PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : فرهادائیش:"مگس"راباید بدون قضاوت دید



NeshaNi
6th July 2010, 12:37 AM
فرهاد آئيش: «مكس» را بايد بدون قضاوت ديد
خبرگزاري فارس: بازيگر نقش «مكس» گفت: «مكس» را بايد بدون قضاوت نگاه كرد، تأثيرگذاري اين شخصيت زماني روشن مي‌شود كه ماهيت اصلي وي به نمايش درآيد.
http://media.farsnews.com/Media/8708/Images/jpg/A0548/A0548688.jpg

به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، عصر امروز نشست نقد و بررسي فيلم مكس با حضور فرهاد آئيش بازيگر، سحر عصر آزاد منتقد، سعيد مجتهد‌زاده مجري در حوزه هنري برگزار شد.
در ابتداي اين نشست سعيد مجتهدزاده با اشاره به سخن محمود فراستي درباره فيلم مكس مبني بر بهترين كمدي‌ موزيكال ايران از فرهاد آئيش در مورد شخصيت مكس سؤال كرد.
آئيش در پاسخ اظهار داشت: مكس به نوعي به يادماندني است. به نظرم هر فيلمي كه سه بعد روان‌شناختي، جامعه‌شناختي و فلسفي را دارا باشد مخاطب را بهتر جذب مي‌كند و ديرتر از يادها مي‌رود تا سياسي صرف باشد يا سرگرمي صرف. مكس كمدي بي‌ادعا است كه كاركتر مكس بدون در نظر گرفتن شرايط سياسي در بين يك سري آدم‌ها با روانشناسي خاص قرار گرفته است و آنها را متحول مي‌كند. مكس فقط يك كاركتر نيست بلكه شخصيتي است كه در شرايط اجتماعي ساخته شده مي‌تواند مقبول واقع شود.
بنابراين گزارش در ادامه نشست سحر عصرآزاد در مورد فيلم‌نامه‌هاي پيمان قاسم‌خاني كه با موضوعي مشترك ولي با روايتي متفاوت بيان شده‌ا‌ند به فيلم مارمولك، مكس و مرد هزار چهره اشاره كرد كه در هر سه اين آثار شخصيتي اشتباهي به افراد ديگر داستان معرفي مي‌شود. ولي هوش فيلمنامه‌نويس زماني معلوم مي‌شود كه هر كدام از اين داستان‌ها روايتي متفاوت و جذاب را ايجاد مي‌كند. به گونه‌ايي كه با وجود گذشت 4 سال از ساخت فيلم مكس ما هنوز با ديدن اين فيلم به شوخي‌هاي آن مي‌خنديم.
وي در ادامه افزود: سامان مقدم در مقام كارگردان به نوعي با سليقه فيلمنامه‌نويس همسو شده و شيوه خاص روايت داستان كه مكس را از نقطه‌نظر افراد مختلف در فلاش‌بك‌ها به ما نشان مي‌دهد تا زماني كه به روايت مستقيم مكس در سكانس آخر مي‌رسيم همان شخصيت روايت شده برايمان تداعي مي‌شود.
فرهاد آئيش در ادامه با اشاره به تنزل جايگاه كمدي در ايران اظهار داشت: اهميت كمدي از لحاظ فرم مهم‌تر از محتوا است و ساختار زيباشناختي آن با مخاطب ارتباط برقرار مي‌كند و مكس دقيقاً به اين جايگاه رسيده است و اگر ما اين فيلم را با كمدي‌هاي سخيف رايج سينماي ايران مقايسه كنيم به تفاوت آشكار فرم و محتوا در دو گونه آثار پي مي‌بريم.
به گزارش خبرنگار فارس عصرآزاد در ادامه اين نشست با بيان استفاده كاربردي متفاوت از سكانس‌هاي موزيكال از جمله نشان درونيات كاراكترهاي اميرعلي و پگاه و احسان و همچنين نمايش كابوس خانم گوهري و نيز سكانس اول در ميزگرد رؤسا به خارق‌العاده بودن استفاده از اين عنصر براي بيان مفاهيم اشاره كرد.
آئيش در پايان در مورد شخصيت مكس افزود: مكس را بايد بدون قضاوت نگاه كرد و تأثيرگذاري اين شخصيت زماني روشن مي‌شود كه ماهيت اصلي وي به نمايش درآيد.
منبع:خبرگزاری فارس

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت مجاز است

استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد