PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مونتاژ"اینه های روبرو"به پایان رسید



NeshaNi
9th July 2010, 01:55 AM
مونتاژ «آيينه‌هاي روبرو» به پايان رسيد





مونتاژ «آيينه‌هاي روبه‌رو» اولين فيلم بلند نگار آذربايجاني، توسط سپيده عبدالوهاب به‌پايان رسيد و صداگذاري آن توسط مهران ملكوتي آغاز شد.

"فرشته طائرپور" تهيه‌كننده اين پروژه در گفت‌وگويي با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار اميدواري كرد:ظرف روزهاي آينده كپي فيلم جهت بازبيني به اداره كل و نظارت و ارزشيابي ارايه شود و در صورت دريافت پاسخ مساعد، مراحل تبديل آن به نسخه سينمايي نيز شروع شود.

وي در مورد دلايل عدم ساخت اين فيلم به عنوان يك كار سينمايي نيز گفت:چندماه انتظار بي‌حاصل براي دريافت پروانه ساخت سينمايي از شوراي مربوط به فيلم‌هاي اول، باعث شد كه عملا فصل پاييز را كه مطلوب‌ترين فصل براي اين فيلم جاده‌اي بود از دست بدهيم.لذا براي پرهيز از تعويق و خسارت بيشتر، به ويديويي‌ شدن فيلم و پروانه آن اكتفا كردم و ترجيح دادم ماه‌هاي بيشتري از عمر كاري خود، كارگردان و ساير عوامل كه تماما از سر علاقه به فيلم‌نامه به كار ملحق شده بودند ، تلف نشود. در نتيجه به جاي جاده‌هاي زيباي پاييزي، به جاده‌هاي سرد زمستاني و كاري سخت‌تر براي گروه رضايت داديم که البته زيبايي‌هاي طبيعت ايران همچنان به ياري نماهاي فيلم آمده است.

به گفته‌ي طائرپور تمامي شرايط توليد اين فيلم با رعايت استانداردهاي يك فيلم سينمايي ايجاد شده و تنها مورد غير سينمايي فيلم، همان نوع پروانه ساخت آنست که اميدوارم اين مشکل نيز با کارشناسي اداره کل نظارت حل شود و تقبل هزينه سنگين تبديل آن به 35 توجيه کافي پيدا کند.

طائرپور در بخش ديگري از اين گفت‌وگو اظهار تاسف كرد وگفت: آثار سينمايي و تلويزيوني در سال‌هاي اخير از جسارت کمتري در طرح مسايل اجتماعي برخوردار بوده‌اند و نتيجتا بسياري از مشكلات جاري و پنهان، به‌دليل ناگفته ماندن در عرصه رسانه‌ها از بسترسازي‌هاي لازم فرهنگي براي توجه به آن موضوع ، محروم مانده‌اند.

وي براي مثال به تجربه برخورد با بيماري ايدز اشاره كرد و افزود: تا سال‌ها بحث درباره وجود اين بيماري در ايران ، مجاز نبود و عدم فعاليت فيلمسازان و نويسندگان در اين زمينه موجب شد که فيلمسازان ما از روند رشد اين بيماري جا بمانند و به جاي آگاهي بخشي بموقع و تاثيرگذاري در پيشگيري،صرفا در مسير ساخت فيلم‌هايي براي پذيرش يا مداواي آن دست‌وپا بزنند.

اين تهيه‌كننده بدون اشاره بيشتر به موضوع فيلم «آيينه‌هاي روبرو» گفت: شايد اين فيلم، اولين فيلمي باشد كه در عرصه سينماي داستاني ايران به يكي از پديده‌هاي حاد اجتماعي پرداخته و تلاش كرده تا در قالبي داستاني و در شرايطي منطبق بر فرهنگ و اعتقادات مذهبي خانواده‌هاي ايراني، به يک پديده حساس اجتماعي بپردازد.

