
20th June 2010, 12:55 AM
گوگل با معرفی ایندکس های وب کافئین، می خواهد در زمان واقعی به فهرست برداری از محتوای اینترنت می پردازد و علاوه بر تولید نتایج به روزتر، نسل جدیدی از احتمالات را برای موتورهای جستجو ارایه دهد.
هر سه شنبه و چهارشنبه صبح، مهندسان جستجوی شرکت گوگل در مورد الگوریتم هایی که قلب تجارت چند میلیارد دلاری این شرکت را تشکیل می دهد به گفتگو می نشینند.
آن ها در مورد تنظیمات کوچکی صحبت می کنند که هر سال نزدیک به ۶۰۰ مورد را شامل می شود و باعث شده است سایت گوگل به عنوان محبوب ترین موتور جستجوی جهان شناخته شود.
این موقعیت ممتاز مسوولیت های زیادی را هم برای این شرکت به همراه دارد. هر تغییر کوچک می تواند رفتار کاربران را به طور شگفت انگیزی تغییر دهد. موفقیت و مرگ و زندگی بسیاری از شرکت ها در رتبه بندی آن ها در نتایج جستجو نهفته است.
امیت سینگال مدیر تیم رتبه بندی در این باره گفت: «ما با این مسوولیت ها با کمک قوانین بسیار دقیق کنار می آییم.
تمام رتبه بندی ها به صورت الگوریتمی انجام می گیرد و تمرکز اصلی روی منفعت کابران است نه اهداف تجاری یا تبلیغاتی. در حقیقت ما با خود می پرسیم آیا ممکن است یک شرکت که نمی خواهد جزئی از سیستم گوگل باشد با تغییراتی که ما اعمال می کنیم دچار آسیب شود؟ اگر پاسخ به این سوال مثبت باشد، ما این تغییر را انجام نمی دهیم».
هفته گذشته گوگل اعلام کرد که نگاهی جدید به وب را پیاده سازی کرده است. این طرح جدید که کافئین نام داردریال به این صورت است که این شرکت به طور مدام در وب حرکت کرده و در زمان واقعی ایندکس تولید می کند. این بدان معناست که عبارات جستجوی کاربران همیشه با نسخه جدیدی از اینترنت مقایسه می شود، نه با نسخه هایی که ممکن بود قدمتی تا دو هفته داشته باشند.
گوگل هر روز بیش از ۴۰۰ میلیون نتیجه جستجو را مدیریت می کند و به همین دلیل تاثیر این شرکت بسیار بزرگ خواهد بود.
در حالی که این شرکت به داخل نقشه ها، تلفن های همراه، فهرست املاک و سرمایه ها و نرم افزارهای اداری هم نفوذ پیدا کرده، جستجو و محاسبات ریاضی پشت آن است که قلب تجارت بسیاری از صنایع و شرکت ها را تشکیل می دهد.
یودی مانبر، نایب رئیس مهندسی این شرکت و شخصی که ۲۰ سال است در مورد جستجو در حال مطالعه است، در این باره گفت: «انتظارات مردم افزایش یافته است. ده سال پیش اگر شما به دنبال چیزی بودید و آن را پیدا می کردید، بسیار تحت تاثیر قرار می گرفتید.
اما امروزه اگر شما به سرعت خواسته خود را پیدا نکنید، تصور می کنید که یک چیزی مشکل دارد. این تغییرات در مورد صنعت هوایی نزدیک به یک قرن طول کشید».
تغییرات انجام شده با افزایش فوق العاده قدرت محاسباتی و کاهش هزینه ها برای ذخیره سازی اطلاعات صورت می گیرد. اما انقلاب گوگل در اصل با کار کردن روی روشی است که کیفیت محتوای وب را می سنجد. در این روش با نگاه کردن به تعداد افرادی که به صفحات وب متصل شده اند، مشخص شود که چه نتایجی باید در اولین مراتب برای کاربر نشان داده شود.
ابداع دیگری هم که در این روش صورت گرفته است پیش بینی جستجوهای بعدی کاربران است.
به این ترتیب هنگامی که شما عبارت "London Tube" را جستجو می کنید، در پایین صفحه نتایجی هم برای "London Eye" یا "London City Airport" هم خواهید دید، چرا که بعد از پردازش حجم عظیمی از اطلاعات گوگل می داند که این عبارت ها بعد از جستجوی اول به ترتیب در این سایت جستجو خواهند شد.
البته باید بدانید که هر روز یک ششم از ترافیک جستجوها کاملا جدید هستند و به همین دلیل این فرآیند باید به طور پویا و همیشه در حال انجام باشد.

ابوالفضل کریمی

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد