ریپورتر
8th July 2010, 11:03 AM
چکيده
با توجه به رشد روزhttp://www.betsaonline.com/CPM/faVEinPM.jpg افزون پروژهاي زير بنايي در مملکت و همچنين معضلات و مشکلات پیش رو در جهت پیشبرد پروژه ها و آمار کم و بيش در دسترس از نتايج اجراي پروژه ها که اکثرا حاکي از طولاني شدن بيش از حد روند اجراي پروژه و يا عدم دستيابي به ظرفيت هاي مورد نظر و همچنين عدم کارکرد صحيح پروژه پس از بهره برداري مي باشد.
با توجه به اينکه در سالهاي پس از جنگ جهاني دوم مهندسي ارزش به عنوان يکي از کار آمدترين و مهم ترين روشهاي بالا بردن ارزش و حفظ کارکردهاي نهايي پروژه مطرح مي باشد. به کارگيري مهندسي ارزش در مديريت پروژه با توجه به پيچيدگي روند اجراي پروژه مي تواند به ابزار بي بديلي جهت شناسايي و حذف هر آيتمي که موجب تحميل هزينه هاي غير ضروري واتلاف زمان مي شود باشد بدون اينکه آسيبي به کارکردهاي اساسي پروژه وارد شود به عبارتي پياده سازي مهندسي ارزش در چهارچوب مديريت پروژه اين امکان را فراهم مي آورد که ضمن توجه به تمام اجزاي پروژه هيچ بخشي از پروژه مسلم و قطعي فرض نگردد وهمواره زمان بهينه براي رسيدن به مرحله بهره برداري بدون افزودن بر هزينه و يا کاستن از کيفيت به عنوان هدف پيش رو باشد. البته بايد توجه داشت که در برخي موارد اعمال مهندسي ارزش با توجه حصول بهبود کارآيي وکارکرد ميتواند منجر به افزايش زمان اجراي پروژه گردد و منظور از بهينه کردن زمان به هیچ وجه کاستن زمان در تمام موارد نمي باشد.
واژه هاي کليدي: مهندسي ارزش، مديريت پروژه، کارکرد، کيفيت، روشهاي اجراي پروژه، هزينه دوره عمر.
نويسندگان: رضا رسولي، فوق ليسانس عمران و کارشناس ارزش، شرکت مهندسي نودان ساز - داوود رضا عرب، دکتراي عمران موسسه پژوهشي مهندسي راهبرد دانش پويا (ارائه شده در نخستين کنفرانس ملي توسعه نظام اجرايي پروژه هاي عمراني صنعتي شهري)
http://www.betsaonline.com/pic/pdf.gif دانلود متن کامل مقاله . . . (http://www.betsaonline.com/CPM/faVEinPM.pdf) (اين مقاله 16 صفحه Pdf و با حجم 602 کيلو بايت (KB) مي باشد.)
منبع:http://www.betsa.blogfa.com (http://njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fwww.betsa.blogfa.c om)
با توجه به رشد روزhttp://www.betsaonline.com/CPM/faVEinPM.jpg افزون پروژهاي زير بنايي در مملکت و همچنين معضلات و مشکلات پیش رو در جهت پیشبرد پروژه ها و آمار کم و بيش در دسترس از نتايج اجراي پروژه ها که اکثرا حاکي از طولاني شدن بيش از حد روند اجراي پروژه و يا عدم دستيابي به ظرفيت هاي مورد نظر و همچنين عدم کارکرد صحيح پروژه پس از بهره برداري مي باشد.
با توجه به اينکه در سالهاي پس از جنگ جهاني دوم مهندسي ارزش به عنوان يکي از کار آمدترين و مهم ترين روشهاي بالا بردن ارزش و حفظ کارکردهاي نهايي پروژه مطرح مي باشد. به کارگيري مهندسي ارزش در مديريت پروژه با توجه به پيچيدگي روند اجراي پروژه مي تواند به ابزار بي بديلي جهت شناسايي و حذف هر آيتمي که موجب تحميل هزينه هاي غير ضروري واتلاف زمان مي شود باشد بدون اينکه آسيبي به کارکردهاي اساسي پروژه وارد شود به عبارتي پياده سازي مهندسي ارزش در چهارچوب مديريت پروژه اين امکان را فراهم مي آورد که ضمن توجه به تمام اجزاي پروژه هيچ بخشي از پروژه مسلم و قطعي فرض نگردد وهمواره زمان بهينه براي رسيدن به مرحله بهره برداري بدون افزودن بر هزينه و يا کاستن از کيفيت به عنوان هدف پيش رو باشد. البته بايد توجه داشت که در برخي موارد اعمال مهندسي ارزش با توجه حصول بهبود کارآيي وکارکرد ميتواند منجر به افزايش زمان اجراي پروژه گردد و منظور از بهينه کردن زمان به هیچ وجه کاستن زمان در تمام موارد نمي باشد.
واژه هاي کليدي: مهندسي ارزش، مديريت پروژه، کارکرد، کيفيت، روشهاي اجراي پروژه، هزينه دوره عمر.
نويسندگان: رضا رسولي، فوق ليسانس عمران و کارشناس ارزش، شرکت مهندسي نودان ساز - داوود رضا عرب، دکتراي عمران موسسه پژوهشي مهندسي راهبرد دانش پويا (ارائه شده در نخستين کنفرانس ملي توسعه نظام اجرايي پروژه هاي عمراني صنعتي شهري)
http://www.betsaonline.com/pic/pdf.gif دانلود متن کامل مقاله . . . (http://www.betsaonline.com/CPM/faVEinPM.pdf) (اين مقاله 16 صفحه Pdf و با حجم 602 کيلو بايت (KB) مي باشد.)
منبع:http://www.betsa.blogfa.com (http://njavan.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fwww.betsa.blogfa.c om)