طائرپور معتقد است: با تنگ‌كردن دايره شهامت در سينماي اجتماعي و با محدودكردن محتاطانه موضوعات در اين حوزه ، تنها چيزي كه به دست مي‌آيد ساخت فيلم‌هاي زيرزميني بدون رعايت ضوابط معقول و استانداردهاي فيلمسازي است كه اتفاقا اينگونه توليدات براي راهيابي به مخاطبان جهاني و دادن تصويري از واقعيت‌هاي پنهان جامعه ما – به غلط يا درست- موانع كم‌تري پيش رو دارند.

وي در بخش ديگري از اين مصاحبه اظهار خرسندي كرد که با ساخت فيلم «آيينه‌هاي روبرو» يك كارگردان مستعد و تواناي زن ، با دغدغه‌هاي اجتماعي ، به سينماي ملي ايران معرفي مي‌شود و اضافه کرد که قدردان كليه عواملي است که به معناي واقعي و از سر باور و علاقه به موضوع فيلم و فيلمنامه، به اين پروژه پيوستند و پيش از آن‌كه كار حرفه‌اي انجام دهند، كاري دلي و سرشار از مسئوليت نسبت به قشر جوان جامعه را محقق ساختند.

وي درباره‌ي پيش‌بيني‌اش از زمان اكران "آيينه‌هاي روبرو" به ايسنا گفت:تصميم‌گيري درباره اين مسايل منوط به پاسخ‌دادن اداره كل نظارت و ارزشيابي و صدور مجوز سينمايي آن است و يقين دارم در صورت حصول شرايط مطلوب، اين فيلم در جشنواره‌هاي داخلي و بين‌المللي ، فيلم بسيار موفقي خواهد بود.

طائرپور همچنين گفت: اگر اعضاي شوراها و مديران سينمايي، به‌معناي واقعي در پي محدود سازي فيلم‌هاي

بي‌خاصيت و سخيف و حمايت مجدانه از فيلم‌هاي جدي هستند، قاعدتا بايد نسبت به فيلم "آيينه‌هاي روبرو" رفتاري توام با قدرداني و تشويق‌ داشته باشند.

غزل شاكري، شايسته ايراني، همايون ارشادي، نيما شاهرخ‌شاهي و مريم بوباني بازيگران نقش هاي اصلي فيلم "آينه هاي روبه رو" هستند.

هنگامه قاضياني ، صابر ابر ورابعه اسکويي نيز در اين فيلم حضوري افتخاري دارند.

فيلم‌نامه «آينه‌هاي روبه‌رو» را نگار آذربايجاني و فرشته طائرپور به اتفاق يكديگر به نگارش درآورده‌اند و داستان آن سرگذشت دو زن جوان (رعنا و آدينه) است كه از دو موقعيت كاملا متفاوت خانوادگي و اجتماعي برخاسته‌اند و در پي يك حادثه ، با يكديگر مواجه و همراه مي‌شوند.

رعنا براي بازيابي زندگي ساده و خواستني‌اش به جاده گام گذاشته و آدينه براي فرار از شرايطي پيچيده و ناخواسته از شهر بيرون زده است.

تورج منصوري، مديريت فيلم‌برداري اين فيلم و مهران ملكوتي امور صداي آن را برعهده داشته‌اند.

ساير عوامل فيلم عبارتند از: طراح چهره‌پردازي: ايمان اميدواري، طراحي صحنه و لباس: غزل شاكري، تهيه کننده اجرايي : فاطمه ابوالقاسمي برنامه‌ريز و دستيار اول کارگردان : سحر مصيبي، منشي صحنه: آذر تجلي، مدير تداركات: كاظم نامني، عكس: رامتين فيروزيان، ماني لطفي زاده ، پشت صحنه: اطلس منصوري ،تدوين :سپيده عبدالوهاب – نگار آذربايجاني.

اين فيلم اولين کار بلند نگار آذربايجاني است که توسط فرشته طائرپور با همکاري موسسه ناجي هنر تهيه شده است. منبع:خبرگزاری مهر

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد